recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UHA, det bliver spændende!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUHA, det bliver spændende!!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

"Hyperion" er rigtig god. Klart det bedste Simmons har skrevet...der har været rigtig meget klamp imellem. Den har faktisk været på tegnebrættet i Hollywood flere gange, men er hver gang blevet skrottet og godt det samme. Ligesom med "The Dark Tower" er det umuligt at yde et så komplekst univers fuld retfærdighed på lærredet. 

Det kunne være spændende med en filmatisering af Hyperion. Faktisk tror jeg det ville være nemmere end 'The dark Tower', selvom det også ville være en kompliceret opgave.

Den kunne uden tvivl laves fantastisk flot med dagnes CGI muligheder. Kunne være fedt at se bl.a. Tornskaden og Yggdrasill på det store lærred Tongue

Og nej, jeg har stort set heller ikke læst andet godt af Dan Simmons, så han har haft en rigtig god dag da han fik ideen til Hyperion LOL
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Så må man håbe på at det er den første filmatisering af en Stephen King der er uhyggelig.  For alt det andet jeg har set, rent børne film. 

Og Med LOTR angår. kan man ikke sammenligne pære og æbler

Det lyder ikke som om du har læst 'Det Mørke Tårn'?

Det er ikke en gyser, og den kan skam godt sammenlignes med LOTR, da de begge er fantasy og begge bl.a. handler om venskaber på en lang skæbnerejse.

Enig i at de fleste King filmatiseringer er ringe, men der er jo f.eks.:

Misery
The Shining
Stand by me
Shawshank Redemption
Den grønne mil
The Mist

...og andre, så der findes også gode King filmatiseringer.
The mist? det mener du vel ikke i alvor at den er uhyggelig. Den er bare plat, og jeg faldt i søvn til den

Nej, jeg har aldrig sagt den er uhyggelig. Faktisk synes jeg ingen af de nævnte film er uhyggelige (The Shining måske undtaget).

Det lyder som om du synes en King filmatisering skal være uhyggelig for at den er god(?) Det er jeg helt uenig i. Faktisk er nogle af de bedste bøger han har skrevet - og nogle af de bedste filmatiseringer - på ingen måde uhyggelige, det er bare gode historier.
en film som the mist skulle jo være det, for det kan kaldes en gyse. men nu er amerikanerne kendt for at deres gyser ikke er uhyggelig.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 14:21
Alt kommer jo an på øjnene der ser. Jeg kender f.eks. nogle som synes 'Paranormal Activity' er uhyggelig...... go figure...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu