recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskiftning af diske på synology ds 210+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udskiftning af diske på synology ds 210+

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hook66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-December-2010
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hook66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udskiftning af diske på synology ds 210+
    Sendt: 26-Juni-2019 kl. 16:49
Hej.

Har et par efterhånden 7 år gamle diske siddende i 210' eren.
Den ene er degraderet og jeg har fumlet lidt med at flytte dem rundt og installere en enkelt ny disk.
Det virkede ikke rigtigt.
Har i øvrigt også pillet den ene ud "med strøm på," idet jeg mente den kunne hotswappes - jeg huskede forkert, men har ikke fået supplerende beskeder efter stuntet.

Tænker jeg for en sikkerheds skyld vil udskifte begge til nye (WD Red Nas) og tænker, at det ville være bedst at starte fra scratch med installeringen af dem ?

Hvordan gør jeg smartest det, skal jeg nulstille nas'en eller bare montere diskene og så overføre datamapper, som jeg har kopieret over på andre drev?
Vil den efter evt. nulstilling selv hente dsm?

Som det nok fremgår er jeg en absolut noob - har ikke beskæftiget mig med dyrets opsætning siden installationen i sin tid.....

Eller skal den deponeres og afløses?

Vh
Bjarne
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu