recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ukodede kanaler med Canal Digital modtager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ukodede kanaler med Canal Digital modtager?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blinxdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Odsherred
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blinxdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ukodede kanaler med Canal Digital modtager?
    Sendt: 02-Marts-2012 kl. 11:23
Jeg har bestilt Canal Digital med en family pakke, der gerne skulle blive installeret mandag.

Jeg så tilfældigvis på lyngsat.com at der på de samme satellitter ligger en del ukodede kanaler og mit spørgsmål er nu om jeg udover de kanaler der bliver oplyst i family pakken også vil kunne se disse ukodede kanaler med canal digital udstyret?
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 11:37

Dem der er ukodet og sender i KU båndet 10.700 - 12.750Ghz + foodprint i Danmark.

Skulle du kunne se --- jeg mener ikke der er særlig mange.

Lynge Smile

Redigeret af Lytro - 02-Marts-2012 kl. 11:38
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Dem der er ukodet og sender i KU båndet 10.700 - 12.750Ghz + foodprint i Danmark.

Skulle du kunne se --- jeg mener ikke der er særlig mange.

Lynge Smile

PS I ca. 14 dage efter du har fået det installeret, kan du se alle deres kanaler der sendes til Danmark., før kortet lukker ned til familie pakken.

Redigeret af Lytro - 02-Marts-2012 kl. 11:41
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
blinxdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blinxdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 12:46
Tak for svaret.

Jeg var ikke lige klar over at landsdel havde betydning, men jeg er i Odsherred nær Grevinge og har opdateret profilen nu:)

Er det korrekt forstået at jeg så f.eks burde kunne se Kanal D Romania? Hvis jeg læser din i øvrigt meget informative side korrekt, så sender den på 11747 i KU båndet. Så er det kun det med footprint og hvis jeg ser billedet på  http://www.telenorsbc.com/templates/Page.aspx?id=782  ligner det at det dækker.

Mvh,

Brian

Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 12:58
Det ser fint ud  Thumbs Up
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 13:22
Ingen af CD's HD boxe vil finde denne kanal.

De er alle sat op til at NIT scanne Telenor's netværk, og her indgår denne kanal ikke.

For at finde kanalen, skal du evt. have fat i en af de ældre SD modtagere fra CD. En CDC-7000ST.
Her kan man manuelt gå ind og tilføje transponderen, og derfter lave en søgning kun på denne frekvens.
Så vil det være muligt at se:

Kanal D
TOP SHOP TV
Publika TV

Alle 3 ligger FTA på denne frekvens.

CDC-7000ST kan ikke længere fås hos CD - men måske du kan finde en i DBA, og så få et Multiroom kort til den.

Redigeret af Vagnen - 02-Marts-2012 kl. 14:01
Til top
blinxdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blinxdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 13:29
Ok, så der er en begrænsning i boksen. Det var kun interessant hvis det virkede out-of-the-box, min kæreste er oprindeligt fra rumænien, men hun kan sagtens undvære :)

Tak for svarene.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 13:34
Du skal ikke regne med, at kunne se free to air kanaler på en CD boks.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af blinxdk blinxdk skrev:

Ok, så der er en begrænsning i boksen. Det var kun interessant hvis det virkede out-of-the-box, min kæreste er oprindeligt fra rumænien, men hun kan sagtens undvære :)

Tak for svarene.

De fleste Rumenske kanalene på1-west er også scramblet/kryptert med unntak av kanaler som  "U" (musikk) og den noe spesielle kanalen OTV.  Det er muligens også noen ukodede Rumenskspråklige kanaler fra Moldova. De mest populære kanalene i Romania er nok kanaler som ProTV,Antena 1-3,TVR osv. Alle er kryptert.

Så kan jeg endelig få testet min Rumensk ;) -  du får høre med henne om hun forstår dette :
Daca ai vizitat Romania in viitor e posibil cumparat receptor satelit ptr Digitv sau Focussat. Abonament sunt foarte ieftin in Romania. Cred ca maximum 400-500DKK fiecare ani ptr tot canal. Antena dimensiune recomandat sunt intre 80cm-100cm ptr DanemarcaPosibil ai nevoie adresa de la Romania dar e posibil daca prieteni sau familia adjut :)    Man kan også se en del TV gratis via nettet .  F.eks. http://webtv.realitatea.net/   Nyheter.
http://www.antena3.ro/live.php Nyheter.

Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 20:56
Free to air sat bokse får man smidt i nakken for ingen penge. Du kan så købe et hoved med 2 udgange til din parabol. Evt. kunne du købe et sat kort til din PC. Skriv hvis du er interesseret. Jeg har et liggende du kan købe billigt, det er der mange andre der også har.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu