recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udsigt til valgfrihed på YouSee kabel-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdsigt til valgfrihed på YouSee kabel-tv

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Alle der får leveret fra You See har naturligvis Grundpakken, der er stadig steder hvor det ikke er muligt at fravælge pakker, da det er gamle anlæg uden den mulighed, men det er en anden sag.

Der er foreninger der ifølge kontraktgrundlaget kun kan abonnere på Fuldpakken. YouSee vil henvende sig til disse foreninger med henblik på at man også i de foreninger kan abonnere på Grundpakken og derudfra foretage Frit Valg.

Dertil kommer at man i visse foreninger ikke har anlæg der muliggør Frit Valg.

Del 2  "kun kan abonnere på Fuldpakken", hvorledes kan dette være muligt?
Selv her i Aarhus, og vel også i Ribe må man vel rette ind? 
Del 3 da er sådanne anlæg ganske enkelt ulovlige, og må derfor ikke anvendes. Alle anlæg skal senest 1998 være ombyggede til mulighed for frit valg. Men igen sådanne foreninger er over Gud, såvel som dansk lov og ret, læs her en retslig afgørelse.
Ud fra samme indlæg har jeg i almindelighed et problem med troværdighed (Antenneforeninger hhv. YouSee og til dels ogsaa Stofa). Nu har jeg aldrig kæmpet for en pakkeløsning, og en mulighed for helt slippe for en grundpakke eller basispakke, her vil jeg vente til 10. januar i afgørelsen fra Vestre Landsret.

Redigeret af moho - 15-November-2010 kl. 12:49
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 12:54

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Del 3 da er sådanne anlæg ganske enkelt ulovlige, og må derfor ikke anvendes. Alle anlæg skal senest 1998 være ombyggede til mulighed for frit valg.

Sig du det til medlemmer i boligforeninger, som ikke vil betale for de omkostninger.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 12:54
YouSeesupport
Kære  Theis og Dan

Når selv Brabrand Boligforening og eller via Antenneforeningen Aarhus (  ) måtte acceptere gå over til pakkeløsninger i 2008, da nægter jeg altså pure tro på, at antenneanlæg uden denne mulighed idag er lovlige. Samme anlæg ville være at lukke natten over blot ved en hvisken, om man ikke kunne anvende pakkeløsninger.
Min udlægning og min dragen fordel at en lov om indretningen af et antenneanlæg, ville normalt ikke gælde (komme i anvendelse), det er derfor jeg konstant og hele tiden vender tilbage til vores grundpakke og fuldpakke, fra den 1. april 2008  STOFA OG Antenneforeningen Aarhus.

Når så en antenneforeninge skriver man ikke kan dele op i pakker? Hvorfor tror man da at samme Boligforening, her Brabrand, fulgte trop?

Redigeret af moho - 15-November-2010 kl. 12:57
Til top
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 09:18

YouSeesupport
Kære  Theis og Dan

Når selv Brabrand Boligforening og eller via Antenneforeningen Aarhus (  ) måtte acceptere gå over til pakkeløsninger i 2008, da nægter jeg altså pure tro på, at antenneanlæg uden denne mulighed idag er lovlige. Samme anlæg ville være at lukke natten over blot ved en hvisken, om man ikke kunne anvende pakkeløsninger.
Min udlægning og min dragen fordel at en lov om indretningen af et antenneanlæg, ville normalt ikke gælde (komme i anvendelse), det er derfor jeg konstant og hele tiden vender tilbage til vores grundpakke og fuldpakke, fra den 1. april 2008  STOFA OG Antenneforeningen Aarhus.

Når så en antenneforeninge skriver man ikke kan dele op i pakker? Hvorfor tror man da at samme Boligforening, her Brabrand, fulgte trop?
Hej moho.
Jeg kan desværre ikke gå så meget ind i dit indlæg, men jeg ved at alle antenneforeninger vil blive kontaktet af YouSee, så en eventuel ny aftale kan komme i hus. Vores primær opgave herinde, er at svare på support spørgsmål, men jeg ved at vores foreningsafdeling samarbejder med antenneforeningerne om en løsning. 

Mvh Dan
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af YouSeesupport YouSeesupport skrev:

YouSeesupport
Kære  Theis og Dan

Hej moho.
Jeg kan desværre ikke gå så meget ind i dit indlæg, men jeg ved at alle antenneforeninger vil blive kontaktet af YouSee, så en eventuel ny aftale kan komme i hus. Vores primær opgave herinde, er at svare på support spørgsmål, men jeg ved at vores foreningsafdeling samarbejder med antenneforeningerne om en løsning. 

Mvh Dan

Det er da helt urimeligt  at tvinge ejerne i en ejendom til en måske meget dyr ombygning af et i øvrigt velfungerende kabelanlæg, blot for at nogle få beboere kan pleje deres modvilje mod visse programmer.  
Sådanne ejendomme har normalt en god rabatordning med fx youSee så den samlede udgift til TV-signal og kabelinstallation ikke vil blive lavere.  
Man kan jo bare undlade at købe en lejlighed i en sådan ejendom, hvis man ikke kan lide 'lugten i bageriet'.  

Lars :)

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af YouSeesupport YouSeesupport skrev:

Hej Vilhelm.

Man vil med Frit Valg kunne ændre i sin kanalsammensætning en gang om måneden. Forskellen er, at der er differentierede priser, dvs. afhængigt af hvilke kanaler kunden vælger, kan prisen bliver højere eller lavere. Det vil stadig være gebyrfrit.

TV2 Sport HD kommer ikke som en Frit Valgs kanal, den bliver solgt alene (sammen med TV2 Sport)

HD pakken lukkes for nysalg når Frit Valg lanceres. De eksisterende kunder får lov til at fortsatte med pakken. Der er med andre ord ikke nogen fremtidsplaner for pakken, højst sandsynligt heller ikke udvidelser. Fremover vil HD kanalerne være tilgængelig i Frit Valg universet.

Alle Ekstrapakker bliver tilgængelig fra Grundpakken.

Med hensyn til foreningerne, har jeg desværre ikke så meget information lige nu. Jeg vender tilbage når jeg har lidt mere information.
Mvh Dan

Mange tak for dine omhyggelige svar i det citerede og det forrige indlæg.

Frit Valg kommer altså til at omfatte alle kanaler i Mellempakken, Fuldpakken, hidtidige Favoritter og hidtidige HD-pakke, i alt hen ved 100 kanaler.  Der skal vælges mindst 4 kanaler, og Grundpakken er et mindstekrav, men Frit Valg er mulig for alle kunder.

Vi kender ikke priserne på de 3 prisgrupper, der oprettes, men har på YouSee pressemødet d. 17. sept. i år fået et tip om at Mellempakke-kanaler kommer til at koste ca. 40 kr., Fuldpakke-kanaler ca. 20 kr. og de øvrige (Niche-kanaler, som man med et dårligt udtryk kalder dem)  ca. 10 kr.

Jeg forstår at TV 2 Sport HD (fra december ukrypteret i Fuldpakken) sammen med TV 2 Sport SD, vil indgå i en ny Ekstrapakke som alle kan købe.

Alle Ekstrapakker (der er ca. 18) kan købes af Grundpakkens kunder, når Frit Valg lanceres.

Gode nyheder, alle sammen!

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 15:45
Niche kanaler er da ikke noget dårligt udtryk. Her tænker jeg på en Sci Fi kanal.  Embarrassed  Niche kanaler er for mig nogen som man aldrig, aldrig nogensinde, vil kunne få stemt ind i et kanaludbud.
Nogen gange tænker jeg på når børn flytter fra reden, og forældrene bliver boende, om man så dropper noget Tv, men bibeholder Udbyderen.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 15:57
Grundpakken er et mindstekrav
Og så vil nogen have mig til at tro, antenneanlæg uden pakkemulighed fortsat skulle være lovligt.
Jeg elsker når jeg næsten direkte kan læse noget sådant.
Når nu tvungen fuldpakke burde være afskaffet. Hvis mange har en tvungen fuldpakke, hvorfor da anvende ordet mindstekrav om en grundpakke?

Konkurrencestyrelsen og Tv programmernes udbydere, er der virkelig stadig nogen som bider på denne krog?

Redigeret af moho - 16-November-2010 kl. 16:00
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 16:05
I bund og grund skal det jeg skriver, ses i lyset af, endnu er vi ikke tilsluttede YouSee. Og det har vel sine grunde; og betyder for mig at Vi heller ikke kan tvinges hertil. Uanset hvor gerne TDC/YouSee så en sådan tilsutning. For mig er dette en historisk afgørelse, denne manglende tilslutning til det daværende HybridNet,  fra tilbage i midt firserne, en meget bred midt firser Pensel   Big smile 
Mine tanker om optimistiske El selskaber og Fibernet, jeg mener et dybere økonomisk morads må være en umulighed.

Redigeret af moho - 16-November-2010 kl. 16:08
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 17:16

I bund og grund skal det jeg skriver, ses i lyset af, endnu er vi ikke tilsluttede YouSee. Og det har vel sine grunde; og betyder for mig at Vi heller ikke kan tvinges hertil. Uanset hvor gerne TDC/YouSee så en sådan tilsutning. For mig er dette en historisk afgørelse, denne manglende tilslutning til det daværende HybridNet,  fra tilbage i midt firserne, en meget bred midt firser Pensel   Big smile 
Mine tanker om optimistiske El selskaber og Fibernet, jeg mener et dybere økonomisk morads må være en umulighed.
Du udpensler hele tiden dit had til TDC gennem YouSee, men du skriver aldrig noget om Stofa. Hvorfor ikke. Historisk set er Århus vel delt mellem Stofa og JTAS (YouSee). Jeg kan se, at du har Basispakken fra Stofa. Er det helt frivilligt eller er du som minimum tvunget til den mindste pakke hos Stofa. Her i Aalborg er beboere i bogligforeninger med Stofa (AN-TV) "tvunget" til at ha' minimum den mindste pakke.
Nu kom jeg af med al mit ævl i forhold til dig. Så vil sikkert mange mene, at det er på tide at huske på trådens navn/emne: "Udsigt til valgfrihed på YouSee kabel-TV". Det er jeg ganske enig i.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 15:04
Trådens start om valgfrihed.
Men her har YouSee vel en given ret til bekæmpe et sådant valg, hver eneste tomme af vejen.

Både en ret som samme har, og derfor per sin egen definition også tager. Hvorhen samme vej så fører sådan prismæssigt. Selvfølgelig kan man ikke få noget gratis indenfor det her, på den anden side må en grænse vel blive nået. Og rigtigt jeg er tvunget til basispakke via Boligafdelingen/Stofa. Og når alle andre tilsluttede kan leve hermed, kan jeg også. Basispakkens pris afhængig af hvor man bor ligge og svinger omkring de 90 kr per måned (60 til 115 kr.).

Af økonomiske og andre årsager ville jeg aldrig forsøge Rettens vej.  Wink 

Min trøst er at El selskabernes fibre kunder fortsat skal slippe en sådan basisbetaling  LOL 

Redigeret af moho - 17-November-2010 kl. 15:07
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 15:51

Trådens start om valgfrihed.
Men her har YouSee vel en given ret til bekæmpe et sådant valg, hver eneste tomme af vejen.

Både en ret som samme har, og derfor per sin egen definition også tager. Hvorhen samme vej så fører sådan prismæssigt. Selvfølgelig kan man ikke få noget gratis indenfor det her, på den anden side må en grænse vel blive nået. Og rigtigt jeg er tvunget til basispakke via Boligafdelingen/Stofa. Og når alle andre tilsluttede kan leve hermed, kan jeg også. Basispakkens pris afhængig af hvor man bor ligge og svinger omkring de 90 kr per måned (60 til 115 kr.).

Af økonomiske og andre årsager ville jeg aldrig forsøge Rettens vej.  Wink 

Min trøst er at El selskabernes fibre kunder fortsat skal slippe en sådan basisbetaling  LOL 
  1. Hvorfor skulle YouSee bekæmpe den valgfrihed, de selv har lanceret?
  2. Hos os koster Grundpakken under 50 kr. pr. md.
  3. Hvis du tilmelder dig fibernet, skal du da også betale. Eller tror du, at du kan komme gratis med?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu