recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvide trådløs dækning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udvide trådløs dækning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udvide trådløs dækning
    Sendt: 06-Juni-2014 kl. 11:44
Vi bor i et stort hus med 2 etager. Og især på 1. salen er der problemer med det trådløse signal.

Vi har Lan net overalt i huset og alt fast hardware er koblet på dette via kabel (Apple TV, TV mm).

Problemet er at det ikke duer med Ipad og Iphone, som man jo naturligt tager med sig rundt.

Derfor søger vi den nemmeste løsning til at udvidet dækning på 1. salen.

Vi vil kun hav eet netværk da vi ikke gider rode rundt med dette når man eks. skal streame til apple tv.

Når nu der er netstik i alle værelser kan man så ikke med fordel brugde dette og koble en ekstra router til. Eller Extender eller?

Det skal være så meget plug and play som muligt.

mvh.

Jesper
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 12:39
Du sætter et accesspoint eller router(som accespoint) op til dit trådet netværk, med samme navn, kode og kryptering som eksisterende wifi. Det er den optimale løsning.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 13:14
Som Beanie..

... og dette accespoint skal være kablet på LAN siden til et af de stik i har i huset.
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 13:38
Og kan i anbefale en model som er simpel at sætte op?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 14:32

Der findes da extendere/repetere der udelukkende kører trådløst, som modtager signalet fra Routeren og vidersender det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 15:17
At bruge en extender/repeater vil være direkte tåbeligt når du har netværkskabel trukket.

Gør som Beanie foreslår og husk at vælge en anden kanal.

Hvis du bruger en router skal du bruge LAN porten som claus siger og slå DHCP serveren fra. Hvis du bruger et AP er der kun LAN porten og ingen DHCP server :-)

Nu du er i æble økosysyemet kan du kikke på deres udemærkede produkter. Det kan dog gøres billigere hvis du ikke har brug for deres ekstra-features men du ville snyde dig selv ved ikke at kigge på dem.

Mvh BS
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 22:41
Jeg vil også foreslå et dedikeret Access Point. Kig på Ubiquiti Networks, Cisco...

Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2014 kl. 09:05
Jeg har læst lidt op på det i Pinsen og er nok kommet frem til en løsning hvor jeg slukker for det trådløse signal fra TDC's boks (Jeg læser mig frem til at det ikke er på niveau med dagens standarder).

Jeg sætter så en ny router op og laver et helt nyt netværk. Jeg har kig på denne D-link 868:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-og-
router/DIR868AC/d-link-ac1750-dual-band-gigabit-router-ac

Kan det ikke dække helt op på første så køber jeg em ekstra og sider derop.

Er der nogen der har erfaringer med denne og erfaring med at sætte en ny router bagved TDC's egen, så skriv gerne.

mvh.

Jesper

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu