|
Udskiftning af højttaler enhed i surround sound? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Danielorum ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2012 Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Marts-2013 kl. 16:24 |
Hej alle.
Højttaler enheden i en af mine front højttalere er gået i stykker efter en fest hvor jeg kom til at skrue for højt op.. ups! Jeg vil tro at spolen er slået skævt, for jeg kan høre at noget skraber imod, når jeg trykker på hele venstre side på membranen. Er der nogen som ved om jeg kan købe en ny enhed? Og hvor? Og er dette en full tone enhed eller bas enhed? Jeg har målt diameteren af membranen, og den er: 2,5 tommer. Her er nogle billeder: ![]() ![]() ![]() Jeg har en lidt mindre højttaler enhed som dog er 8 ohm i stedet for 6 ohm som den eksisterende er. Ville det gøre noget at jeg sætter den i i stedet for? Og hvad med den transistor som sidder tilkoblet tim den eksisterende enhed? Jeg vil meget gerne ha skiftet den ud, for det lyder forfærdeligt når jeg skriver op for lyden. Beklager de store billeder.. :) Ser frem til jeres inputs! Hilsen Daniel
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke på tide med en opgradering. Det er vidst det de fleste gør herinde :-)
Ellers hvilket mærke er HT? BS
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Kan ikke lige se nogen transistor; de har som regel 3 ben. Men der findes masser af billige brugte højttalere på f. eks. DBA.DK.
|
|
![]() |
|
Danielorum ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2012 Status: Offline Point: 23 |
Det ef et ældre system som hedder radionette. Jo jeg kunne godt udskifte det men det er dels pga økonomiske grunde og fordi jeg har malet højttalerne hvide og så passer de perfekt ind i stuen. Det er vist ikke en transistorer jeg mener men en modstand..
Hilsen Daniel |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Hvis jeg skal være helt ærlig så køb to brugte på DBA. Dali, B&W eller lign. Du vil få en pæn opgradering for ca.500,- det koster en ny enhed sikkert også. Hvis du kan finde en.
BS
|
|
![]() |
|
Tak for dit svar BS men jeg har 5.1 sourround. Burde man ikke holde alle satellit højttalerne i samme mærke? Men engang i fremtiden vil jeg gerne opgradere til noget bedre. Lige nu skal jeg bare ha repareret min enhed! Jeg er stadig i tvivl om hvad den ødelagte enhed hedder? Er det en full tone enhed?
Redigeret af Danielorum - 22-Marts-2013 kl. 20:24 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
http://www.dba.dk/hoejttaler-radionette-opus-3/id-89313041/Erstat fronterne med disse.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
Teoretisk set - jo, men lige med dit anlæg, er jeg forholdsvis overbevist om at det ikke gør så forfærdeligt meget. Hvis du har en enhed du kan få til at passe nogenlunde deri, så sætter du den deri. "Dimsen" der sidder op til diskanten er en kondensator - det er dit "delefilter", der gør at diskanten ikke skal spille bas. Enheden er vel det man betegner som en "fuldtoneenhed", omend jeg nok mest ville kalde den for en mellemtone, med sin beskedne størrelse. Du kunne også opgradere "helt sindssygt" ved at finde noget hvidt folie til disse højttalere: http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-concept-1/id-90636285/ Eller bare købe disse: http://www.dba.dk/hoejttaler-jamo-60-w-mod/id-90328612/ Klaus |
|
![]() |
|
Tak for alle jeres gode forslag.. det er lidt at arbejde videre med..Fedt med en community det har så mange kloge brugere.. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |