recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskiftning af MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdskiftning af MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jespertim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: Udskiftning af MCE
    Sendt: 02-Juni-2011 kl. 19:25
Hej alle jer kloge hoveder...

Da mit MCE ikke længere benyttes til at se TV, men blot til film afspilning sælger jeg nu dette, men før jeg gør dette er jeg på udkig efter en box, som kan overtage afspilningen af de video_ts, jeg har liggende på harddisken, men kender ikke nogle boxe som kan dette, så hjælpe med at finde en box der kan klare dette?

Planen er, at boksen skal stå i et mit tv skab og connectes via hdmi til mit tv.
Går ud fra, at sådan en box blot styres fra computeren eller lignende?

Nogle der er interesseret i et media center?
AMD Athlon II X3 435 2.9GHz
Valueram/2GB 1333MHz DDR3
WD Caviar Green 640GB
Blueray drev
785G AM3 ìATX+VGA Motherboard (GIGABYTE)
Technotrend S2-3200 HDTV
Alt sammen i en fed box: Grandia 04 HTPC
Fungerer perferkt.

Købt januar 2010

Uundværligt Dinovo Edge tastatur kan medfølge

Ser frem til at blive lidt klogere... Big smile

Mvh. Jesper
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 09:13
Prøv at kigge på MPCClub. De laver review af stort set alle slags enheder til afspilning etc. For det meste er det dybdegående og fornuftige reviews de laver.
Men hvorfor ikke bare installere XBMC, Mediaportal eller noget tredje på din nuværende pc i stedet og fortsat bruge den? Der er måske lidt mere arbejde i at få det til at køre som du gerne vil, men til gengæld kan det også ofte "customiseres" efter dit behov (menuer, udseende etc.). Features mange af de færdige bokse ikke kan modsvare.

Fordelene ved en boks/mindre maskine er selvfølgelig mindre strømforbrug og mindre støj.
Mvh. HamDenFede
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 13:12
Hvis du sælger din htpc, skal du jo også have en anden pc, eller en NAS til opbevaring af dine film, men den del er der måske styr på ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 16:11
Hej

Det var som I rigtig nok kommer ind på pga. mindre strøm og nemheden ved blot at have en boks, som er lavet til lige netop det.

Har været glad for min MCE, men synes det er lidt overkill med mit behov.

Hvilken NAS, som kan tilsluttes HDMI vil I anbefale?
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 13:17

Ikke for at være ubehøvlet, men prøvt at søge lidt rundt her på forum. Smile Der er rigtig mange guldkorn i de forskellige tråde. Det vil også hjælpe dig lidt på vej med begreberne. Det giver ikke i udgangssituationen mening at tilslutte en NAS via HDMI. Det er lidt noget vrøvl. En NAS (Network Attached Storage) er en lagringsenhed, hvorpå der afvikles et mindre styresystem, for at styre diske (RAID), brugeradgange og forskellige services etc. Det er på en NAS du kan gemme alle dine film/serier. Det der skal tilsluttes dit TV eller receiver via HDMI er en afspiller. Der findes enkelte produkter der påstår de kan begge dele, altså både være NAS og afspiller, men i de fleste tilfælde får du et væsentligt bedre, mere stabilt og fleksibelt setup ved at adskille tingene.

Recordere er heldigvis et forum for alle, så der er ingen dumme spørgsmål, men prøv søgefunktionen, så er du rigtig godt hjulpet Thumbs Up Prøv at søge på "afspiller", "mediaplayer" etc. Kun fantasien sætter grænser.

For at svare på spørgsmålet, så er jeg ikke selv den store tilhænger en "boks", da jeg godt kan lide at tilpasse og tweake og er mere tilhænger af en pc-løsning. Jeg har dog kun hørt godt om afspillere fra Popcorn Hour. Prøv at kigge på det link jeg postede tidligere til MPCClub. Der er review af mange afspillere og storage units.
Mvh. HamDenFede
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 14:06
Tak for den rigtige fine beskrivelse, samt dine forslag, som jeg vil prøve.
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 17:04
Ac ryan gør det vist også meget godt på markedet med at afspille.
du kan læse mere her om de forskellige afspillere de har: http://www.acryan.com/web/
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu