|
Ulemper ved overclocket grafikkort? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 10:26 |
Jeg har kig på to nye PC'er (ikke selvbyg)
De har begge et GTX 970, hvoraf kortet på den ene PC er overclocket Men kan det give problemer, f.eks. med stabilitet? PC'en med overclocket kort set hos MM Vision... de har vel styr på det |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og vil det gøre en reel forskel på frames per second, hvis kortet er overclocket?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Ingen ulemper. Bare lidt højere ydelse.
Min i7 kører med et 2.66ghz@4ghz overclock på 5. år. Mange er jo bange for at hardwaren står af før tid. Det er dog aldrig lykkedes for mig og afbrænde hardware, i min 16 år lange overclock karriere. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
OC-kortet er nok clocket fra producenten og ikke af MM-vision. Jeg har ikke hørt om problemer når det hænger sammen på den måde.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Der er altid en risiko ved at køre ud over de specifikationer som producenten anbefaler. Men der findes mange kort på markedet som fra starten er overclocket og måske har en bedre køleløsning end reference løsningen.
Ulempen ved at overclock kan være at man i meget varme sommermåneder måske har en ustabil computer eller måske grafikfejl på skærmen. Men det kan også ske med et kort som ikke er overclocket. Så hvis man holder sin computer fri for støv og den ikke står for varmt, så burde den køre uden problemer.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |