recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskiftningsfrekvens på fladskærmstv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdskiftningsfrekvens på fladskærmstv?

Besvar Besvar
Afstemningsspørgsmål: Hvor længe forventer at beholde dit fladskærmstv i stuen?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
7 [8.97%]
12 [15.38%]
26 [33.33%]
21 [26.92%]
3 [3.85%]
6 [7.69%]
1 [1.28%]
0 [0.00%]
2 [2.56%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Emne: Udskiftningsfrekvens på fladskærmstv?
    Sendt: 08-September-2007 kl. 09:40
Jeg kunne godt tænke mig at lodde stemningen og konstatere, hvor mange år folk forventer at beholde deres nuværende eller kommende fladskærmstv i stuen?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 09:52
Hej buller - min udskiftningsfrekvens kan du nok ikke tage for det generelle. Jeg er på fladskærm nr 3 over en 16 måneders periode
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 09:54

Jeg har stemt 1-2 år, da jeg savnede en 2-3 år-mulighed. Så det bliver næste forår/sommer, men så er mit Sony 40" LCD også 2-2½ år gammelt.

Edit: Jeg slettede denne del af mit indlæg, da det åbenbart blev opfattet som 'flame-bait'. Og for at være med til at forhindre, at vi får endnu en OT-tangent.

Redigeret af Non-Desperado - 09-September-2007 kl. 09:59
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 17:00

Hvis udskiftningsfrekvensen topper omkring 3-4 år med lige store udsving til begge sider, ja så forstår jeg bare ikke, at folk vil købe TV i 25.000 kr.`s klassen. Mange af de TV der anbefales herinde er jo ofte topmodellerne.

Der er selvfølgellig folk der tjener flere penge end jeg eller ønsker at gør brug af udskiftningen som signalværdi til omgivelserne...   for så ringe et TV´et jo heller ikke pludseligt blevet... eller er  TV´et blevet et "blæreredskab"? for så må man jo have det nyeste hele tiden. 

Hvis jeg skal skifte ud hvert 3-4 år, så bliver det vist nok kun den nyeste Prosonic, der bliver råd til hver gang.

Egentligt havde jeg forestillet mig, at købe noget af det bedste nu, og så beholde TV´et et halv snes år - men andre tænker eller prioriterer åbenbart lidt anderledes...

Resultatet chocker mig egentligt lidt...

Redigeret af buller1 - 08-September-2007 kl. 17:03
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 17:26

Hej buller 1 , et er hvornår folk forventer at udskifte deres tv , noget helt andet er hvornår de reelt gør det...

Men helt generelt har folk jo nok fået flere penge imellem hænderne , mange har trods alt spist en del af deres mursten og har fået nye bade værelser og samtalt køkkener , så nu er turen så kommet til stuen...

Udviklingen på fladskærme går også meget hurtigt , og dem der har købt for et par år siden til 15-20000 kr , kan jo nok godt se at den billede kvalitet der er på mange nye tv i dag er mange gange bedre end det de selv har , og så skifter de så igen ( hvis de har råd )

Jeg har selv skrevet 1-2 år selvom jeg er meget glad for mit tv , for om to år får man nok dobbelt så god kvalitet til den samme pris som i dag , og så ryger det gamle tv jo nok ind på datterens værelse eller ind i sove værelset...

Det er nok også et spørgsmål om prioritering , mange ryger for feks 1000kr om måneden , dem der ikke gør eller stopper med at ryge kan så købe feks et nyt PIONEER hvert andet år

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 09:18

Hej Alle

Der er ryddet op i dette emne - der var for meget debat som ikke havde med selve afstemningen at gøre

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu