recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udrydde spam agtige windows meddelelser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udrydde spam agtige windows meddelelser?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 22:14
Jeg bruger Chrome som trådstarter og er ret glad for det efter mange år som Firefox bruger. 

Hvis du skal undgå den slags ubehageligheder, vil jeg anbefale at du installerer installer ublock origin, så burde de fleste af den slags link være blokeret. Og så hold øje med hvilke andre add ons der kører.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 06:16
Well - så hvis jeg kommer til at åbne en "dårlig" hjemmeside, så kan jeg trykker på den ublock knap og så blokeres den?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 07:15
Nej, sådan fungerer det ikke... Det er ikke en 100% sikkerhed mod at du ved en fejl klikker på noget du ikke skulle have gjort.

Den blokerer bare reklamer og falske pop-ups. Men den gør det til gengæld virkeligt godt. 


Redigeret af bingoking - 08-Maj-2023 kl. 07:17
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 07:39
Aaah ok, på den måde.  :-)
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 08:22
Ja. Og som et plus, så er den også god til at springe reklamerne på Youtube over.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 08:43
Nå ok - hvordan får man den til det? Skal man bare installere fra det link du sendte og så er det, det? Eller skal man gøre noget mere?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Jeg bruger Chrome som trådstarter og er ret glad for det efter mange år som Firefox bruger. 

Hvis du skal undgå den slags ubehageligheder, vil jeg anbefale at du installerer installer ublock origin, så burde de fleste af den slags link være blokeret. Og så hold øje med hvilke andre add ons der kører.



Du kan også bare Under indstillinger i Chrome deaktiverer at websider må sende dig notifikationer.
Du behøver ikke installerer noget
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nå ok - hvordan får man den til det? Skal man bare installere fra det link du sendte og så er det, det? Eller skal man gøre noget mere?

Ja, den installerer sig som en "extension" - et slags ekstra program til Chrome, der undersøger de sider du kigger på for om der er reklamer og andet, og så skjuler den det. Hvis du f.eks. kigger på bt.dk er det en helt anden oplevelse. Og Recordere.dk og mange mange andre.


Hvis du vil se om du uheldigvis skulle have nogen add-ons aktiveret du ikke ved noget om, kan du skrive chrome://extensions/ i adressefeltet. Den kan også findes ved at trykke på menuen (de tre prikker oppe højre hjørne af dit vindue) -> more tools -> extensions (undskyld, men min er på engelsk).




Redigeret af bingoking - 08-Maj-2023 kl. 10:58
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 11:52
Jeg har kun Google docs offline og OneTab. Sidstnævnte bruger jeg aldrig, så den kunne jeg egentligt godt slette. Den første - det ved jeg ikke rigtigt.

Men nu vil jeg lige prøve ublock.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Cesar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cesar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 10:20
Det er ganske let at skifte browser. Den nye kan importere dine bogmærker mm. fra Chrome.

Ang.dit spørgsmål, du har fået spyware installeret. Det kan let fjernes med et antispywareprogram. Kan ikke huske nogle navne da vi ikke har haft spyware i mange år.
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Jeg bruger Chrome som trådstarter og er ret glad for det efter mange år som Firefox bruger. 

Hvis du skal undgå den slags ubehageligheder, vil jeg anbefale at du installerer installer ublock origin, så burde de fleste af den slags link være blokeret. Og så hold øje med hvilke andre add ons der kører.

Desværre blokerer ublock ikke for Google's dataindsamling (selvfølgelig undtaget det som indsamles via reklamerne)
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2023 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Cesar Cesar skrev:

Det er ganske let at skifte browser. Den nye kan importere dine bogmærker mm. fra Chrome.

Ang.dit spørgsmål, du har fået spyware installeret. Det kan let fjernes med et antispywareprogram. Kan ikke huske nogle navne da vi ikke har haft spyware i mange år.


Det er ikke spyware, derfor behøves der ikke at installeres antispywareprogram
Beskeder fra websider er en funktion i Chrome, det kan deaktiverer i Chromes indstillinger.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu