|
Ugens "oldtimeroplevelse" |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Juni-2012 kl. 14:23 |
|
Konen og jeg skal holde et lille festivitas på en kro, vil vi have baggrundsmusik, skal vi selv slæbe anlæg med, så jeg var lige på garageloftet og finde udstyr i dag.
En gammel Denon PMA 920 og et sæt Dali 3 (de oprindelige, ikke noget med hverken A, B eller C). For at teste det kom min lille Philips Mp3 afspiller på med noget Infected Mushroom. For sevan det spiller godt i et lille lokale som det jeg sidder i nu........ Klaus |
||
clausols1
Guld medlem Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har lige googlet den, den er oldschool lækker !
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad med skumophænget på højtalerne?
Sjældent at finde en gammel Dali højtaler der ikke er mørnet væk.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fejler absolut intet!
Jeg er måske bare heldig? Mine 25 år gamle Dali 4b som indtil for nylig har været mine primære højttalere (og de gamle 3'ere baghøjttalere), men nu er nedgraderet til baghøjttalere har lige så fine ophæng. Klaus |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
PMA 920 eller? Jeg havde en overgang 2, idet jeg havde tænkt mig at bruge dem som effektforstærkere til mit setup. Men tiden er vokset fra det og jeg solgte den ene. Den nuværende har lidt "knas" i balancepotmetret, men lidt motion og det er næsten væk. Den river i følge specs 2x105W ved 8 ohm og 180W i 4 ohm - endnu mere i 2 ohms belastning. Den vejer nu også næsten lige så meget som min nuværende 7 kanals "surroundting" og det er ikke kabinettet der vejer...... Klaus |
||
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det slemt hvis man har drømt, man har hørt noget (som man aldrig reelt har hørt), og det bare var ligesom silke for øretrommerne?
|
||
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mine gamle 1b og tilhørende basis sub fra Dali, samt forældrendes Dali 18 fejler intet i ophængende på enhederne, så det er ikke en gennemgående fejl.
|
||
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men ak ja...sådan en PMA 920 er faktisk en dejlig maskine. Har en våd drøm om at finde PMA 1520 i velfungerende stand engang, men chsncerne bliver mindre som tiden går.
|
||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du hiver "hatten" den, kan du så ikke komme til med et skud Kontakt 60-middel? Sprøjte det ind, dreje lidt på knappen, lad forstærkeren stå uden strøm koblet på i ca 20 minutter eller mere, så rensevæsken er fordampet.
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ellers kan jeg bare skille det ad og rense kontaktbanerne. Er "batterielektrikker" af oprindelse, så jeg kender godt problematikken med snavsede kulbaner. Klaus |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det må være infected mushroom du taler om :-) Klaus |
||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det med at rense potentiometret, lærte jeg, da min mors gamle Beomaster 700 hvæste ad hende, når hun drejede på lydstyrken. Radioen kom på værksted... Den kom retur med en dåse kontaktrens, og instruktion fra forhandler om hvordan det skulle gøres. Så den spiller bare derudaf. Dengang kunne man lave elektronik, så det holder mange år frem.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |