For at køre tilbage på sporet, så synes jeg faktisk at foreslaget er fornuftigt på sin vis. Rolig nu - Jeg mener ikke, at forbydelsen at plasma er fornuftig. Jeg tror det er ment som rent politisk spin, og på den måde er den både god og vigtig. Sådan en udtalelse er med til at skabe fokus på et punkt, som tydeligvis illustreret her, kan være et minefelt. TV ligger alle vestlige befolkninger meget nært. Det står tændt mange timer hver dag i rigtig mange hjem... Ergo står TV for en meget stor del af elforbruget i verden = forurening.
Det er hverken fornuftigt eller realistisk at forbyde nogen form for udbredt TV m.m. det viser sig at være sundhedsskadeligt, men det er en anden debat. Dog kan sådan en fokus som denne, være med til, at starte politiske processer, der (kort fortalt) kan munde ud i, at producenterne af TV får nogle mål for elforbrug, genanvendelse af gammelt elektronik osv. der skal overholdes for, at man kan beholde sin tilladelse til at producere TV.
Jeg kan drage en parallel til miljø debatten der er blusset op i USA, hvilket i år har resulteret i, at bilproducenter fra år 2012 (tror jeg), skal leve op til nogle krav mht. km/l før at bilerne må masseproduceres og sælges.
Det er måske en tankefisk, men i kølvandet på den miljødebat der raser, så tror jeg, at det er ment som rent politisk spin.