recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ue6000 vs ue7000 vs ue8000.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketue6000 vs ue7000 vs ue8000.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Linnebjerg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juli-2009
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: ue6000 vs ue7000 vs ue8000.
    Sendt: 04-August-2009 kl. 22:44

Hej hej

Som overskriften antyder har jeg lige et spørgsmål omkring samsungs LED serie.

Har længe gået og tjekket markedet ud og er blevet enig med mig selv (og konen) om at det skal være et af de tv. Nu vil nogle uvægerligt skrive at jeg skal passe på for det flyder med slør på disse skærme. Har set nogle indlæg fra ejere af 7000 serien skærme og de har ikke lagt mærke til det. Har selv set en fra 6000 serien i Bilka og det var super super skarpt og flot billede og jeg så heller ingen slør.

Spørgsmålet er så.... er billedet det "samme" på disse tre serier?? hvis jeg ser på en 6000 model, vil billedet på en 7000 model så være den samme eller er der ændret noget i de tre serie ift hinanden??

Martin

Til top
serpent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 11:57
Du ser ikke slør i bilka fordi de kun viser langsomme shows på samsung :D 
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2009
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Linnebjerg Linnebjerg skrev:

Hej hej

Som overskriften antyder har jeg lige et spørgsmål omkring samsungs LED serie.

Har længe gået og tjekket markedet ud og er blevet enig med mig selv (og konen) om at det skal være et af de tv. Nu vil nogle uvægerligt skrive at jeg skal passe på for det flyder med slør på disse skærme. Har set nogle indlæg fra ejere af 7000 serien skærme og de har ikke lagt mærke til det. Har selv set en fra 6000 serien i Bilka og det var super super skarpt og flot billede og jeg så heller ingen slør.

Spørgsmålet er så.... er billedet det "samme" på disse tre serier?? hvis jeg ser på en 6000 model, vil billedet på en 7000 model så være den samme eller er der ændret noget i de tre serie ift hinanden??

Martin

Har selv 407070, og har ikke set til slør, så ville jeg ikke være så bange for. Billedet er det samme på 6 og 7 serie, dog har 8 200hz og ved ikke rigtig hvordan det påvirker billedet, da jeg ikke har set den eller læst så meget om den.
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 13:11

Oprindeligt skrevet af serpent serpent skrev:

Du ser ikke slør i bilka fordi de kun viser langsomme shows på samsung :D 

Hvad er det for noget vrøvl.

Nu arbejder jeg selv i en radio tv afdeling i en bilka butik.

Det der kører på vores tv er diverse film, koncerter, og så har vi en ekstra bd som kan kører nogle panoreringsvideoer, hvis kunderne ønsker at se det.

Desuden kan vi altid slå over på det analoge eller digitale signal. Disse er dog totalt smadre af støj. Men de blev brugt under blandt andet tour de france. ydermere benyttes de til fodboldkampe.

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 13:34

Jeg har 7-serien og jeg kan snildt anbefale den. Hvis man er vildt kritisk med billedet på sin skærm kunne jeg godt forestille mig at man kunne generes af slør men efter jeg slog 100 hz fra, har jeg ikke haft problemer med det. (der var markant slør på tennis ved 100 hz - intet uden)

Jeg tør ikke sige med 8'eren. Umiddelbart er det kun 200 hz motoren (og et par andre finesser) som er forskellen på de modeller dog har andre nævnt at det er et helt andet panel som den er bygget omkring. Men ville ikke satse på at 200 hz gør nogen forskel da de funktioner oftest skader mere end de gavner.. (men de sælger!)

Men en helt anden ting. Fik hængt mit 40" op på væggen med Samsungs eget beslag og WOW det ser fedt ud. Hænger næsten helt fladt indtil væggen - så får tv'et den effekt et knap 3 cm tykt tv kan få..

Om jeg ville vælge 6, 7 eller 8?

Jeg har ikke set sidstnævnte men mellem 6 og 7 ville jeg nok vælge det billigste. Medie-delen i 7'eren er ikke værd at bruge penge på i mine øjne. Har brugt funktionen med at se film fra USB, så den del er ok, men det kan en PS3 eller Mediepc også snildt klare..

Dog er der en smal forskel designmæssigt på 6 og 7 - det til 7'erens fordel. (men om det er de ekstra penge værd vil jeg lade være op til den enkelte).

Mvh.

Casper
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Desuden kan vi altid slå over på det analoge eller digitale signal. Disse er dog totalt smadre af støj.

Var det så ikke en ide´ at få en antennemøntør ud og rent faktiskt lave installationen rigtigt?

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 17:05

Snak du bare med dansk supermarked om det.

Og nu er det jo ikke noget vi går og laver selv.  Det har sjovt nok været nogle proffer ude og lave det. Men der er lidt for mange ting og sager som gør at der kommer støj.

Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 22:28

Og hvad er lige pointen i at udstille et moderne TV med SD signal  Det er så nemt og billigt at få digital.

Til top
Linnebjerg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juli-2009
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 22:33

hej hej

Godt vi kunne få det på plads med Bilka

hvis der ingen forskel er på billedet på 6 og 7 serien så bliver det sekseren. Lidt nærig er man vel altid

Det er utroligt at nogle kan se slør konstant mens andre aldrig ser det.

martin

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Og hvad er lige pointen i at udstille et moderne TV med SD signal  Det er så nemt og billigt at få digital.

De fleste digitale signaler er nu også i SD..!
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 13:09

Fordi de fleste stadigvæk har analog signal. Endnu. (Jeg går ud fra at du mente analog signal).

Redigeret af Firebird - 06-August-2009 kl. 13:15
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Fordi de fleste stadigvæk har analog signal. Endnu. (Jeg går ud fra at du mente analog signal).

nåh ja, mente analog.

Ja mange kører stadig analog, men mange af de kunder jeg har ved ikke hvor nemt og billigt det faktisk er at få digital med deres nye TV når jeg fortæller dem ved køb af fladskærm.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu