recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UK Considering Ban On Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUK Considering Ban On Plasma

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 00:18
Vil da lige oplyse at man er kommet langt i udviklingen af sparepærer. Købte min første for 15-16 år siden, og dengang var det noget ringe lys - og prisen, sådan godt og vel 100 kr. I dag synes jeg lyset er mere lig glødepærer, men det betyder altså også noget hvilken skærm lyset bliver filtreret gennem. Bare lige min mening
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

de kunne starte med en lov om glødepære.. jeg fatter ikke så mange folk stadig køber sådan nogen..

OK, jeg fatter ikke at folk kan holde ud overhovedet at anvende sparepærer indendørs...

Nej det fatter jeg heller ikke. Vi bruger kun sparepære udenfor. indenfor giver de en frygteligt koldt og meget dårligt lys.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 11:17

Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

En elspare-paere er som saadan fin nok, men den er langt fra anvendelig i alle situationer. Lyset fra dem er meget koldt og til hyggelys kan jeg slet ikke holde ud at se paa saadan en paere. Samme situation i badevaerelset - man gider bare ikke se sig selv i spejlet naar lyset har samme gloed som noget fra hovedbanegaarden.

(Jeg sidder ved et US keyboard, saa undskyld for de manglende bogstaver)

Måske det er godt det samme om du kan se dig selv i spejlet

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 22:18

For at køre tilbage på sporet, så synes jeg faktisk at foreslaget er fornuftigt på sin vis. Rolig nu - Jeg mener ikke, at forbydelsen at plasma er fornuftig. Jeg tror det er ment som rent politisk spin, og på den måde er den både god og vigtig. Sådan en udtalelse er med til at skabe fokus på et punkt, som tydeligvis illustreret her, kan være et minefelt. TV ligger alle vestlige befolkninger meget nært. Det står tændt mange timer hver dag i rigtig mange hjem... Ergo står TV for en meget stor del af elforbruget i verden = forurening. 

Det er hverken fornuftigt eller realistisk at forbyde nogen form for udbredt TV m.m. det viser sig at være sundhedsskadeligt, men det er en anden debat. Dog kan sådan en fokus som denne, være med til, at starte politiske processer, der (kort fortalt) kan munde ud i, at producenterne af TV får nogle mål for elforbrug, genanvendelse af gammelt elektronik osv. der skal overholdes for, at man kan beholde sin tilladelse til at producere TV.

Jeg kan drage en parallel til miljø debatten der er blusset op i USA, hvilket i år har resulteret i, at bilproducenter fra år 2012 (tror jeg), skal leve op til nogle krav mht. km/l før at bilerne må masseproduceres og sælges.

Det er måske en tankefisk, men i kølvandet på den miljødebat der raser, så tror jeg, at det er ment som rent politisk spin.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu