|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() Sendt: 02-Marts-2005 kl. 14:25 |
Jeg ønsker at kunne udtrække CD-informationer uden først at skulle lægge de enkelte filer ned på HD er dette ikke muligt? Jeg vil helst kunne gemme informatonerne fra hver CD for efterfølgende at kunne samle dem i færre dokumenter for at skabe et overblik over CD-samlingen. Jeg har Nero 6 OEM kan det evt. bruges - jeg har endnu ikke haft heldet med mig. Claus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
For at rippe en CD skal du bruge et program til at gøre det med, jeg bruger et som hedder Audiograbber som er hentet på download.com, med det program lægger du først de rippede filer på din HDD, som en Wav. fil derefter kan du brænde dem til en ny CD med NERO. PS: Det er ikke sikkert at du kan rippe et Track, hvis der på den originale CD står at den er Copy Proctect. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
Med programmet Exact Audio Copy kan du det du ønsker - nemlig lave en liste over sangene uden at kopiere dem til harddisken. Programmet er freeware og kan hentes her. Du skal tilmelde programmet til freeb for at få informationerne. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
Jeg var egentligt ikke umiddelbart interesseret i at kopiere de enkelte numre men blot få oplysningerne frem om "titel" på album og sange samt "artist". Claus |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5340 |
![]() |
Hej Claus Det er ikke mange købe CD'er der indeholder navn på artist og titel. Men de kan hentes fra www.freedb.org med Nero under Extras - Save Tracks når du har CD i drev og adgang til internettet. Hermed kan der så opbygges en database på din PC. Alternativt kan hele database filen (ca. 160MB) hentes og pakkes ud. Du kan også selv tilføje artist/titel hvis den ikke findes på internet databasen, eller rette tastefejl som der også forekommer Men hvordan du lige på en nem måde får kopieret informationer fra database filen over i tekst dokument ved jeg ikke. Kan sikkert gøres med Excel eller andet regneark, men jeg kan ikke umiddelbart gennemskue database file formatet. Men så er der den hårde måde med Copy & Paste fra Nero Burning Rom - Database - Open Program CD Database - Edit CD funktion fra hver enkelt CD Track / Artist felt. Mvh JørgenT |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for hjælpen jeg vil prøve at rode lidt med det. Claus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |