recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskiftning af HDD, nu vil windows ikke..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdskiftning af HDD, nu vil windows ikke..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Emne: Udskiftning af HDD, nu vil windows ikke..
    Sendt: 15-Februar-2009 kl. 17:23
Har lige skiftet HDD på min media center, som kører VMCE.
Nu siger den at computeren ikke har noget system disk...

De 2 diske er fordelt sådan èn 500 GB, delt i 2 partioner 50 GB med WIN og 450 GB data.  Hvor WIN bliver brugt til styresystem

En 200GB med et andet setup af WIN, men bliver IKKE brugt. Kun vist i bootmenuen der kommer op når computeren starter.

Det er så den disk på 200GB der er skiftet ud med en større. Men så vil skidtet ikke starte.  Hvor prøvet lave et Ghost image af de 200GB og ført det image over på den nye disk. Men uden held.

Hvad kan jeg gøre for at komme op at køre med den nye større disk?
Ville gerne slippe for en reinst. af WIN, da jeg lige synes det kører godt nu
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 17:57
Hvad er den helt nøjagtige fejlmeddelelse?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 18:04
Lige efter bios detajler i  "dos" vinduet, "Non system disk, replace or press Enter for boot on CD" noget i den stil
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10612
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 18:08

Du skal ind i Bios og indstille den til at boote fra den store  harddisk (first boot device).

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Du skal ind i Bios og indstille den til at boote fra den store  harddisk (first boot device).

Flemming

Jeg har prøvet både med den ene og anden først. Men vil ikke på nogen af dem. Defor prøver den til sidst cd/dvd drevet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 18:10

Ikke så godt. Håbede at det bare var manglende Pri,Act. (Primary & Active). Men det tror jeg ikke det er.

Hvis du har et diskværktøj f.eks. Acronis DiscDirector kan du evt. prøve at konvertere partitionen til at være Primary og derefter sætte den til Active, men som sagt tror jeg ikke det er det

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 18:59
Hvis jeg kun kører med 200GB disken, så booter den op og kommer frem med bootmanageren, hvor jeg kan vælge mellem 2 windows. Hvis jeg tager den første som jeg plejer stopper den igen, fordi den prøver at starte den windows der ligger disken der pt. er frakoblet.
Kan man ikke lave en kopi af 200gb disken og smide over på den nye. Så den får det boothalløj med over? Som åbenbart mangler for at den vil starte indlæsningen af windows

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 19:08

Oprindeligt skrevet af Sunny Sunny skrev:

Hvis jeg kun kører med 200GB disken, så booter den op og kommer frem med bootmanageren, hvor jeg kan vælge mellem 2 windows. Hvis jeg tager den første som jeg plejer stopper den igen, fordi den prøver at starte den windows der ligger disken der pt. er frakoblet.
Kan man ikke lave en kopi af 200gb disken og smide over på den nye. Så den får det boothalløj med over? Som åbenbart mangler for at den vil starte indlæsningen af windows

Jo det kan man godt, men jeg ved ikke om man kan med Ghost, da jeg bruger Acronis TrueImage. Så en med kendskab til Ghost må hoppe på her

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu