recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UE55F9005 Service Manual og diagrammer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UE55F9005 Service Manual og diagrammer

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 12:02
Der er efterhånden mange der har skiftet elektrolytter i strømforsyningen på Samsung-TV og har haft held med det. Det er ikke ret dyrt eller særligt vanskeligt, hvis man kan holde på en loddekolbe. Det ville 100% være der jeg selv ville starte.
Til top
WellDone Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WellDone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er efterhånden mange der har skiftet elektrolytter i strømforsyningen på Samsung-TV og har haft held med det. Det er ikke ret dyrt eller særligt vanskeligt, hvis man kan holde på en loddekolbe. Det ville 100% være der jeg selv ville starte.
Ja, det er nok også der jeg ender Tongue
STUE: LG 55E6V
KØKKEN-ALRUM: LG 49SM8200
KONTOR MONITOR: Samsung T260HD
4 stk. Samsung mobiler
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WellDone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af WellDone WellDone skrev:

Ja, det er nok også der jeg ender Tongue

JA Mefisto, så ligger den åben på spisebordet. Har fjernet alle EMC skjolde, og kan ikke se én eneste bulende kondensator Cry Jeg kan heller ikke se svedne pletter/komponenter eller lugte at noget har været nævneværdigt varmt. Jeg vil endda sige at det er lige før det lugter af fabriksny indmad.
Og selv om jeg ikke synes fejlsymptom peger på en knækket lodning, så har jeg alligevel haft strømforsyningsprintet vendt om og eftergået. Der var heller ikke noget at se - men af erfaring ved jeg godt at det ofte kan være svært at se om en lodning er knækket...
Nu lige tænker jeg lige over om jeg gider at lodde alle større kondensatorer ud og måle dem efter ...

Jeg vil simpelthen ikke betale en Samsung moduludskifter 2000 kr. for at reparere på et TV, der så stadigvæk ikke kan afspille 4K over HDMI. Så er pengene givet bedre ud på at se på et nyt TV. Ville dog gerne have ventet til næste år hvor man nok ville kunne købe et OLED til et mere humant beløb Clap

P.S. I går brugte jeg lidt tid på at se om jeg kunne få en log ud fra TV'et via Service porten. Det kunne man godt, men tilsyneladende aldeles ubrugelig. En af dagene laver jeg nok et indlæg om hvordan det gøres ...
4 stk. Samsung mobiler
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 14:37
Det kan godt være vanskeligt at se, men nu jeg læser dit indlæg igen komme jeg også lidt tvivl. Er det one connect boksen?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WellDone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 14:54

Det kan godt være vanskeligt at se, men nu jeg læser dit indlæg igen komme jeg også lidt tvivl. Er det one connect boksen?

Det er skærmen, der er på operationsbordet. Og selv om jeg er ret sikker på det er skærmen, så overvejer jeg nu også at skille oneconnect boksen ad.
4 stk. Samsung mobiler
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 15:02
Men du skrev:

"Symptomerne er at jo varmere OneConnect boxen er, jo sværere er den at tænde igen."

Det læser jeg som om boksen ikke kan tænde, men det er vel skærmen du mener? 

Uanset peger det på at der er noget i vejen med boksen?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 15:28
For 2 flasker bedre vin kan du hente min oneconnect 2500u her på Kegnæs.
Mere skal den ikke koste. 😀

Og jeg kører også gerne de 14 km frem og tilbage til posthuset og pakker de 2100 g plus papir incl kabelmv i originalkasse . Portoen koster hos postnord kr 70, hvis du selv henter og kr 92 ( mener jeg det var) ved levering.

Redigeret af bentpetersson - 16-Oktober-2016 kl. 15:34
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Og jeg kører også gerne de 14 km frem og tilbage til posthuset og pakker de 2100 g plus papir incl kabelmv i originalkasse . Portoen koster hos postnord kr 70, hvis du selv henter og kr 92 ( mener jeg det var) ved levering.
Med Guloggratis kan samme forsendelse reduceres til 49,- uden omdeling. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WellDone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 17:08

Men du skrev:
"Symptomerne er at jo varmere OneConnect boxen er, jo sværere er den at tænde igen."
Det læser jeg som om boksen ikke kan tænde, men det er vel skærmen du mener? 
Uanset peger det på at der er noget i vejen med boksen?

Det er korrekt. I starten af tråden, inden det gode tip fra Torben Rasmussen, troede jeg det var Oneconnect boksen. Det var nemlig klart den, der var varmest i forhold til skærmen. Men skærmen, uden Oneconnect tilkoblet opførte sig ikke ens i kold og varm tilstand. Så konklusionen blev at det måtte være skærmen. Derfor blev det skærmen jeg åbnede først.
Jeg har siden sidste indlæg også haft åbnet for OneConnect boksen. Der er intet her, der ligner en strømforsyning. Så mit tidligere forsøg på deduktion om at der sandsynligvis også er noget spændingskovertering i boksen, er vist hermed modsagt.
Det hele er nu samlet, og virker ligeså godt/skidt som før jeg begyndte Ouch
4 stk. Samsung mobiler
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WellDone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

For 2 flasker bedre vin kan du hente min oneconnect 2500u her på Kegnæs.
Mere skal den ikke koste. 😀

Det er et godt tilbud Bent. Jeg tror dog stadigvæk ikke det er 2500'eren, der fejler. Jeg skriver lige hvis jeg bliver klogere.
P.S: jeg kan også godt lige bedre rødvine, så jeg vil nok helst betale med kontanter Wink
4 stk. Samsung mobiler
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu