recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskifte Boxee Box med Popcorn Hour A-400??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udskifte Boxee Box med Popcorn Hour A-400??

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udskifte Boxee Box med Popcorn Hour A-400??
    Sendt: 06-December-2012 kl. 21:21
Hvad vil det være at "hente" ved at udskifte sin Boxee Box med Popcorn Hour A-400?

Jeg er meget glad for BB, da jeg godt kan lide brugerfladen og det forhold, at filmene automatisk indekseres, når de bærer titler, som er identitisk med IMDB. Forholder det sig ligeledes med A-400?

Det primære format for mine film er .mkv, og størstedelen er 1080p, men dette er vel intet problem for A-400?

M.a.o.: Vil I anbefale at skifte BB med A-400, eller kan det ikke svare sig?

Tak.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 19:35
Er der ingen, der - ligesom jeg - har overvejet at udskifte Boxee Box med Popcorn Hour A-400?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 19:44
Tjoh... - men indtil videre fungerer den jo fint...
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 19:54
Korrekt, men man er vel altid på jagt efter noget nyt "grej" :)
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 08:37
Jeg mener ikke Popcorn Hour A-400 understøtter Netflix? Jeg er kun interesseret i produkter der gør det.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 11:56
Det gør den ikke nej, men hvor står der at trådstarter interesserer sig for netflix? Generelt er det lydt hil i hovedet at implementere netflix på en mediestreamer. Det betyder jo at du ikke skal bruge dine egne film til at streame, hvilket jo netop er det en mediestreamer bruges til?
Hvis du er glad for din boxee og ikke skal bruge 3D til noget, så er der vel ingen grund til at skifte. Er 3D til gengæld noget der interesserer dig og er du ude efter en implementering på en tablet, så er A-400'eren måske noget for dig.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 13:04
Jeg er glad for BB, og ser hverken 3D-film eller Netflix. Jeg tænkte bare, at når BB efterhånden er et par år gammel, så var der sikkert sker noget mht bokse til afspilning af egne film.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 13:09
Altså, der er formentlig et bedre billede fra A-400'eren, men forskellen er ikke enorm.
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 14:32
Hvordan kan der være bedre billede...? Så vidt jeg lige ved, er der egentlig ikke forskel på et digitaltbillede, hvis kilden er den samme? Eller tager jeg helt fejl?
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 15:28
Popcorn Hour kører med Sigma chip som er kendt for god billedbehandling. Billed behandling foregår i afspilleren. Boxee Box er drevet af en Intel chip, som ikke leverer det ypperste men dog stadig et pænt billede. Samtidig så er der VXP Video Processor i A-400 som skulle forbedre billedet betydeligt i forhold til de tidligere modeller. Understreger lige at jeg blot gentager hvad jeg har læst mig til, samt hvad jeg kan se på mine egne produkter.

Har selv en Boxee Box, Apple TV til netbaserede tjenester
Popcorn Hour C-200/C-300 og en A-400 på vej :), til lokal streaming.

Elsker gadgets.

Du kan få ret meget ud af at besøge http://www.networkedmediatank.com/ som er et bruger community drevet af brugere som ejer NMT'er (Syabas licenserede produkter), aka Popcorn Hour produkter. Det kan være lidt overvældende, men der er mange guldkorn og masser af dygtige brugere som ved fantastisk meget om emnet og tager det meget seriøst (lidt sjovt sted de er samlet).
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 21:05
Tak for info
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Det gør den ikke nej, men hvor står der at trådstarter interesserer sig for netflix? Generelt er det lydt hil i hovedet at implementere netflix på en mediestreamer. Det betyder jo at du ikke skal bruge dine egne film til at streame, hvilket jo netop er det en mediestreamer bruges til?
Hvis du er glad for din boxee og ikke skal bruge 3D til noget, så er der vel ingen grund til at skifte. Er 3D til gengæld noget der interesserer dig og er du ude efter en implementering på en tablet, så er A-400'eren måske noget for dig.

Det var da underlig logik.

En god mediestreamer samler alle dine forskellige kilder i én let tilgængelig pakke, om det så er stream fra din egen NAS eller om det er stream fra Netflix/HBO/RSS feeds. 
At streame fra sin egen samling er jo kun en del af et godt produkt. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu