|
Udtrækning af undertekster |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
asig ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2015 Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Januar-2015 kl. 12:25 |
|
Hej.
Jeg har en DVB-C optager som jeg bruger til at optage film og serier jeg vil gerne se senere. Jeg gen-encoder tit mine optagelser, fra .ts til .mp4 til at spare harddisk plads og har ikke haft problemer, undtaget DR3. Når jeg re-encoder film fra DR3 taber jeg underteksterne. Med VLC kan jeg se i hvertfald 2 undertekst spor, så optageren virker fint, jeg kan bare ikke se dem med Handbrake. Jeg leder derfor efter software som kan hjælpe mig at hente undertekstene til en srt fil. Nogen her som kan hjælpe mig? mvh, Arnar
|
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
DVB-subs er desværre meget dårligt understøttet af diverse software. Det eneste program jeg kender, der kan håndtere disse er TMPGEnc Authoring Works 5, som kan konvertere dem til PGS (Blu-Ray) subs.
Der er væsentlig flere programmer, der kan håndtere (og processe) PGS Subs, eller også kan man bruge dem direkte i den ned-komprimerede film (som jeg gør), hvis man muxer det til .MKV (og har en afspiller, der kan afspille disse MKV-filer med PGS Subs). |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Jeg blander mig lige lidt ind her, for jeg har et spøgsmål der er lidt lig.
Har købt en DVD til min datter. Men desværre måtte jeg helt til det store udland for at finde den, hvilket betyder, at tekst ikke lige foregår på dansk, eller bare noget der ligner vores alfabet. Talen er spansk og teksten er fransk. Jeg tænkte - Er det muligt at rippe skive, hive den franske tekst ud, køre den igennem en translator, og smide det hele sammen igen i en MKV eller lign.. Det er nok muligt tænker jeg, men værktøjer til det.. |
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
|
Teknisk set, ja - DVD'er kører med undertekster i VOBSUB format, og disse findes der mange programmer, der kan rippe til SRT (tekst) format (de fleste skal dog "læres op" ved at programmet spørger "denne grafiske blob - hvilket bogstav er det?" og så lærer den udseendet på de forskellige bogstaver i kursiv, fed, store og små bogstaver (og kombinationer)). Kvaliteten af den danske tekst vil dog være meget begrænset (maskin-oversættelse er slet ikke god nok til den slags).
|
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
|
Det tror jeg godt du kan opgive. Et sådant software har jeg forgæves ledt efter i flere år. Men jeg har et alternativ: Wondershare Video Converter Ultimate fastbrænder underteksterne på den konverterede fil i en arbejdsgang, og de bliver rigtig pæne. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
|
Kan du ikke finde en dansk undertekst inde på f.eks. subscene.com og lægge den på i stedet? Det ville i så fald være langt nemmere. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Keld hvis du ved noget mere om det, så vil jeg meget gerne guides. Det handler om en koncert DVD, som oprindelig kun er udgivet på spansk og så med div. obskure undertekster, dog ikke noget der ligner noget en dansker oftest kommer i nærheden af. Selve koncerten er selvfølgelig ikke tekstet, men ind imellem musik numrene er der dokumentar indslag, som netop er tekstet. Og det er sådan set dem jeg gerne ville have i bare nogenlunde dansk, (derfor kunne en Google translate måske være en ide). Jeg tror det er en rimelig overkommelig opgave, der som sagt ikke behøver være 100% korrekt gramtisk dansk. Bare noget der giver lidt mere mening end volapyk ![]() Jeg havde tænkt mig at rippe DVDén med DVDFAB, og så evt. lave den til en MKV med tilhørende SRT fil, (aner dog ikke om DVDFAB kan det med SRT), men også helst noget min datter kan bruge på hendes ipad.. Men det er vist straks værre med det der apple skrald, der ikke er jailbreaket eller lign. |
||
![]() |
||
|
Tror jeg næppe, men har ikke undersøgt det, da dens marked ikke er specielt stort i DK..
Det er ikke en DVD der er udgivet i DK, og kommer tilsyneladende heller ikke. Jeg måtte købe den fra England (uden engelske tekster), som importerer den fra Argentina.. Der er spanske, franske, italienske, hollandske, slovenske og andet lig. undertekster. Men ikke noget "normalt". |
||
![]() |
||
|
Step 1: Rip DVD'en (med f.eks. DVD Shrink 3.2) til en ubeskyttet DVD-struktur på HDD (hvis du har AnyDVD eller andet, der fjerner CSS on-the-fly, så kan du blot kopiere mappen-strukturen ind på din HDD direkte fra Explorer). Step 2: Konverter VOBSUB til SRT v.hj.a. SubRip Step 3: Oversæt filen via Google Translate Step 4: Konverter DVD'en til .MKV v.hj.a. MakeMKV Step 5: Tilføj den oversatte .SRT-fil til .MKV-filen v.hj.a. MKV Tools |
||
Keld R. Hansen
||
![]() |
||
|
Ja, det var egentlig så simpelt jeg havde håbet på det ville være.. Tak for det Keld. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |