|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() Sendt: 15-Juli-2009 kl. 14:37 |
hvad er det nemmeste måde at udviksle filer mellem to computere?
sådan som jeg gør nu har jeg en mappe på min bærbar(win xp) (som er den jeg bruger til at surfe på osv) på mit mediacenter får jeg så adgang til den mappe over netværk (er fandme underligt i vista 64bit) som jeg var nødt til at søge efter før jeg fandt den på den måde kanjeg hente filer over til mediacentret. men er sku lidt besværligt. kan ikke oprette en delt mappe på mediapcen (vista 64 bit) som jeg kan se på min bærbar (win xp) det jeg gerne ville have ku feks være noget wnc agtigt hvor jeg kunne trække filerne direkte ind på mediacentret. og hvor jeg også slap for at have tvet tænkdt når jeg skulle flytte dem |
|
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Den hurtigste måde er med et USB link kabel. Forudsat at begge dine PCer har USB2 er denne metode langt hurtigere end med netkabel. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Windows faciliteten, fjernskrivebord kunne også være en mulighed..
Her kan du fra din bærbare fuldstændig styre mediecentret, som om det denne PC, man var logget på... (tv-et behøver ikke at tændes) Redigeret af avh - 16-Juli-2009 kl. 08:25 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
fjernskrivebord og fjernsuport er vist ikke det samme. har det der hedder fjernskrivebord på vista og fjernsupport på xp :(
|
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Har brugt fjernskrivebord en del, hvor man kan gøre det samme som med VNC, uden at man behøver installere noget... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
avh
mange tak for hjælpen. er sku lækkert at kunne styre computeren herfra. men er der en måde man kan overføre filer nemt ved fjernskrivebord? eller er dette ikke en mulighed? |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Ja, under avancerede indstillinger -> Lokale ressource -> Mere kan du vælge at dine drev skal deles til den PC du logger på. Så kommer drevene fra din PC til at optræde som netværksdrev på den PC du logger på. Overførselshastigheden er ikke helt på højde med almindelig fildeling, men det virker da... |
|
![]() |
|
![]() |
nice.... jeg takker mange gange
|
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
![]() |
har nu brugt dette i et stykke tid. og er dejligt når man skal overføre filer.
men hvad hvis jeg vil kunne styre computeren fra min bærbar?er der så alternativer idag til VNC som man brugte i 90erne? sku gerne være så jeg havde samme skærmbilled på min bærbar som på mediacentret. så jeg kunne rode med indstillinger i min bruger på mediacentret osv. feks download program. |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Er der noget du savner i VNC? Eller hvad tænker du på? Der findes mange forskellige VNC-udgaver. Jeg bruger UltraVNC, som bl.a. også har indbygget filoverførings-mulighed. |
|
![]() |
|
![]() |
nej der er ikke noget jeg savnede i VNC. men er over 10 år siden jeg brugte VNC. så tænkte bare der måske var kommet noget bedre ;)
men en af mine venner har noget der hedder PCanywhere, det prøver jeg at installere når jeg kommer hjem |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
![]() |
ok.. sidder og roder med det der pcanywhere. men hvad skal man skrive i "domain"?
har oprettet en bruger jeg skal logge på med username og password. men den vil ikke logge på uden jeg skriver domain. |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |