recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udsigt til valgfrihed på YouSee kabel-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdsigt til valgfrihed på YouSee kabel-tv

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

SD-programmer der bare er blevet opskaleret til "HD" hører desuden ikke hjemme på HD-kanaler. Det har jo intet med HD-kvalitet at gøre. At man må tage sige dyrt betalt for HD og så levere en ringere kvalitet end HD, er ganske enkelt noget svineri.
jeg vil da langt hellere se et program der er opskaleret til HD på en HD kanal fremfor det samme program i SD på en SD kanal. De programmer der er opskaleret findes typisk ikke i HD, til gengæld får man fordelen af ordentlig bitrate ved det samme program, fremfor en voldkomprimeret SD udsendelse TV3+ HD er et godt eksempel
Det var ikke dét der var min pointe! Når man sælger HD bør man også levere HD. Hvis du betaler for en BMW så vil ville du vel heller ikke være tilfreds hvis du fik en KIA i stedet for, vel?
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Mere valgfrihed ville betyde højere priser for nogle og lavere priser for andre, men, det ville alt i alt blive mere retfærdigt,

Behøver det nu det,,,, hvis nu alle kanaler bliver 'frie' så vil de og mange, hurtig lukke, men der er stadig det samme antal kunder, så de resterende kanaler vil få flere kunder, så med reklame(desværre) behøves det ikke at koste meget mere. Alt i alt vil det hurtigt udligne sig tror jeg.
Færre kanaler = højere reklameindtægter til de kanaler der overlever på grund af, at de ville få højere seertal, så nej, mere valgfrihed behøver bestemt ikke at blive dyrere.

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 18:07

Færre kanaler = højere reklameindtægter til de kanaler der overlever på grund af, at de ville få højere seertal, så nej, mere valgfrihed behøver bestemt ikke at blive dyrere.
Det virker på mig, som om det er ønsketænkning.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 18:19

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg</DIV>
<DIV></DIV><FONT color=#ff0000>Det virker på mig, som om det er ønsketænkning. </FONT>[/QUOTE joern.loenborg
Det virker på mig, som om det er ønsketænkning. [/QUOTE skrev:

Ja desværre.

Redigeret af Radiomanden - 29-August-2010 kl. 18:20
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 18:29
Det tror jeg ikke, dem der bliver tilbage vil gøre alt for at beholde deres job og falde til pa....
Det sker alle andre steder i samfundet, presses folk med jobbet kan alt lade sig gøre... sympatisk, nej, men sådan er det og det bliver værre med tiden som jobs forsvinder ud af landet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 18:54

Det tror jeg ikke, dem der bliver tilbage vil gøre alt for at beholde deres job og falde til pa....
Det sker alle andre steder i samfundet, presses folk med jobbet kan alt lade sig gøre... sympatisk, nej, men sådan er det og det bliver værre med tiden som jobs forsvinder ud af landet.
Hvem vil miste sit job? Er det dem, der sidder på ejerskabet af de, som du udtrykker det, lukkede kanaler? De færreste af kanalerne er danske, så lille Danmark betyder ikke alverden for ejerne - desværre.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 19:03

Vore politikere er ikke ligefrem på forbrugernes side, men, det er jo ikke noget nyt. Bare politikernes venner i Viasat og andre koncerner kan tage forbrugerne ved røven er man glad på Christiansborg. SD-programmer der bare er blevet opskaleret til "HD" hører desuden ikke hjemme på HD-kanaler.

Næh, det er da godt man kan slippe for at betale for sådan noget.

Politikerne skal da ikke bestemme hvad de forskellige skal sende (det gør de rigeligt i forvejen) og i hvilken kvalitet. Det bestemmer udbyderen da selv.

Det er så op til forbrugerne at boykotte disse kanaler. Men forbrugerne vil have "full HD blim blam" og ikke betale for det, og så ender man i det skrammel man har i dag.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Vore politikere er ikke ligefrem på forbrugernes side, men, det er jo ikke noget nyt. Bare politikernes venner i Viasat og andre koncerner kan tage forbrugerne ved røven er man glad på Christiansborg. SD-programmer der bare er blevet opskaleret til "HD" hører desuden ikke hjemme på HD-kanaler.

Næh, det er da godt man kan slippe for at betale for sådan noget.

Politikerne skal da ikke bestemme hvad de forskellige skal sende (det gør de rigeligt i forvejen) og i hvilken kvalitet. Det bestemmer udbyderen da selv.

Det er så op til forbrugerne at boykotte disse kanaler. Men forbrugerne vil have "full HD blim blam" og ikke betale for det, og så ender man i det skrammel man har i dag.

Klaus
Selvfølgelig bør politikerne tage et ansvar og sætte nogle minimumsstandarder, og i det mindste sørge for at forbrugerne får det de betaler for. Når man sælger HD skal man selvfølgelig også levere HD. Når man sælger digital tv, skal det selvfølgelig også være i en ordentlig kvalitet. Dette er ingenlunde tilfældet hos YouSee som sender i en noget lavere bit-rate end f.eks Canal Digital, og tit ligner det analog tv på digitale kanaler hos YouSee. Jeg har ikke set så ringe kvalitet hos folk der har Canal Digital. Tænk, hvis du betalte for en BMW og fik en KIA. Ville du så også bare sige: Fint, at man bare kan snyde forbrugerne på den måde? Jeg tvivler. Nå nej, du mener jo at folk ikke vil betale for kvalitet...?

Ikke vil betale for for kvalitet? Vi betaler jo dyrt for digital tv og HD-kanaler i Danmark som ikke ligefrem hører til de billigste lande på dette område. Vi får bare ikke ordentlig kvalitet for pengene. Det er muligt at du synes at det er helt i orden, men, jeg tvivler på at de fleste ville være enige med dig.

Dig ville jeg gerne sælge en BMW til. Du ville åbenbart være tilfreds med at få en KIA leveret...

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hvem vil miste sit job? Er det dem, der sidder på ejerskabet af de, som du udtrykker det, lukkede kanaler? De færreste af kanalerne er danske, så lille Danmark betyder ikke alverden for ejerne - desværre.
Det er rigtigt, MEN, Viasat f.eks er godt nok baseret i England, meeen, de har jo deres "danske" kanaler med dansksprogede programmer, og tjener fedt her i Danmark. Selvom Viasat er udenlandsk baseret ville de nok ikke undvære de mange penge som de skovler ind på det danske marked.

Redigeret af Firebird - 30-August-2010 kl. 15:37

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 15:53

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det er rigtigt, MEN, Viasat f.eks er godt nok baseret i England, meeen, de har jo deres "danske" kanaler med dansksprogede programmer, og tjener fedt her i Danmark. Selvom Viasat er udenlandsk baseret ville de nok ikke undvære de mange penge som de skovler ind på det danske marked.
Prøv lige at læse her så vil du opdage, hvor lidt YouSee og f. eks. Stofa betyder for Viasat.
Mvh.
Jørn

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 18:04

Ikke vil betale for for kvalitet? Vi betaler jo dyrt for digital tv og HD-kanaler i Danmark som ikke ligefrem hører til de billigste lande på dette område. Vi får bare ikke ordentlig kvalitet for pengene.

Hvis du mener at kunne gøre det bedre er der en stor fremtid for dig som selvstændig leverandør at digitale signaler via kabelnet.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ikke vil betale for for kvalitet? Vi betaler jo dyrt for digital tv og HD-kanaler i Danmark som ikke ligefrem hører til de billigste lande på dette område. Vi får bare ikke ordentlig kvalitet for pengene.

Hvis du mener at kunne gøre det bedre er der en stor fremtid for dig som selvstændig leverandør at digitale signaler via kabelnet.....

Klaus
Tjaa, YouSee og Stofa står sikkert parat til at sælge, og selvfølgelig har jeg også kapitalen til at opkøbe deres kapaciteter. Jeg ringer lige til banken i morgen...LOL

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu