|
Udvide WiFi i hjemmet |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du skal konfigurere den til sammen netværksnavn (SSID) og password. Den fungerer bedst hvis den sættes til at bruge en kanal der er langt fra den kanal der bruges af den anden router (f.eks. 1 og 6). (De nysgerrige kan læse mere her: http://www.metageek.net/support/why-channels-1-6-and-11/) Hvis du har mod på lidt mere konfiguration, er den foreslåede Asus router også god, men du skal slå DHCP funktionen fra i den og sandsynligvis rekonfigurere IP indstillingerne til samme adresseområde som din eksisterende router. Ellers kan der blive problemer med Airplay. |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Jeg vil også tilslutte mig dem som mener Asus giver den bedste løsning.
Det er meget nem opsætning, hvor man bare vælger en knap i opsætningen og så har man et accesspoint i stedet for en router. Eneste ulempe ved Asus routeren er at den bruger lidt strøm, men det er den bedste router på markedet i det segment. Det vil garantere at man ikke oplever problemer med den mange år frem.
Redigeret af Cyberguyen - 01-Juli-2013 kl. 14:07 |
||
![]() |
||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
|
Har sat denne op ved sviger familien.
Fungere perfekt! :)
|
||
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
||
![]() |
||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
|
Hej jeg står også for at skal udvide mit trådløse netværk http://www.edbpriser.dk/access-point/tp-link-tl-wa850re-300mbps-universal-wireless-n-range-extender-id-7106850.aspx
kan jeg tilslutte den til min router med kabel og udnytte de 300mbps?
|
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
|
Fra manualens FAQ:
T5. Will the Range Extender work if I connect the ETHERNET port of it to the router via Ethernet cable? Sorry, it won’t work. The Range Extender is designed to connect wirelessly to the router, while the ETHERNET port is designed to connect with a wired device, like Internet TV, Gaming console, DVR and so on. T6. Why does the wireless transmission rate speed down, while the wireless signal is stronger after repeated by TL-WA850RE? In compliance with the wireless transmission protocol, all the Range Extender devices are set to work in half-duplex instead of full-duplex mode. In other words, the Range Extender has to process one-way communication between your root Wireless router (or AP) and the terminal clients; so the transmission time will be double-increased, while the speed will be decreased. TP-LINK recommends that you connect to the Range Extender when your home network connection is poor, or when you want a larger wireless coverage to eliminate “dead zones”. |
||
![]() |
||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
|
tak for svaret findes der ikke sådan en med sammen type el tilslutning?
|
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
|
Når du ønsker at tilslutte wifi-enheden med kabel til din eksisterende router kan det opfattes som at du ikke ønsker udvidelse af rækkevidde, men ønsker at kunne opgradere til 802.11n (300Mbps). I så fald, er det nok et Access Point du skal have, og jeg ved ikke af, at disse findes til direkte anbringelse i stikkontakt, med mindre der er tale om Powerline/HomePlug enheder. Hvis din nuværende router også fungerer som modem, kan du også overveje at forbinde en nyere router med kabel til denne. I så fald ville det kræve, at du kan sætte din eksisterende router i bridge mode eller deaktivere NAT, således at den nye router helt overtog routerfunktionen og den eksisterende blot fungerede som modem. Jeg mener at flere har anbefalet ASUS RT-N66U som hurtig og med god rækkevidde. Jens |
||
![]() |
||
|
|
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
|
Når du har taget den i brug, kunne du måske lige dele dine erfaringer med dette produkt. Jens
|
||
![]() |
||
|
det skal jeg nok gøre. men jeg kan ikke teste hastigheden da jeg ikke tror min bærbar kan nå de 300mbps tror kun det er 150 har søgt lidt på nettet men kan ikke se hvad det yder (atheros ar9285)
|
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
|
Nu er det ikke for at lege lyseslukker.
Men det kan undre mig at denne tråd løber så meget af sporet som den gjorde. Folk anbefaler i øst og vest alt muligt skrammel der intet hold er i. Når det så er sagt, så undre det mig at du køber en No name Wifi ting på ebay til over 200,- når man i Dagens danmark kan købe en router el AP for 2-300,- fra et anderkendt mærke, hvor der jævnligt kommer software opdateringer o.lign. Når det så er sagt, så er den jo købt så jeg vil med glæde se frem til at læse en test af denne repeater. |
||
![]() |
||
|
hej discomandk hvis du mener det er mig der for tråden til at løbe af sport så beklager jeg meget. jeg kunne se at tråden har ligget stille i en mdr. tid så jeg trode ikke der skete noget ved at komme med noget. men kan du så ikke lige linke til de router el AP som har sammen el tilslutning som det jeg er ude efter?
|
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |