recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ulovligt at sælge servere videre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUlovligt at sælge servere videre

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Heli 22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Heli 22 Heli 22 skrev:

Det er noget jeg vil gøre som hobby og jeg drømmer slet ikke om at sælge for 50.000. 
Jeg er ikke helt 18 endnu, men regner ikke med det er et problem, da mine forældre selvfølgelig er indforståede med "Firmaet".
Tror du skal undersøge det grundig før du starter - træls at fingere i klemme på noget hobby arbejde...Wink

Hahaha hvor er du sjov !!!
Der sker jo ikke noget ved at prøve Smile
Mvh. Jonas
Dell Studio XPS 16
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Heli 22 Heli 22 skrev:

Det er noget jeg vil gøre som hobby og jeg drømmer slet ikke om at sælge for 50.000. 
Jeg er ikke helt 18 endnu, men regner ikke med det er et problem, da mine forældre selvfølgelig er indforståede med "Firmaet".

Så længe det er ny elektronik og spil ol. du sælger, så har Otto helt ret i, at det er dine vare og dem må du sælge til den pris du kan få køber til at betale.

Men derfor er der alligevel regler og love, som du  ikke kan undgå at skulle følge. 

Du bør først overveje om du sælger som privat eller som bi-erhverv.  Sælger man privat til privat anses parterne for langt mere 'lige' og sælger er ikke i samme grad underlagt krav om fx garanti.  På den anden side kan man ikke over tid videresælge mange ens vare til mange kunder uden at blive betragtet som erhvervsdrivende. 

Det næste, jeg vil råde til, er  fra starten at holde  moralfanen meget højt.  Det er ret begrænset, hvad man kan få ekstra med små-snyd og  at veje 'slagerens tommelfinger med'. Men  et dårligt omdømme holder længe.  Husk, at omdømme er langt mere end ikke at gøre noget direkte strafbart. Du har uden tvivl brug for dit omdømme lang tid efter din forretning er lukket igen.

Vær  ærlig!  også omkring din prispolitik - god service til høje priser. Naturligvis skal du fortælle mest om den gode service, men din forretning kan kun køre, hvis du kan finde kunder, der ved at dine priser er høje og med denne viden stadig er villige til at købe. 

Så er der naturligvis varer, som man ikke må sælge - typisk ulovlige vare - narkotika, sprængstof, giftige vare eller fx. tyvegods. Her gælder 'dummeparagraffen' næppe - du skal sikre dig, at de varer, du sælger, er lovlige og at de tilhører dig.  Hvis du fx erhverver en vare, som viser sig at være giftig og derfor ikke kan/må  sælges - så er det dit problem - ærgeligt, måske endda ruinerende, men stadigt dit problem.

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Heli 22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 20:49
Mange tak for det lange svar Lars Smile
Virkelig noget man kan bruge til noget.
Mvh. Jonas
Dell Studio XPS 16
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Med mindre det f.eks. er billetter til en fodboldkamp - så må du ikke sælge dem videre til en højere pris end du selv har givet (mere eller mindre), med mindre du vil dømmes for at være billet-haj:

Undtagelsen der bekræfter reglen Smile
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 21:27
Accounts til MMORPG spil må ofte heller ikke sælges videre.

Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 23:18
Nej du kan ikke sælge noget du ikke ejer, og du ejer ikke en MMORGP account, du betaler bare for retten til at bruge den.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 11:38
mener ikke det er MMORGP server man bruger til counter strike ?
Til top
Heli 22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

mener ikke det er MMORGP server man bruger til counter strike ?

Nej far MMORGP står for Massive Multiplayer Online Role Playing Game og det har intet med CS at gøre. 
MMORPG spil er f.eks. WoW og EVE.

Redigeret af Heli 22 - 27-December-2009 kl. 11:44
Mvh. Jonas
Dell Studio XPS 16
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu