recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udrydde spam agtige windows meddelelser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udrydde spam agtige windows meddelelser?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men hvis der er noget, der er bedre, så kan det jo godt overvejes.


Jeg er en sucker for Firefox.....

Klaus

Nu skifter jeg nok ikke lige nu, fordi jeg synes Chrome virker helt fint og jeg har fået udryddet disse spam agtige windows meddelelser. Men måske hvis jeg på et tidspunkt skifter computer, så kan jeg jo overveje det. Hvad synes du gør Firefox til et bedre alternativ end f.eks. Edge eller Chrome?? Hvad er fordelene ved Firefox?

en lille forklaring på hvorfor man bør holde sig fra Chrome:

Til top
Allan M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Firefox er en lille browser markedsmæssigt, derfor er der ikke det store sjov ved at udvikle scams som den du er blevet udsat for til den.

Firefox kan gemme brugerdata på specifikke lokationer, hvilket betyder at jeg gemmer mine brugerdata på et drev der ikke er mit systemdrev. Hvis jeg har brug for at formattere systemdrevet på min computer, eller skifter til en ny computer, går ingen data tabt, da jeg har sikret data og det er simpelt at pege på dem igen efter formatering, eller kopiere alt til en ny computer.

Klaus


Prøv lige at læse PerW's indlæg igen.

"Dette er faktisk meget simpelt.
Du har på et tidspunkt givet tilladelse til at en hjemmeside må sende beskeder til dig.
Det du ser er bare beskeder. Har intet med virus på dit system
Du går i instillinger i Google Chrome -> Privatliv&Sikkerhed -> Websiteindstillinger -> Notifikationer.
Her kan du se hvem der må sende dig beskeder/notifikation. Fjent og blok dem."

Det er en kendt Windows feature, og der sker nøjagtigt det samme hvis du tillader beskeder i Firefox, Edge, Opera eller anden browser. Og ja jeg bruger selv Firefox og Edge.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

den ting der trætter din computer mest - google Chrome!

Klaus

Kan du forklare din anbefaling dybere?
Det er jo en påstand, der intet har med spørgers problem at gøre.


Det første jeg ville gøre ville være at blokerer KlausDM, så slipper man for at bruge tid på hans urelevante indlæg
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nu har jeg brugt Google Chrome i mange år efterhånden, og har mange bogmærker, genveje osv. Så det ville være lidt vanskeligt at skifte browser. Og normalt synes jeg det fungerer super fint at bruge Chrome.  Wink

Så jeg tænker om der er nogen, der kan foreslå en effektiv, gratis og legitim måde at scanne computeren for evt. virus og udrydde det.

Under indstillinger i Chrome kan du deaktiverer at websider må sende dig notifikationer.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

den ting der trætter din computer mest - google Chrome!

Klaus

Kan du forklare din anbefaling dybere?
Det er jo en påstand, der intet har med spørgers problem at gøre.


Det første jeg ville gøre ville være at blokerer KlausDM, så slipper man for at bruge tid på hans urelevante indlæg

LOLLOLLOL
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Det første jeg ville gøre ville være at blokerer KlausDM, så slipper man for at bruge tid på hans urelevante indlæg

Dead

Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 16:49
Nej, Klaus kan vi ikke undvære, han ved alt og er på forum dag og nat. Geek
     carsten
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 16:55
Så så, nu skal vi heller ikke gøre Klaus ked af det. Hans input er for så vidt værdsat, selvom det måske ramte lidt ved siden af hér.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 18:09
De tre vigtigste grunde til ikke at benytte chrome
1. Google
2. Google
3. Google

Men helt alvorligt prøv eksempelvis Brave i stedet for, ved installation får Du mulighed for at importere alle dine bogmærker (bare rolig de bliver stadig tilbage i Chrome også)

Lidt mere om Brave og andre browsere:https://www.zdnet.com/article/best-browser-for-privacy/


Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 18:22
Jeg synes google er helt fint. Desuden skal jeg bruge Youtube, som vel også er en del af Chrome universet nu?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 18:23
Brave - ok den plus alle de andre bortset fra Firefox, kendte jeg ikke til...  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2023 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg synes google er helt fint. Desuden skal jeg bruge Youtube, som vel også er en del af Chrome universet nu?

Nok ikke HELT korrekt... YouTube er en del af Google... IKKE en del af Google Chrome, som bare er en browser fra Google. Pænt indviklet...........
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu