|
UE48JU6475 - forventeligt eller defekt? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DVDslideshowGUI ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2010 Status: Offline Point: 52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Marts-2016 kl. 15:38 |
Jeg har netop købt Samsung UE48JU6475, men er blevet ret forbavset over, at begge sider af skærmen ser ud til at være mørke bjælker i hver side, der misfarver skærmen i grønlig retning. Og at der hen over skærmen ses lodrette formørkninger, der bliver særligt tydelige hvis der vises panoreringer over lyse områder. På min gamle plasmaskærm var der ikke den slags skygger, så derfor er mit spørgsmål om det er normalt for denne model eller er skærmen defekt?
Jeg har taget et par fotos, som yder den umiddelbare oplevelse nogenlunde retfærdighed(ser værre ud med det blotte øje): ![]() ![]() Redigeret af DVDslideshowGUI - 17-Marts-2016 kl. 15:40 |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Online Point: 8683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Velkommen til LCD-verden og dens "lyksaligheder".
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Start nu med at få skruet ned for lys/kontrast, brug Cinema mode.
Og lad være med at kigge på det andet end lige forfra. Klaus |
|
![]() |
|
DVDslideshowGUI ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2010 Status: Offline Point: 52 |
Det står i film setting, og der er skruet ned for diverse 'bling' settings.
Redigeret af DVDslideshowGUI - 17-Marts-2016 kl. 17:36 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det kan hjælpe på det, ved at reducere backlight,og så justere lys, kontrast og farve igen til det rigtige forhold. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Er det ikke det man kalder for Banding ? Når du skriver reducere Backlight....snakker vi så reducere det med 50% ?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Så lidt Backlight som muligt, har heller ikke meget på mit, det er en balance mellem Backlight og lys. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
du må ikke sammenligne din plasma med dit nye lcd
for så kan du lige så godt sælge dit lcd tv igen. forstået på den måde at de ulemper du oplever er der desværre på de fleste lcd tv som de andre skriver er det noget du må leve med, men prøv dig frem så der bliver en balance backlight og lys. har et panasonic 55cx700 i min stue, det er så bagbelyst så det viser rigtig godt sort uden der er noget lys som slipper i gennem. men 2 grader ved siden af og billedet er rigtig dårligt man skal sidde helt lige for. mit plasma som jeg stadig ser film på, er langt bedre i de fleste tilfælde. så gælder mig til oled kommer ned i pris, som er det eneste i min verden der kan afløse mit plasma tv. så nej dit tv er der ikke noget i vejen med |
|
![]() |
|
Lidt nedslående tilbagemeldinger. Skal jeg forvente samme problemer på f.eks. Panasonic cxc725?
|
|
![]() |
|
Som der er skrevet, så kan det forekomme på alle LCD paneler i større eller mindre grad. |
|
|
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Ja det kan du godt. Købte et cxc725 i tirsdag's. Den var lidt lysere i alle hjørner....samt det samme problem som dit tv. Fik det ombyttet til et nyt idag i Elgiganten....samt jeg fik 500,- retur grundet det var sat ned i mellemtiden. Jeg har endnu ikke pakket det op. Så håber der er bedre held denne gang :-) Min kammerat har et tv magen til dit tv. Den fejler ikke noget. Hvis jeg var dig ville jeg nok brokke mig. Hvis den er købt i elgiganten så pak den pæn ned og benyt dig af evt din 14 dages returret og køb nyt...hvis de nu ikke ville bare ombytte det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |