recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvide wifi installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udvide wifi installation

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udvide wifi installation
    Sendt: 29-Marts-2013 kl. 13:49
Min yousee router står nede i kælderen,
Men skal have mulighed for kablet ethernet på loften.
Wifi rækker fint derop, så tænkte på hvordan jeg så kunne få det kablet videre deroppe fra?
Jeh har en dlink dgs1005D som jeg "for sjov" lige prøvede at sætte derop og så kable min wd td boks til, men der var intet signal.
Er det muligt at lave en sådan løsning, eller må jeg nøjes med wifi enheder på loftet?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 13:51
Og er det overhovdet muligt at streamer 1080p trådløst?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 14:22
Træk en kabel fra kælder til loft.

Se evt N-OoF tråden for netværkshints. FAQ'en har lidt om netværksopbygning.

HD over Wi-Fi er dømt til problemer.

BS
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 14:30
Øh din dlink dgs1005D skal have et kabel ind for at kunne fordele signalet. Så kabel fra kælder til loft
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 15:11
ok jeg har flere routere så tog bare en af dem.
Finder så lige en trådløs frem. Ville den så kunne gøre det?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 08:46
Nej, ikke umiddelbart. Nogle kan fungerer som repeatere men ikke med standart firmware.

/ask
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Wifi rækker fint derop, så tænkte på hvordan jeg så kunne få det kablet videre deroppe fra?
Jeh har en dlink dgs1005D som jeg "for sjov" lige prøvede at sætte derop og så kable min wd td boks til, men der var intet signal.
Er det muligt at lave en sådan løsning, eller må jeg nøjes med wifi enheder på loftet?

Det kan gøres med en Apple Airport Express. Om andre routere kan sættes op til det samme kan jeg ikke svare på.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Det kan gøres med en Apple Airport Express. Om andre routere kan sættes op til det samme kan jeg ikke svare på.
jeg forstår ikke hvorfor du som fortaler for "det bedste" inden for dit felt kommer med sådan en hovsa-løsning på netværkssiden???

BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu