recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskifte HK AVR 630
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udskifte HK AVR 630

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udskifte HK AVR 630
    Sendt: 04-Juli-2017 kl. 21:22
Jeg har fået mig et LG B6V jeg gerne vil have tilsluttet via HDMI til min receiver og det har den selvfølgelig ikke. Der er tale om Harman Kardon AVR 630. http://hometheaterhifi.com/volume_11_3/harman-kardon-avr-630-receiver-7-2004.html

Jeg bruger kun stereo 2.0 så har egentlig ikke behov for mere end det, men kan ikke gennemskue markedet. Det jeg bruger er musik og TV/bluray - men kun 2.0. Jeg søger en receiver med bøffer. Jeg vil helst ikke nedgradere. Harman'en er godt nok ikke rated til mere end 75W men sammenlignet med en Onkyo 635 fx. har den langt mere overarm - og en del mere "musikalsk". 

Jeg har 2 stk. DLS R55 version 2 højttalere.
Har I nogle bud på en god erstatning? HK'en spiller stadig som en charmetrold skal siges.

Redigeret af claussor - 04-Juli-2017 kl. 21:22
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19560
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 23:23
Hvorfor vil du gerne have hdmi forbindelse?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 07:59
For at supplere Klaus.
Der er SPDIF udgang på tv'et. Ingen grund til at bruge HDMI.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 09:00
Jeg vil gerne bruge Arc funktionen til at tænde receiver automatisk. Jeg bruger spdif nu.

Jeg ønsker ikke at bruge multifjernbetjening men LG's til tv. Jeg har snydt den til at tro min HK er en soundbar så kan skrue op og ned men ikke tænde slukke og vælge indgang. Derfor står receiver tændt hele tiden.

Redigeret af claussor - 05-Juli-2017 kl. 09:05
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 10:08
Brug en strømskinne med learn funktion til at tænde/slukke for udstyret.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 10:13
Hvordan vil strømskinne kunne tænde for receiver? Det kræver vel ir og et øje der er foran receiver?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Hvordan vil strømskinne kunne tænde for receiver? Det kræver vel ir og et øje der er foran receiver?

Den virker sådan at når du sætter TV til masterstikket, vil alle de andre stik tænde og slukke sammen med TV'et
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 10:55
Men det vil vel ikke vække receiver fra standby?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 11:07
Og du vil ikke kunne tænde receiveren uden dit TV er tændt. 

Jeg synes også bare at nogle gange så virker ARC heller ikke alt for godt. Det er ikke stabilt og nogle receiver har en stor strømforbrug i standby, hvis man vil bruge funktionen. Jeg har set eksempler hvor standby forbruget stiger til 20-25 watt.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 11:14

Men det vil vel ikke vække receiver fra standby?

Nej, den blir slukket helt og tændt igen ved at få strøm.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 11:22
Hvis den ikke vækkes fra standby så kan jeg ikke se formål med strømskinne. Eller er der noget jeg misforstår?:)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 11:25

Hvis den ikke vækkes fra standby så kan jeg ikke se formål med strømskinne. Eller er der noget jeg misforstår?:)

Du tænder for TV og så får reciever strøm og tænder - voilá

Men som PerW skriver, du kan ikke tænde reciever særskilt
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu