recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Ujævn" reflektion/glas på SONY AF8 55"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Ujævn" reflektion/glas på SONY AF8 55"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skovby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Ujævn" reflektion/glas på SONY AF8 55"
    Sendt: 11-August-2019 kl. 20:12
Hejsa

Jeg har købt mig et SONY AF8 OLED i Bilka for en uges tid siden, og har lige fået den sat op her i weekenden.

Jeg kan med 100% sikkerhed sige at jeg har håndteret det med største forsigtighed, transporteret det oprejst og aldrig rørt selve skærmen med fingre eller noget ved udpakning og opsætning. Da det beskyttende emballage kom af skærmen, lagde jeg straks mærke til at når det der spejlede sig i skærmen i slukket tilstand virkede meget forvrænget, som om der visuelt var runde fordybninger især i skærmens øverste hjørner og så nogle smalle forvrængninger i skærmens top med ensartet afstand.

Det er kun i slukket tilstand jeg ser det, jeg har ikke umiddelbart tænkt over det er synligt når TV'et er tændt. Nedenfor er to billeder og et link til en kort video.

Er det noget man skal regne med, eller skal jeg kontakte Bilka?






Panasonic TX-P42G20E, Denon AVR-1911
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 20:18
Det er der også på mit. Går ud fra det er et resultat fra det indbyggede lydsystem, hvor der netop sidder "vibratorer" direkte på glasset, som vibrerer skærmen for at skabe diskanten. Bassen klares af et par "subs" bagpå. Det påvirker på ingen måder billedet. Hvis du giver den noget at leve af på volumen, så kan du rent faktisk se på reflektioner, at skærmen vibrerer, men man kan ikke se det på selve billedet.

Prøv evt også at se denne video af det nye AG9 (eller A9G som det hedder i Nordamerika). Her kan man også se at reflektioner er forvringet og at de vibrerer ved høj lydniveau. Så det må være helt normalt :)

https://www.youtube.com/watch?v=qwQMXTApvR4&t=0s
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 22:37
Der er intet galt med din AF8.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 22:43
Det er kun i slukket tilstand jeg ser det, jeg har ikke umiddelbart tænkt over det er synligt når TV'et er tændt. 

LOLLOLLOLLOLLOLLOL
jeg kan anbefale at holde tv tændt hele tiden.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2019 kl. 23:10
Desværre er de fleste oled som spejle med ujævn billede mislykket tilstand. 

Mit LG B8 lar samme lidelses.     Men når billedet er tænkt er der intet at se
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu