recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskifte Boxee Box med Popcorn Hour A-400??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udskifte Boxee Box med Popcorn Hour A-400??

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 13:47
Er jeg ikke enig i. I følge din logik findes der ikke en god mediestreamer. Netflix har jo ikke til formål at fungerer som et sublement til dine egne medier, men nærmere som en erstatning.
Jeg vil ikke gå over til et online streaming produkt før jeg ser BD 1:1 kvalitet, så en mediestreamer som kun klarer dine egne medier lagret i hjemmet, giver rigtig god mening for mig.
Hvis man vil gå på kompromis med kvaliteten, så er jeg sikker på at et ATV er rigelig fint og alle andre mediestreamere er overflødige.
Til top
MojoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MojoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 17:36
Køb ikke A-400!!! ... har lige returneret min. Det er godt nok det ringeste produkt, jeg nogensinde har haft! Boxee Box er langt bedre ... og hvis du syntes Boxee Box er fejlbehæftet, så er det INTET mod A-400.

Det har endnu ikke (efter flere firmware opgraderinger) kunnet afspille en eneste af mine Blu Ray rips. Det er overordentligt sløvt produkt. Selvom jeg har intern disk, streamer jeg hurtigere fra NAS. Popcorn Hour A-400 benytter sig af en "freeware" NTFS driver, som max overfører med 10 MBit/s. Menuerne er ikke specielt gennemtænkt, fx virker "tilbage" knappen ikke altid efter hensigten. Den fryser, crasher, lagger m.m.

A-400 har dicideret ingen interessante Apps!!! De har hverken Spotify, Viaplay, Netflix, HBO etc. - de har kun skod apps der er langt langt langt under standard.

Alt i alt - et rigtigt dyrt og dårligt køb! Hold dig/jer væk fra dette produkt!!

Stoler I ikke på mig, så tjek deres support forum (http://www.networkedmediatank.com)!!! 

Jeg er tilbage på min Boxee Box igen ... dejligt.
Reciever: Yamaha RX-V3967, Front højtalere: Martin Logan Air, Center højtaler: Martin Logan Vignette, Baghøjtalere: Gamle JBL
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 18:19
tak for info Smile har selv en Boxee Box som jeg ville skifte ud med A-400 modellen men tror da lige jeg venter lidt.
Til top
akneboy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akneboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 18:30
Har nu brugt min siden juleaften og den virker perfekt, skal ikke bruge den til streaming af spotify, Netflix, youbio eller andre streaming tjenster. men udelukkende film fra min NAS og det er den bare super til, alene det at den starter op på 3 sek. er fantastisk, har lige smidt en 46gb 3D iso fil igennem uden problemer og billedet er MEGET flottere end Boxee. alm. 8-10 GB Mkv filer er også pænere end på min Boxee. Jeg har ikke fortrudt eet eneste sekund. Og da opdateringerne kommer ret hurtigt så er jeg tryg ved produktet.
Til top
MojoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MojoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af runekc runekc skrev:

tak for info Smile har selv en Boxee Box som jeg ville skifte ud med A-400 modellen men tror da lige jeg venter lidt.

Ja, ellers skal du i hvert fald sikre dig, at du kan returnere den og få dit fulde beløb tilbage!!

Du kan følge med i deres user forum (http://www.networkedmediatank.com) og se status på den. Dog burde der ringe alarmklokker, når A-300 ejere stadig har problemer med deres bokse.

Jeg ville ønske, at Boxee Box understøttede HDMI 1.4 (3D Blu Ray ISO rips), så var jeg egentlig tilfreds. Jeg kunne ikke se foreskel i billedekvaliteten på Boxee Box og A-400.

Så nu venter jeg på en boks med HDMI 1.4 ... Måske CES messen i Las Vegas her i januar byder på nye spændende produkter.

:) 
Reciever: Yamaha RX-V3967, Front højtalere: Martin Logan Air, Center højtaler: Martin Logan Vignette, Baghøjtalere: Gamle JBL
Til top
MojoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MojoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af akneboy akneboy skrev:

Har nu brugt min siden juleaften og den virker perfekt, skal ikke bruge den til streaming af spotify, Netflix, youbio eller andre streaming tjenster. men udelukkende film fra min NAS og det er den bare super til, alene det at den starter op på 3 sek. er fantastisk, har lige smidt en 46gb 3D iso fil igennem uden problemer og billedet er MEGET flottere end Boxee. alm. 8-10 GB Mkv filer er også pænere end på min Boxee. Jeg har ikke fortrudt eet eneste sekund. Og da opdateringerne kommer ret hurtigt så er jeg tryg ved produktet.

Hejsa,

Boksen starter ikke op på 3 sek, for den går kun i "dvale". Du kan i manualen se, hvordan du slukker den helt ned - og så er den ikke 3 sek om at starte op.

Kører du DTS lyd? Der er hardware fejl på Sigma chippen, som de prøver at løse ved en "work-around", hvilket endnu ikke er lykkes.

Har du prøvet at smide en disk i den og streame derfra?

Ikke enig i dig mht. billedekvaliteten - kan ikke se forskel på Boxee Box og A-400.

Kører du Jukebox eller kun "filer"?
Reciever: Yamaha RX-V3967, Front højtalere: Martin Logan Air, Center højtaler: Martin Logan Vignette, Baghøjtalere: Gamle JBL
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 20:13
Jeg overvejer min bestilling af a400'eren. Måske man skulle købe en DUNE HD MAX istedet. Er det et ok valg ?

Mvh. Torben


Redigeret af 2ben - 27-December-2012 kl. 20:35
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 20:59
Det er vist dig eller dine videofiler som har problemet. Seneste firmware melder om support for DTS-HD MA (hvilket var det eneste problem og IKKE almindelig DTS lyd). Det kunne være interessant at vide hvordan du har rippet dine film (.ISO, .mkv eller almindelig folder struktur), for du har vist et seriøst problem der.
Havde du overhovedet opdateret den korrekt med ny firmware? Det skulle man ikke tro, på trods af hvad du skriver.
Desuden har der aldrig været en hardware fejl på Sigma chippen som skulle forhindre DTS-afspilning. 
Lad være med at skabe rygter som intet hold har i sandheden Smile


Redigeret af Andersss - 27-December-2012 kl. 21:00
Til top
MojoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MojoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Det er vist dig eller dine videofiler som har problemet. Seneste firmware melder om support for DTS-HD MA (hvilket var det eneste problem og IKKE almindelig DTS lyd). Det kunne være interessant at vide hvordan du har rippet dine film (.ISO, .mkv eller almindelig folder struktur), for du har vist et seriøst problem der.
Havde du overhovedet opdateret den korrekt med ny firmware? Det skulle man ikke tro, på trods af hvad du skriver.
Desuden har der aldrig været en hardware fejl på Sigma chippen som skulle forhindre DTS-afspilning. 
Lad være med at skabe rygter som intet hold har i sandheden Smile

Seneste firmware du refererer til, er jo faktisk udgivet efter jeg skrev min "post" herinde i dag - og da jeg ikke har min A-400 mere, kan jeg desvære ikke sige om det har hjulpet eller ej. Dog kan jeg se i tråden du refererer til, at har folk stadig problemer.

Jeg ripper mine film 1:1 med AnyDVD HD. Alle min rips spiller perfekt på Boxee Box (og XBMC på min MacMini) - ikke en eneste kan jeg se til ende på A-400. Hvis du kan, er du heldig.

Tråd om sigma fejl (http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=64483) - hvis det kun drejer sig om software fejl, så beklager jeg - det står der intet om, kun at Sigma arbejder på en løsning.

Boksen er utilgivelig sløv. Tilbageknappen er ikke altid "tilbage". Skal du afspille en film, skal du trykke play 3 gange (i Jukebox). I Jukebox - angiver du et årstal i filnavn, vælger A-400 en forkert film - beder du den søge igen, finder den pludselig den rigtige film. Formaterer du intern disk, hænger den bare indtil du rebooter den, så fortsætter den. Movie posters for Jukebox er ikke altid kopieret over til "files". Jeg oplevede at den lavede den samme folder inde i hindanden (uendeligt). Prøver du at skippe kapitler, er det ikke altid det går godt. Fast forwarder du, så fryser boksen pludselig ... m.m.

Jeg har aldrig påstået, at boksen ikke kan rettes med firmware opdateringer. Der er bare et godt stykke vej endnu. Det er et beta produkt - og den er sgu for dyr til ... og når man så læser om andre, der stadig har problemer med A-300, så er det jo en chance man tager om A-400 nogen sinde bliver fejlfri.
Reciever: Yamaha RX-V3967, Front højtalere: Martin Logan Air, Center højtaler: Martin Logan Vignette, Baghøjtalere: Gamle JBL
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 22:10
På mig lyder det som en decideret defekt boks. Læste også om en anden på det forum som havde samme problemer med cirka alt og det var en defekt boks.
Generelt er folk vist ved at være temmelig tilfredse med den boks. Det håber jeg at kunne bekræfte når jeg får mit eget eksemplar snart.
Angående DTS, så ventede syabas på en SDK-opdatering fra sigma. Kan godt se at en enkel melder problemer med .ts filer, men det er nok en enlig svale, for flere melder ingen problemer (hvilket jeg er yderst glad for).
Udover det, så vil jeg anbefale dig at bruge makeMKV til dine dvd'er og bluray's, i så fald du vil have mediet ukomprimeret. Det er hurtigere, lettere og bedre da der ingen behandling af filmen sker.
Til top
MojoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MojoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

På mig lyder det som en decideret defekt boks. Læste også om en anden på det forum som havde samme problemer med cirka alt og det var en defekt boks.
Generelt er folk vist ved at være temmelig tilfredse med den boks. Det håber jeg at kunne bekræfte når jeg får mit eget eksemplar snart.
Angående DTS, så ventede syabas på en SDK-opdatering fra sigma. Kan godt se at en enkel melder problemer med .ts filer, men det er nok en enlig svale, for flere melder ingen problemer (hvilket jeg er yderst glad for).
Udover det, så vil jeg anbefale dig at bruge makeMKV til dine dvd'er og bluray's, i så fald du vil have mediet ukomprimeret. Det er hurtigere, lettere og bedre da der ingen behandling af filmen sker.

Svært at sige om boksen var defekt - jeg havde samme problemer som flere på Syabas forum.

For mig var boksen en gang metal skrammel - jeg ville ønske den ikke var, for jeg vil desparat gerne afspille Blu Ray 3D ISO. Boksen kan måske komme til at afspille fint, dog tror jeg, at hastigheden i menuerne vil dræbe mig langsomt eller give mig stress ... og så bekymrer det mig, at A-300 brugere stadig har problemer.

Det jeg bare vil opfordre folk, der vil købe A-400 til er, at sørge for at kunne returnere den, hvis de føler for det. Ved at Komplett har 45 dages fuld returret - det kan blive nødvendigt. Boksen er fyldt med irriterende små fejl - mange vil forhåbentlig kunne rettes hen ad vejen, så det er et sats at købe den nu (syntes jeg). 

Flere småfejl: At slette en Blu Ray film tager ca. 15-20 sekunder ... gaaaaab. Jukebox app på iPad har ingen refresh, så du skal genstarte App'en. At starte filmen er hurtigere fra NAS end fra intern disk. Køb IKKE denne boks for App'sne, for der er INGEN interessante apps på denne boks - det er så ringe apps, at man kryber tæer. YouTube appen flimrer (vil blive løst senere). Menuer er kun delvist oversat til dansk, så det er en stor pærevælling af sprog. Boksen kan ikke starte direkte i film, så du skal "trykke" nogle gange før du er i din film folder/Jukebox. Boksen bruger en "freeware" NTFS driver, så er din interne disk formateret NTFS, er max overføring 10 MBit/sekund. Boksen har INGEN USB 3 porte, kun 2 USB 2 porte og en USB 3 slave port. Intern disk skal skrues fast, så der er ingen plug and play. Flere gange jeg "tændte" boksen, viste den bare startbillede, hvorefter jeg skulle recycle power på boksen.

Kommer boksen til at virke ordentligt, er den et skridt i den rigtige retning, men bestemt ikke "boksen" endnu. Jeg håber, at der kommer et boom af 3D (HDMI 1.4) afspillere rundt om hjørnet, så jeg kan finde en boks, som virker hver gang.

Jeg venter også spændt på reviews af boksen, har endnu ikke set nogen og Syabas har heller ingen reviews for boksen.

Held og lykke til jer, som køber denne boks og lad mig endelig høre om jeres erfaring her.

Reciever: Yamaha RX-V3967, Front højtalere: Martin Logan Air, Center højtaler: Martin Logan Vignette, Baghøjtalere: Gamle JBL
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 09:08
MoJoDK

Du skriver at pch a-400 ingen usb3 porte har som også er rigtigt, men hvad har du der ikke virker på usb2 ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu