recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UHF Modulator ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUHF Modulator ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oy-bsj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: UHF Modulator ?
    Sendt: 11-August-2004 kl. 10:24

Hej

For at få signalet fra min Panasonic E95 rundt på mit lokale fællesantenneanlæg, skal jeg bruge en UHF modulator

Findes de med nicamtuner ? - Hvor ?

Hvor køber man ellers en god modulator ?

Jeg forstår forøvrigt ikke hvorfor de vælger at undlade denne modulator i sådan en maskine - det ville fordyre maskinen med max 100,- !

Mvh.

Brian S Jensen

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2004 kl. 11:14

Hej Brian

Oprindeligt skrevet af oy-bsj oy-bsj skrev:

indes de med nicamtuner ? - Hvor ?

Modulatorer med NICAM har jeg kun set til professionel brug (kabel-tv, fællesantenner) og her starter priserne på mere end du har givet for din E95.

Grunden til at det er så dyrt, er at NICAM er et licenseret system (ligesom Dolby-systemerne). Ved de licenserede systemer er det oftest sådan at det er forholdsvis billigt at købe en dekoder til dem, men meget dyrere at købe en enkoder (den der laver signalet). Af samme grund ser du heller ikke stereo-modulatorer i videoer eller satellit-modtagere.

Så regn ikke med at kunne købe en stereo modulator til hjemmebrug.

Oprindeligt skrevet af oy-bsj oy-bsj skrev:

Hvor køber man ellers en god modulator ?

www.monacor.dk/shop (søg på modulator)

Jeg tror ikke du kan købe direkte hos dem, men de kan henvise til nærmeste forhandler. Du skal købe modellen til kr. 369, og dertil skal du købe en løs strømforsyning. Så det bliver omkring 500 kr. i alt.

Oprindeligt skrevet af oy-bsj oy-bsj skrev:

Jeg forstår forøvrigt ikke hvorfor de vælger at undlade denne modulator i sådan en maskine - det ville fordyre maskinen med max 100,- !

Ja, men for alle købere. Men det er formentlig kun hver 100 køber som bruger det, og modulatorer med mono-lyd og ingen 16:9 flag er lidt "out-dated" at putte ind i sådan et fint apparat.

Du kan også overveje de trådløse video-fordelere som findes i mange kvaliteter til mange priser. Så kan du også styre apparatet med fjernbetjeningen fra den anden ende, samt få stereo lyd med igennem.

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu