|
Udskifte HK AVR 630 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
claussor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Juli-2017 kl. 21:22 |
Jeg har fået mig et LG B6V jeg gerne vil have tilsluttet via HDMI til min receiver og det har den selvfølgelig ikke. Der er tale om Harman Kardon AVR 630. http://hometheaterhifi.com/volume_11_3/harman-kardon-avr-630-receiver-7-2004.html
Jeg bruger kun stereo 2.0 så har egentlig ikke behov for mere end det, men kan ikke gennemskue markedet. Det jeg bruger er musik og TV/bluray - men kun 2.0. Jeg søger en receiver med bøffer. Jeg vil helst ikke nedgradere. Harman'en er godt nok ikke rated til mere end 75W men sammenlignet med en Onkyo 635 fx. har den langt mere overarm - og en del mere "musikalsk". Jeg har 2 stk. DLS R55 version 2 højttalere. Har I nogle bud på en god erstatning? HK'en spiller stadig som en charmetrold skal siges.
Redigeret af claussor - 04-Juli-2017 kl. 21:22 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19560 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor vil du gerne have hdmi forbindelse?
Klaus |
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
For at supplere Klaus.
Der er SPDIF udgang på tv'et. Ingen grund til at bruge HDMI.
|
|
![]() |
|
claussor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 138 |
Jeg vil gerne bruge Arc funktionen til at tænde receiver automatisk. Jeg bruger spdif nu.
Jeg ønsker ikke at bruge multifjernbetjening men LG's til tv. Jeg har snydt den til at tro min HK er en soundbar så kan skrue op og ned men ikke tænde slukke og vælge indgang. Derfor står receiver tændt hele tiden. Redigeret af claussor - 05-Juli-2017 kl. 09:05 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Brug en strømskinne med learn funktion til at tænde/slukke for udstyret.
|
|
![]() |
|
Hvordan vil strømskinne kunne tænde for receiver? Det kræver vel ir og et øje der er foran receiver?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Den virker sådan at når du sætter TV til masterstikket, vil alle de andre stik tænde og slukke sammen med TV'et |
|
![]() |
|
Men det vil vel ikke vække receiver fra standby?
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Og du vil ikke kunne tænde receiveren uden dit TV er tændt.
Jeg synes også bare at nogle gange så virker ARC heller ikke alt for godt. Det er ikke stabilt og nogle receiver har en stor strømforbrug i standby, hvis man vil bruge funktionen. Jeg har set eksempler hvor standby forbruget stiger til 20-25 watt.
|
|
![]() |
|
Nej, den blir slukket helt og tændt igen ved at få strøm. |
|
![]() |
|
Hvis den ikke vækkes fra standby så kan jeg ikke se formål med strømskinne. Eller er der noget jeg misforstår?:)
|
|
![]() |
|
Du tænder for TV og så får reciever strøm og tænder - voilá Men som PerW skriver, du kan ikke tænde reciever særskilt |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |