|
Ulovlig streaming på nettet |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Super - det skal jeg lige kigge på! Tak.
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Der forsvinder den indtægt filmselskaber, screenwriters, skuespillere og mange andre skal bruge for at lave næste film. På sigt betyder det, at filmskaberne ikke længere tør kaste sig ud i store og eksotiske satsninger, der bliver satset på det sikre og det billige, nu hvor de ikke lige kan være sikre på ordentlige indtægter. De manuskriptforfattere der tidligere kunne leve af at skrive manuskripter bliver nu nødt til at tage arbejde ved siden af for at få hverdagen til at hænge sammen = de har dårligere tid til at skrive ordentlige manuskripter. Det er bestemt ikke for at lyde frelst, mit mel i posen er heller ikke 100% rent, men det er en naiv holdning at tro der ikke forsvinder noget bare fordi det stjålne ikke er fysisk. Hvis der er kunstnere der laver noget du synes er fedt, så er du nødt til at være med til at sponsere dem, ellers har de ikke råd til at lave mere af det du synes er fedt.
Redigeret af strandvasker - 31-Oktober-2014 kl. 08:20 |
||
![]() |
||
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
|
Omvendt kunne man så sige, at hvis ikke skuespillerne skulle have 20-30 millioner for at være med i en film, så kunne udlejningsprisen på filmen måske falde fra 45kr til 15-20kr og så ville JEG i hvert fald leje flere film ;-)
(ok groft eksempel but you get my point) |
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
Ja det er jo nok også det der falder mange for brystet, så ser du en Lars Ulrich bitche, mens han har en formue, som få mennekser kommer i nærheden af, der skal være en sammenhæng mellem produktet og prisen. det er der ikke ved musik / Film pga. for mange fortjeneste led / ekstreme penge til kunstnere. Personligt har tilgængelighed for mig altid været et issue... I dag er jeg Spotify medlem, alle mine spil er fra STEAM (et par på origin) og Viaplay klarer det meste af tv kigning, da det rent faktisk er en service jeg kan tage med mig, og viser det jeg skal bruge. En ting der kunne få mig til at snyde lidt, er f.eks. Formel 1, forskellen med at regions oplåse BBC Iplayeren som jeg faktisk mener er lovlig, eller at se det på TV3plus som jeg har betalt adgang til, er at jeg er fri for at se 100vis af reklamer vist MIDT i racet + kvaliteten af kommentatorer på BBC er 100x bedre, med en kanal der ikke er til rådighed i DK.. + de fordeler formel 1 mellem Sky og BBC mener jeg, eller er det ITV. Redigeret af Rasmusdc - 31-Oktober-2014 kl. 09:34 |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
Og oven i hatten , er film blevet lige så meget ramt af Loudness war , som musik. JEG syntes i hvertfald at det er surt at bruge 150-200,- på en bluray , hvor der er tydeligt compression og fovrængning.
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Nu er der jo mere i prisen end lige hvad skuespillere og musikere får.
Musikere tjener idag forbløffende lidt på at udgive musik, størsteparten af deres indtægter kommer fra koncerterne har jeg ladet mig fortælle. Og så er der dem der har skrevet den tekst og musik musikerne fremfører, de kan ikke supplere deres indtægter ved at afholde koncerter. Indenfor filmverden er der skuespillere der tjener gode penge, de dør nok ikke lige af sult her med det første, men hvad med alle dem bag ved? Manuskriptforfattere, grafikere, de musikere der skaber baggrundsmusikken i filmen, den unge skuespiller med sin første statistrolle osv. osv. osv.
Nej, det gør jeg ikke og du misser også min. Det er ufatteligt kortsigtet at stjæle musik og film bare fordi Lars Ulrich og Brat Pitt har millioner nok, der er et hav af andre mennesker/små tandhjul der også er afhængige af indtægterne og uden de indtægter er de nødt til at finde andet arbejde = udbud, variation og kreativitet forsvinder.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Derfor er det stadig ikke tyveri. Ej heller bliver det retsligt behandlet som sådan. Det er tilmed noget der vedrører civilret og IKKE strafferet, som tyveri gør. Dvs. at du ikke engang får en plet på straffeattesten. Derfor kan det på ingen måder sidestilles med tyveri. Men derfor er det stadig forkert. Det er slet ikke det, det handler om. Men lad være med at sammenligne det med tyveri.
Det er korrekt, at musikere ofte tjener de bedste penge ved koncerter. Sådan har det altid været. Og hvis du nu hører andet end samlebåndspop, så ville sangskriveren også være en del af bandet. Dvs at han også får løn som fortjent. Producere bliver betalt direkte af bandet under optagelser og mastering, så de skal som sådan ikke have penge gennem indtjeningen af albummet. Men det virker til, at du har den samme opfattelse som alle dem der vil være popstjerne. De tror absolut at alle der er noget ved musikken, fortjener at blive millionære. Det er muligt, men ikke uden at ofre sved blod og tårer så. Folk der tror, at de bare kan se på pengene vælte ind ved ren pladesalg, er sgu naive (eller pladebosser). Sådan fungerer den rigtige verden nu engang ikke.
Og sjovt nok, så hører du kun brok over streamingtjenesterne fra kunstnere og pladeselskaber, der er vant til at skovle penge ind i hobetal. Det kommer sjovt nok ikke fra den "almindelige" musiker. De ved sgu godt, at de skal på turnéer rundt omkring, for at tjene til dagen og vejen. |
||
![]() |
||
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
|
Er klar over, at der naturligvis også bliver brugt mange penge på den øvrige del af en filmproduktion. Men det var da et sted, man kunne spare lidt trodsalt. Synes det er grotesk med størrelsen på de lønninger, nogle skuespillere kræver for at være med i en film. Det overgåes IMO kun af fodboldstjerners lønkrav.
|
||
![]() |
||
|
Jeg tror du vil blive overrasket over hvor ofte komponist og sangskriver ikke er en del af bandet, ikke kun indenfor samlebåndspop, men også indenfor alle andre genrer og blandt etablerede stjerner. Problemet er, at det er meget lidt synligt, du er nødt til at nærstudere credits for de individuelle musiknumre for at opdage om det er bandet selv der står for musik og lyrik eller om de blot fremfører noget skrevet af andre - og let's face it, de fleste der suger en kopi ser aldrig det med småt og opdager derfor heller ikke at det er ikke er bandet selv der har skrevet tingene. Der findes naturligvis også bands med "singer-songwriter" tradition der laver det hele selv og kun optræder med egen musik og tekst, men selv indenfor de bands er det ikke unormalt at de også producerer til andre kunstnere, musik og tekst der ikke lige matcher deres eget repetoire, som derfor lånes ud til andre kunstnere. For nu at starte et sted, så har fx. Tom Jones haft et mylder af hits gennem det sidste halve århundrede, men har mig bekendt ikke skrevet hverken musik eller lyrik til et eneste af dem. Elton John skriver selv det meste af sin musik, men hovedparten af hans tekster skrives af Bernie Taupin. Så er der folk som Prince og Stevie Wonder der har komponeret en milliard numre til alle mellem himmel og jord, men kun selv optræder med en promille af dem. ..og nu kan du selvfølgelig med rette sige, at dem der har leveret hits til Tom Jones og Elton John garanteret allerede har millionerne hjemme, ligesom Prince og Stevie Wonder garanteret heller ikke mangler noget, men der er masser af andre komponister og tekstforfattere der leverer til langt mindre kunstnere og har brug for indtægten fra royalties for at få hverdagen til at hænge sammen.
Næh, jeg siger bare, at hvis 1000 mennesker synes dit nye album er så fedt at de gerne vil have et eksemplar så fortjener du at få en indtægt fra salget af 1000 album.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
|
Floppi eksisterer ikke længere
![]() |
||
![]() |
||
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
|
Nogle af bagmændene fik besøg af ordensmagten. Mon ikke de får sig et ordentligt rap over fingrene af de danske indholdsleverandører på tv markedet?
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Ikke engang det er harmoniseret. Nye film i dag har en nogenlunde fast pris, uanset hvad de har kostet at producere. Det i sig selv fortæller, at nogen laver en bevidst skævvridning. Og når man gør det, så skaber man samtidig en mulig konflikt med andre.
En film der har kostet 100mill at producere, den burde jo koste tilsvarende mere end en film der kun har kostet 10mill at producere. For os forbrugere, så er det ragende ligegyldigt om pengene er brugt til specifikke skuespillere eller andet. Det er kun på den lange bane, at skuespillerprisen er interessant. Eksempelvis vil der være nogen der gerne vil betale lidt mere for en film med Harrison Ford, selvom den produktionsmæssig kun har kostet 1/10 del af en anden film med Harrison Ford. Men det bliver svært at forholde sig ordentligt til det, når begge dele koster forbrugeren det samme. Endnu værre når det så er film med fuldstændig ligegyldige/ukendte navne, som bliver solgt for samme pris, som film med kendte navne. Hvor denne "harmonisering" ligger, det skal jeg ikke kunne sige. Men den er der, og den giver problemer. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |