recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskift MCE til WD TV Live
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdskift MCE til WD TV Live

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JTP1987 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Emne: Udskift MCE til WD TV Live
    Sendt: 09-November-2011 kl. 16:54
Hej,

Jeg overvejer kraftigt at udskifte mit Win7 MCE med en WD TV Live også en nas server. Syntes der er for meget bøvl med at få det hele til at spille ordenlig på en MCE maskine..

Som jeg lige kunne læse skulle WD TV Live kunne det meste og være rigmelig godt?

Den skal kunne afspille Musik, og MKV filer (med DTS og undertekster?)

Skulle det ikke kunne lade sig gøre?

Og i såfald hvilken Nas kan anbefales?

Den skal kunne indeholde min 2 men gerne 4 diske, på 2 TB

Så den evt. kan køre raid.

Ser frem til at høre fra jer kloge hoveder :)
Til top
HankTheTank Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-September-2007
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 17:09

Jeg lavede mit mediacenter om til en XBMC løsning – Som er gratis og bare fungere.

Har også en WDTV live, men når man først har vænnet sig til den lækker cover/info man automatisk får via XBMC, bruger jeg stort set ikke WD’en mere.

Kan hentes her:

http://xbmc.org/download/

Til top
JTP1987 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 17:23
Jeg har XBMC på manskinen, og syntes den har en del mangler.. Det kan sagtens være det er et spørgsmål om opsætning, men vil bare gerne have noget der virker nu...
Til top
JTP1987 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 23:42
... Så er der nogen der har erfaring med WD TV Live?
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 01:28
Nu kender jeg ikke XMBC og dermed ikke den info som Hank omtaler, men en del kan altså lade sig gøre med WD TV Live hvis man dropper den officielle firmware. Det lyder måske drastisk men firmwaren til WD TV Live er frigivet under GPL og ikke et resultat af reverse engineering. Desuden er det en fuldt reversibel proces, det vil sige kun softwaren er påvirket og man kan altid skifte tilbage.

Kig på hvad man kan gøre med WDLXTV firmware og Moviesheets/Linksheets. Man kan endda skifte brugerflade hvis man vil og det er ikke sværere end at kopiere en fil til et USB drev og reboote sin WD TV Live.

Visse kombinationer af undertekster og MKV filer virker ikke eftersom mængden af understøttede formater ikke dækker alt, underteksterne skal helst være i et tekstformat. Jeg ved af erfaring at MKV filer med undertekster i VOBSUB format ikke virker, selve underteksten vises ikke kun kanten renderes og hvis man har en film i biograf format betyder det at en stor del af underteksterne er placeret på sort baggrund og dermed ikke kan ses.

Hvilken NAS du skal vælge af hænger af hvem du spørger. Mange vil sikkert sige Synology men hvilke modeller ved jeg ikke, men personligt foretrækker jeg QNAP (jeg har selv en en TS-239 Pro). Med mindre du har et specielt krav om en NAS med Intel processor, hvis du ikke aner hvad jeg taler om så har du næppe sådan et krav, så bør SOHO modellerne være gode nok. Med plads til 4 diske burde TS-419P+ være et godt valg og til 2 diske TS-219P+.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
JTP1987 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Visse kombinationer af undertekster og MKV filer virker ikke eftersom mængden af understøttede formater ikke dækker alt, underteksterne skal helst være i et tekstformat. Jeg ved af erfaring at MKV filer med undertekster i VOBSUB format ikke virker, selve underteksten vises ikke kun kanten renderes og hvis man har en film i biograf format betyder det at en stor del af underteksterne er placeret på sort baggrund og dermed ikke kan ses.

Det er nogen jeg selv ripper og ligger ind, for at de ikke skal tage plads i reolen.. Jeg ripper dem i MKV også med .srt undertekster.. Det skulle vidst være det bedste??

Hvordan kører sådan en WD TV Live ellers?
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af JTP1987 JTP1987 skrev:

Det er nogen jeg selv ripper og ligger ind, for at de ikke skal tage plads i reolen.. Jeg ripper dem i MKV også med .srt undertekster.. Det skulle vidst være det bedste??

Hvordan kører sådan en WD TV Live ellers?

Hvis du kører med undertekster i SRT format tvivler jeg på at du får nogle problemer, jeg har selv rippet en del DVD'er til MKV med SRT undertekster og ikke haft nogle problemer.

Jeg har aldrig oplevet problemer med min WD TV Live boks. Min erfaring siger at den er let at gå til og nem at konfigurere rigtigt.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu