recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UE48HU7505 til 7.995,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UE48HU7505 til 7.995,-

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kims2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: UE48HU7505 til 7.995,-
    Sendt: 03-November-2014 kl. 14:12
Hej

Er der nogen af jer der har oplevet Samsung UE48HU7505 live, og har nogen kommentarer til dets porfamance?

Webhallen har det lige nu til salg for 7.995. Er det ikke en virkelig god pris?

Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 14:25
Det er en udmærket pris, gav 8888 kr. for mit i Elgiganten for 14 dage siden. Jeg er meget tilfreds med billedkvaliteten, smart hub virker også fint og det samme med tv-optagelse osv. 

Sig til hvis du ellers gerne vil vide noget. :-) 
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 666
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 14:32
Jeg er udmærket tilfreds med mit. Dog er det ret sårbart mht til betragtningsvinkler.
Billedkvaliteten er god, men det kræver lidt arbejde med indstillingerne.

Smart tv fungerer glimrende. Dog er der indimellem problemer med hbbtv fra dr.

Det eneste punkt hvor jeg er lidt utilfreds er med hensyn til optagelse på usb harddisk. Den har det med at miste forbindelsen. Måske kræver det en disk med ekstern strømforsyning. Jeg har ikke rodet så meget med det, da jeg har en ekstern recorder.

3D funktionen har jeg kun prøvet meget kort.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 666
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 14:34
Jeg glemte at nævne at netflix 4k virker perfekt. Det ser knaldgodt ud selvom skærmene størrelse selvfølgelig ikke yder fuld retfærdighed til den opløsning.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 14:51
Er meget tilfreds med dette TV.

God pris, så køb du det bare Wink

Har prøvet app til netflix og bla set deres 4K som køre rigtigt god! Big smile

Har også prøvet app til  HBO, som også køre godt ! Big smile

Har så også prøvet app til viaplay som så ikke køre ret godt Ouch

Har haft kontakt til viaplay support. De er kommet med forskellige løsninger, men det har ikke hjulpet.

Det er mest galt når jeg skal se fodbold på canal 8, så begynder den pludselig at buffe og derefter bliver billedet ret utydeligt et stykke tid der efter.

Har set på Trustpilot hvor jeg selv har lavet en anmeldelse af viaplay at jeg ikke er den eneste der har problemer med den Streaming tjeneste Confused

Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 13:20
Jeg er også svært glad for mit 7505 Smile

Det er fantastiske billeder og alt fungerer perfekt.

Mht. til streaming tjenester kan jeg tilslutte mig hvad der allerede er skrevet - det er kun Viaplay, der ikke fungerer optimalt.

Jeg har ikke bemærket at der skulle være problemer med betragtningsvinkler - jeg synes ikke der er mærkbar nedgang i kvaliteten ligegyldigt hvor jeg står i stuen.

Optagelser virker også perfekt hos mig med den HDD jeg købte i Hifiklubben som også er uden selvstændig strøm.

Det er en superpris du har der - det er bare med at slå til.
Gav selv 8.999 i Hifiklubben og fik 3 års garanti.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 13:57
Ligner en rigtig godt deal og en fin indgang ind i Ultra HD-verdenen da den jo både har HEVC og HDMI 2.0.

Den er lidt lille i forhold til at få rigtig udnytte af den høje opløsning, men ellers fed skærm. 55 tommeren stod vist til 9.999 i sidste uge men er steget igen.
Til top
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kims2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 14:08
Har også tænkt på 55", men er bange for det bliver for stort i den stue det skal hænge.
Det skal hænge på væggen til venstre, hvor der står ant. Den væg er 145 cm fra vindue til hjørnet. Fra sofa til fjernsyn er der 3,7 meter.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 14:47
På 3,7 meter synes jeg bestemt ikke et 55" bliver for stort (har lidt svært ved at tyde hvor de 145 cm til vinduet er på tegningen). Pt. sidder jeg selv omkring 3-3,5 meter fra et 50" i stuen og det synes jeg er for småt. Vi går nok op til 65" næste gang her i stuen Smile Det er sjældent jeg hører folk klage over, at de har købt for stort tv. Det går oftere den anden vej.

Hvis I vil have noget ud af den høje Ultra HD-opløsning fra den afstand vil jeg også mene, at 48" er for småt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af kims2 kims2 skrev:

Har også tænkt på 55", men er bange for det bliver for stort i den stue det skal hænge.
Det skal hænge på væggen til venstre, hvor der står ant. Den væg er 145 cm fra vindue til hjørnet. Fra sofa til fjernsyn er der 3,7 meter.

Om det er for stort til stuen er nok mest et sprøgsml om, hvad konen syntes.

Men på 3,7 meters afstand, er et 55" absolut ikke for stort. Ser jeg selv film derhjemme, sidder jeg under 2 meter fra mit 42"....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kims2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 15:27
Fjernsynet hænger i den røde cirkel, og den væg er 145 cm bred.
Sofaen står ved modsatte væg. Kan godt være det ikke er så slemt, men tænker bare, at det kommer til at se meget stort ud på den smalle væg.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 10:45
hvad er problemerne med viaplay, ville købe sådan til stuen, faktisk fordi jeg er blevet glad for smart tv platformen, min 46F6500 samsung kontor tv, kun med Dualcore kører perfekt plex og viaplay (den er på det sidste dog tit begyndt at skifte mellem noget der ligner lav bitrate, og max bitrate, men gjorde det også på pc, så tror Viaplay i de store sports aftener, kører på kanten af hvad de kan leverer af båndbredde).

Og efter ios 8 så er Airplay blevet wonkey, og jeg kaster sgu ikke penge i nye "i" devices, hvis det er fordi de har forringet de gamle.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu