recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uklart billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUklart billede

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Solermo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 12:10

så købte jeg et DVI-HDMI kabel.. men skærmen går ud når den kommer forbi windows logo'et hvor den står og loader.... nogen forklaring på det..?

hvis det ikke står som det skal så prøver jeg et VGA kabel engang os.. så kan jeg jo lige fortælle hvad der står bedst... men håber da mit DVI-HDMI klarer det så jeg bliver fri for det.

Redigeret af Solermo - 01-Februar-2007 kl. 11:31
Til top
Solermo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 12:26

Er der slet ingen der kan hjælpe..?

Jeg så i en anden thread at en med samme problem med et samsung tv, han kunne få det til at virke med de nye nvidia drivere og så vælge "clone" mener jeg det var... men jeg kan ikke installere de drivere da den siger jeg ikke har noget kompetabelt hardware... grafikortet er indbygget i mit media center og er fra Intel. men når jeg højreklikker på skrivebordet kan jeg komme ind i noget nvidia grafiske indstillinger, fik os en cd med fra nvidia...

Kan jeg få de nyeste drivere ind fra Nvidia.? eller vil det ikke hjælpe mig

Redigeret af Solermo - 01-Februar-2007 kl. 11:29
Til top
Solermo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 11:55
slet ingen..?
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 12:29

Fortæl først, hvilket noget hardware du har, så skal jeg gerne forsøge at hjælpe dig.

Mit eget mediecenter laver det modsatte, dvs. jeg har ikke noget BIOS og opstarts billede, men får først Windows på ved desktop billedet.

Jeg bruger et NVIDIA FX5500 kort med både DVI og VGA udgang. Bruger jeg VGA udgangen til mit TV, så har jeg et godt billede, 1:1 pixelmapping og billede hele tiden. Bruger jeg DVI har jeg superflot billede, 1:1 pixelmapping og kun billede fra Windows logon og frem.

Et forslag kunne være, at slutte din skærm til  både DVI og VGA og så i skærmkonfigurationen fortælle PC'en, at den kun skal bruge den ene skærm:

Ovenstående er taget fra min laptop, men princippet er det samme. Du kan vælge at sætte den ene eller den anden skærm som primær, og så kan du efter behov udvide skrivebordet til den anden. Dette vil dog ikke være så normalt for en HTPC, da den som regel ku ner sluttet til tv'et.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu