recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvasket farver HDR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udvasket farver HDR

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NSFW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2022
Sted: CPH
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NSFW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udvasket farver HDR
    Sendt: 08-November-2022 kl. 12:30
Jeg har et ældre Samsung KS8005 samt en Nvidia Shield årgang 2015.
Mit problem er at når jeg ser 4K HDR film så ser farverne kedelige og udvasket ud. Det er uanset om jeg ser streaming eller en film via USB indgangen på Nvidia.
Min Nvidia Shield er tilsluttet direkte til TV med HDMI kabel. Har også prøvet at slå Match Content TIL og FRA uden resultat.
Mit TV står på Movie og jeg kan se at TV'et skruer helt op for Backlight osv. Alle HDMI porte står også aktiveret.

Er det bare er dårligt tv eller overser jeg nogen indstilling ?

Hvor kan jeg evt finde gode indstillinger til TV'et ?


Redigeret af NSFW - 08-November-2022 kl. 12:41
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2022 kl. 12:48
Samsung KS8005 har ikke hardwaren til at gengive HDR, så det er sandsynligvis den begrænsning, du ser. Hvor dårligt HDR-billedet fremstår, vil afhænge af filmscenen da skærmen skal ud i forskellige krumspring afhængigt af forskellige faktorer.

Min anbefaling vil være at slå HDR fra.
Til top
NSFW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2022
Sted: CPH
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NSFW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2022 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Samsung KS8005 har ikke hardwaren til at gengive HDR, så det er sandsynligvis den begrænsning, du ser. Hvor dårligt HDR-billedet fremstår, vil afhænge af filmscenen da skærmen skal ud i forskellige krumspring afhængigt af forskellige faktorer.

Min anbefaling vil være at slå HDR fra.


Ja tænkte det nok. Anede ikke at det var så sløvt TV :-)
Til top
NSFW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2022
Sted: CPH
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NSFW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2022 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Samsung KS8005 har ikke hardwaren til at gengive HDR, så det er sandsynligvis den begrænsning, du ser. Hvor dårligt HDR-billedet fremstår, vil afhænge af filmscenen da skærmen skal ud i forskellige krumspring afhængigt af forskellige faktorer.

Min anbefaling vil være at slå HDR fra.


Hej Rasmus

Hvor kan jeg evt finde gode billede indstillinger til TV'et ?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2022 kl. 13:37
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2022 kl. 04:54
Oprindeligt skrevet af NSFW NSFW skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Samsung KS8005 har ikke hardwaren til at gengive HDR, så det er sandsynligvis den begrænsning, du ser. Hvor dårligt HDR-billedet fremstår, vil afhænge af filmscenen da skærmen skal ud i forskellige krumspring afhængigt af forskellige faktorer.

Min anbefaling vil være at slå HDR fra.


Ja tænkte det nok. Anede ikke at det var så sløvt TV :-)

Det bør understøtte HDR10, men ikke Dolby Vision. Tv'et er vel 5-6 år gammelt så det er nok forklaringen.

Har du aktiveret HDR i menuen? Nogle af de ældre tv aktiverer det ikke automatisk.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2022 kl. 09:44
Et kantbelyst TV er ikke i stand til at levere lysoutputtet til HDR. Det er som at stille op med en Fiat 500 til Formel 1 LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 07:48
Det er skam ikke lysoutputtet, det er galt med. Det er overvejende manglen på styring af lyset og kontrast, specielt hvis der er tale om et TV med IPS-panel...

Redigeret af Supergris - 15-November-2022 kl. 08:56
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
NSFW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2022
Sted: CPH
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NSFW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 09:18
Har slået HDMI UHD COLOR fra i menuen.Nu viser den alle 4k HDR film i alm 4k.

Skal man gøre andet ?
Til top
NSFW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2022
Sted: CPH
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NSFW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dem finder du på Rasmus’ hj.side Wink


TAK , jeg kan bare ikke Jitter indstilling,
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu