|
UE55F9005 Service Manual og diagrammer |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Redigeret af thxtex - 13-Oktober-2016 kl. 12:38 |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Jeg har en SEK 2500 U liggende til netop din tv model. Den har kun kørt i et par måneder.
Ring på tlf 30 244 244, hvis du har interesse. |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
WellDone ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Status: Offline Point: 41 |
|
Lyder godt. Jeg vender lige tilbage hvis jeg finder ud af at det er bedste løsning
![]() |
||
STUE: LG 55E6V
KØKKEN-ALRUM: LG 49SM8200 KONTOR MONITOR: Samsung T260HD 4 stk. Samsung mobiler |
||
![]() |
||
WellDone ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Status: Offline Point: 41 |
|
Jeg har selv overvejet om der sidder noget strømforsyning i 2500'eren. Jeg har konkluderet at hovedstrømforsyningen sidder i TV'et, men at der nok også er en form for konvertering i 2500'eren. Typisk har elektronik brug for forskellige spændinger mellem 1,5V og ~18V. For at klare overførsel af alle nødvendige spændinger mellem TV og 2500, forestiller jeg mig at det ville kræve en del forbindelser gennem One Connect kablet, og tykkere ledninger for at kunne bære strømmen på de små spændinger. Længden, og tykkelsen på nuværende kabel ligner ikke et, der understøtter den topologi. Ja, det ville være skønt med en manual ![]() Nå, første debug test må vist være at forsøge med noget forceret køling. Det burde kunne give et hint om det er det ene eller det andet ...
|
||
KØKKEN-ALRUM: LG 49SM8200 KONTOR MONITOR: Samsung T260HD 4 stk. Samsung mobiler |
||
![]() |
||
|
![]() Ville den i øvrigt have dækket periodiske udfald?
|
||
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Der sidder så vidt jeg ved en ventilator indbygget til afkøling af sek 2500u.
Kunne det tænkes, at fejlen kun ligger i, at ventilatoren er defekt. Den suser meget lidt, når den kører. Kan du høre den? |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
|
Jeg havde lige boxen så langt ude at jeg kunne studere den. Den har ingen lufthuller til køling, men du mente måske at den har en intern blæser til at fordele varmen bedre?
|
||
||
![]() |
||
|
Ja, en blæser er det rigtige udtryk, som jeg søgte efter.
|
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
|
Gode gamle danske ord er ikke at foragte
![]() ![]() |
||
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Så vidt jeg husker, så kan TV'et godt tænde uden Connect-boksen, men den vil blot vise et ikon for at man skal sætte boksen til på skærmen. Hvis du slet ikke kan få liv i TV'et så lyder det ikke som om det er boksen den er gal med.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
|
Det var et godt input! Prøvede det lige imens der ikke er fejl på TV'et. Og du huskede helt korrekt. Når TV'et fejler, er min oplevelse at standby LED blinker nogle gange når man tænder, men der kommer aldrig lyd eller billede på. Jeg kan dog stadigvæk få standby LED til at blinke ved at benytte remote. Med dit hint er jeg allerede næsten sikker på at det må være oppe i TV'et det er galt. Men jeg vil lige prøve at afvente fejlsituationen og prøve det af.
|
||
||
![]() |
||
|
Så fik jeg testet Torbens hint i fejlsituationen - skærmen forblev sort selv om jeg frakoblede 2500'eren og forsøgte at tænde igen. Så min umiddelbare konklusion er at det kun kan være skærmen... Lige da fejlen opstod, mærkede jeg rundt omkring på bagsiden af skærmen. Jeg kunne mærke at der nederst til venstre var et "lunt" område, som jeg vil fokusere på først. Det bliver spændende at se om det er nemt at skille skærmen ad
![]() ![]() |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |