|
Udskiftning af kondensatorer på PS50C7705 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
@JørgenT Off Topic: Lidt moralsk forkert af mig, men jeg er glad for at høre at det faktisk ikke var powersupply'en som den var gal med på det TV du fik af mig ;) Jeg var selv overbevist af at dette var fejlen, og blev deprimeret over at jeg ikke kunne finde fejlen selv... På ebay er der gode chancer for at finde et nyt board (også main-boards); jeg gav selv ca 200-300,- inlk. forsendelse for et nyt powerboard, hvilket jeg synes er en meget fair pris (selvom det ikke løste mit problem)...
|
||
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Det var da godt nok billigt for power supply, der havde jeg forventet betydeligt mere. ![]() De main boards jeg har kunnet finde var til omkring $250, - 300,- fra USA og så var de ikke den helt samme version (forskel i sidste bogstav så vidt jeg husker) Projekt reparation har stået stille i den seneste tid, men har en plan om at skal igang igen snarest. Vil forsøge at forsyne main board fra extern lab power supply, og se om giver liv med PS ON signal tilbage i power stik pin 1. Eller om der er noget der bruger for meget strøm. ![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
|
Den med de specielle kondensatorer for at folk ikke selv skal.... Den holder altså ikke er jeg sikker på. Samsung er en af verdens største komponent producenter, og de laver det så det er optimalt , ikke for at irriterer folk. Jeg sætter da tit ukorrekte lytter i udstyr. Hvis producenten har sat dem lige op ad en køleplade flytter jeg dem. Producenterne er dygtige til at placere dem lige op ad køleplader, det er noget os konstruktører lærer på vores uddannelse, samt det at beregne MTBF. Radiomekanikeren skal jo også leve.
MVH
|
||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
|
Hvilken radiomekaniker? Klaus |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Nej, jeg vil mene det mere er begrundet i at kunne lave TV så tyndt som produktions teknisk/økonomisk muligt. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Sæderup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 154 |
|
Hej Hvordan gik det med udskiftningen af main boarded på fjernsynet?, har et magen ved hvor mainboarded er defekt og går tænker på selv at skifte det. Mvh Anders |
||
Panasonic CXC725
Pioneer SC-LX73 Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx Nvidia Shield |
||
![]() |
||
ojr5896 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
|
Det er en ret normal fejl i bl.a. Samsung TV, det der sker er at elektrolytterne mister deres kapacitet, og da det er en switch mode strømforsyning, slår sikkerhedssystemet til, jeg har selv udskiftet dem i flere tv og det er super nemt (hvis man har grejet)grunden til de udtørrer, er at de sidder for tæt på køleplader mv. eller sidder således varmen stiger lige op i dem, og ikke mindst - fordi de er af for ringe kvalitet. de kan købes bl.a hos http://dk.rs-online.com/web/c/passive-komponenter/kondensatorer/
|
||
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X Panasonic DMP-BDT310 Pioneer DVR-LX61D |
||
![]() |
||
Sæderup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 154 |
|
Det var mere specifik udskiftningen af mainboarded jeg tænkte på (mit er blevet overbelastet pga lynnedslag), om han fik fat på et nyt via eBay eller et andet sted fra.
|
||
Panasonic CXC725
||
![]() |
||
|
Har været på ferie, så lidt sent svar. ![]() Jeg har ikke skiftet mainboard endnu. Har afmonteret det og forsøgt at sætte power på med extern lab. power supply, men er ikke blevet meget klogere endnu. Er på jagt efter service manual, og troede at jeg fandt den. Men det var en anden model, så de ca. 150,- gav ikke meget udbytte. ![]() Har ikke ledt yderligere efter nyt/brugt mainboard, men måske det skal til at ske. Mvh. JørgenT |
||
![]() |
||
|
Tak for tilbagemeldningen
![]() Nu har jeg ikke prøvet at skifte sådan et før, er der noget jeg specielt skal være opmærksom på? Mvh Anders |
||
Panasonic CXC725
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |