recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskiftning af HD på United HDV4080
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdskiftning af HD på United HDV4080

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: Udskiftning af HD på United HDV4080
    Sendt: 06-Juli-2004 kl. 22:42

Er det muligt at udskifte HD'en i denne model til en f.eks. 80 gb i stedet for de nuværende 40?

Sidst i manualen står en liste over respektive optagetider på de forskellige optagekvaliteter på henholdsvis en 40gb, 80gb, 120gb og 160gb harddisk. Udfra dette må jeg formode, at det er muligt at skifte HD'en i modellen... eller hvad?

mvh
p-HD

Til top
chimchim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2004 kl. 12:49
 Jeg også skaffet mig sådan en og, ja, det er rigtigt nok at man kan det. Jeg mener, det står i manualen, men i hvert fald sagde Bilka-medarbejderen, hvor jeg købte den hen, at det kan lade sig gøre. Jeg har ikke selv gjort det endnu, men vil helt sikkert prøve i den nære fremtid.

Dit spørgsmål er for øvrigt blevet stillet på forum'et tidligere her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=204&KW =UNITED

Så er det bare at kontakte den bruger og spørge, om det er lykkedes ham/hende...

Er der for øvrigt nogen der ved om man kan gøre det omvendte, nemlig at overføre PVR'ens HD i PC'en og så få adgang til de filer der er lagt på den? Kan man overhovedet læse HDens format med Windows? Er der andre muligheder for at overføre video-filerne til PCen?

Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 01:55

ChimChim, har du haft problemer med TimeShift-funktionen på HDV4080'eren?

Hvis jeg fx afspiller Optagelse1, mens den optager Optagelse2, går det ud over Optagelse2. Når jeg så endelig vil til at se Optagelse2, er resultatet alt andet end en jævn afspilning. Det er som om, at den hopper nogle billeder over og "hakker" afsted, både i lyd og billede.

Det skal siges, at den altid står i maks. optagekvalitet, når den optager, men derfor burde den stadig kunne klare opgaven til fuld tilfredshed. Jeg kunne måske forstå det, hvis dette var foretaget på min PC, men at det sker på et stykke forbrugerelektronik, der er designet til formålet..?!

Er der noget, jeg selv kan gøre for at afhjælpe problemet, eller skal det overlades til de "professionelle" i Bilka?

Til top
Acid Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 22:51

Jeg har netop svaret på den anden tråd omkring udskiftning af hardisk, men poster lige mit svar her også... med lidt flere kommentarer ...

Jeg har haft sådan en svend et nogle måneder. Købte den for 1000 kr i Bilka - for sjov! Men nu er jeg blevet så afhængig af den at jeg også hurtigt løb tør for hardisk plads + at dens blæser forstyrrede gevaldigt under en stille TV-aften.

Men som teknik-nørd må man jo undersøge sagen og indtil videre har jeg helt fjernet blæseren! Indtil videre ingen problemer. Videre har jeg købt den billigst mulige Hardisk hos SHG. En 120 GB Maxtor som ligger i flydende lejer og er dermed lydløs. Den koster 595 ink. moms. Du nøjes med at løsne 3 skruer i bunden, så kan du komme til Hardisken. Jeg monterede den og formaterede den via maskinens menu. Det tog 5 sek. og så var der 35 timer af bedste kvalitet eller 117 timer i laveste kvalitet. Det er kanon !! Altså ingen problemer med at skifte disk !

Mht. manglende blæser og strømforsyningen så er garanterer jeg jo ingenting, men min strømforsyning er ved kontinuerlig drift varm men ikke kritisk.... jeg kører ubekymret videre ...

Timeshift, hvor man ser en optagelse mens man optager noget andet har jeg også prøvet nogle gange. Jeg får også et hakket resultat. Jeg må indrømme at funktionen er smart, men forventer ikke at det fungerer... ikke i en maskine til 1000 kr. Timeshift er genialt ved at man kan trykke på pause i et program man ser og gå på toilet og derefter se videre. Men at forlange at hardisken skal optage og afspille samtidigt kan jeg ikke... vær glad for alle de andre fordele den har i forhold til en VHS og glem at se et program mens du optager et andet .... eller køb en maskine mere ... det er jo ingen herregård !

Hilsen Ben

Til top
Acid Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 22:58

Chimchim,

Da jeg skiftede hardisken, skulle jeg for sjov skyld også lige have den i PC'en. Kort fortalt kan PC'en se hardisk-partitionen, men Windows kan ikke læse den - faktisk slet ikke se disken.

Vil tro at formatet i PVR'eren ikke er specielt "intilligent" men nærmere et ret råt format, som i hvert fald windows ikke umiddelbart kan læse.

Hilsen Ben

 

Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 23:24

Tak for dit svar, Acid.

Nu er det jo min kære gamle farmand, som har købt denne lille maskine. Hans video var ved at synge på sidste vers (kan I sige båndsalat i lange baner?), og da han så min E85 i aktion med TimeSlip'en, blev han næsten forelsket og begyndte selv at sukke efter en lign. maskine. Men når pengene er få, må man købe discount.

Hvis der er nogen, der har haft held til at få TimeShift-funktionen til at virke optimalt på HDV4080'eren, må de MEGET gerne poste en tråd her og forklare, hvordan de har fået den lille billige plastic-dåse til det. Det er trods alt hovedsagligt pga. den funktion (nå ja, og så prisen), at min fatter har anskaffet sig den.

Og en anden ting: Hvis der ellers er nogen, som kender til en anstændig low-price HD-recorder (med en ordentlig timeshift-funktion), så hold det ikke for jer selv. Ud med sproget, så min far kan få noget (nogenlunde) ordentligt isenkram.

Til top
Acid Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2004 kl. 00:29

p-HD,

Jeg har svært ved at tro at HDV4080 kan opnå denne timeshift funktion tilfredsstillende. Hvis det er det er den vigtigste funktion tror jeg farmand må ryste lidt dybere i bytten .. jeg ved det ikke, tror det bare....

Jeg vil da gerne høre om andre har fundet en lo-cost HD-optager, der kan timesplice ...

For mig er det dog en sekundær funktion at kunne se en optagelse mens man optager en ny... hvorimod timeshift, hvor man kan sætte en udsendelse på pause og så se videre senere, synes jeg er fantastisk !

 

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2004 kl. 14:16
Umiddelbart kører min timeshift funktion næsten uden problemer. Dvs. lyden kan halte lidt ifht billedet nogen gange. Men det kan jeg løse ved lige at spole og playe igen..

Acid holder din stadig her efter sommervarmen.. Nu der ingen blæser er i?
Til top
Acid Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2004 kl. 18:06

Hej MortenP.

Den holder fint. Jeg har oplevet én gang at hele maskinen bare frøs. Jeg kunne intet gøre andet end at slukke og tænde igen. Men så var den klar igen. Kan være varme, kan være så meget. Tror under alle omstændigheder at det er HD'en der lige gav op et kort øjeblik.

Men alt i alt kører den fortsat derudaf.

Jeg har selv oplevet at sync mellem billede og lyd mistet grebet. Men ganske som dig selv - lidt spolen frem og tilbage og så kører det igen.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu