|
Udstyr med Yousee |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Februar-2012 kl. 08:42 |
Har bestilt Yousee kabel tv og internet, men har ikke lige kunne finde noget om udstyret det bliver leveret med. Sælgeren vidste det ikke.
Da jeg ikke har kablet inde, skal det først ligges ind, og jeg skal lige finde ud af hvor det skal ind, så det ville være rart hvis dem med KabelYV og internet hos yousee kunne fortælle hvordan det fordeles ud? Hvad får man af bokse osv? Jeg skal have signalet fordelt videre rundt, så bliver der sat en sløjfeboks op eller?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Levering er til 1 dåse i huset, skal der yderliger kabler og dåser, så er det extra. Internet 1 Stk Router/modem (Wi-Fi).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Du får leveret en router og der bliver nok enten opsat ét antenneudtag eller der bliver monteret en fordeler på loftet (nu fortæller du ikke om du bor i hus, lejlighed eller noget helt tredje). Hvordan du så efterfølgende vil fordele tv signal og internet rundt i hjemmet er din egen "hovedpine". Du får ikke nogen "tv boks" medmindre du selv har bestilt det eller bestilt YouSee plus.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ligeledes er det et hus, og der skal graves kabel ned på egen grund, så skulle det være for egen regning.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
jeg bor i hus
Regner ikke med det bliver installeret på loftet, da vi har flere etager. Det bliver nok lagt ind enten i kælder eller stueniveau, så skal jeg selv trække det videre rundt. men dvs der bliver opsat en alm antennedåse som jeg kender det fra alm. DVB-T med udgang til TV og radio? Men jeg ved da at disse enten kan være en slutdåse eller sløjfedåse hvis man vil trække signalet videre inde i dåsen. Routeren skal vel også have et stik at koble sig på? Så bliver der opsat et ethernet stik også ved siden af tv/radio stikket ? eller bruger det mit nuværende internet/tele stik?
Redigeret af mbm1 - 01-Februar-2012 kl. 09:26 |
|
![]() |
|
Jeg mener ikke at de laver sløjfeløsninger, der laves en termineret installation, TV/ Radio/Data, hvorfra du så selv må fordele fra, eller betale extra for at få udført.
|
|
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Det er nok et antenneudtag lignende dette der bliver opsat da routeren tilsluttes med f-connector, det er stikket nederst til venstre som stikker ud. Om det er en slut eller sløjfedåse der bliver opsat tør jeg ikke sige, er nok kun teknikerne som ved det.
![]() |
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Den viste dåse fås kun som slutdåse.
|
|
|
|
![]() |
|
hhmmm "pis" dvs. når jeg skal føre signalet videre, som jeg skal føre op på loftet og videre rundt til værelser på 1.sal, skal jeg altså gøre det med fordelerstik fra dåsen af. Både for TV og Radio. Altså 2 træk :( Jeg skal vel have smidt en linjeforstærker ind et sted også ?
Redigeret af mbm1 - 01-Februar-2012 kl. 09:53 |
|
![]() |
|
Det bedste vil være at tale med dem når de kommer for at lave det, og hør dem ad hvordan de kan gøre det bedst for dig, eller få dem til at lave en total installation.
|
|
|
|
![]() |
|
ja ja men nu er man vel gør det selv mand,,,, det er billigere.. men ja ok tak for svarene,,, altså en udtagsdåse til det hele
|
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
En "sixpack" kan mange gange gøre underværker når nu de er igang...check med dem når de kommer...
lad os høre udfaldet af hvad der blev gjort.... ;-)
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |