|
ultra HD deep colour skift på tv fjerner lyd? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Marts-2017 kl. 02:08 |
|
Hej
jeg har et meget spøjs problem som jeg håber nogen har erfaringer med og måske ved hvordan man kan løse? ![]() Mit setup er: Stofaboks og bluray afspiller (Panasonic DMP-UB700) køres sammen i en Marantz SR7011 hvorfra der går et godt HDMI kabel til mit LG OLED tv. Alt lyd køres via min Marantz SR7011 ud til mine 5 højtalere. Selve problemet: Alt fungere fint når jeg ser tv kanalerne fra stofaboksen via receiveren - lyd og billede er super. MEN når jeg tænder og ser f.eks. 5 min. film på min bluray afspiller for så at slukke den igen ja så kommer den med en besked som hedder "ændring af indstilling for ULTRA HD Deep Colour kræver genstart af tvet". Herefter genstarter tvet og alt er stadig fint hvis jeg ser bluray. MEN går jeg over og vil se mine tv kanaler igen er der kun billede og ingen lyd? Det syntes jeg slet ikke giver mening og er ved at drive mig til vanvid da jeg gerne vil se mine bluray 4K film, men det dur jo ikke med de ovenstående problemer. Hjælp søges meget gerne....? |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har også et lign. problem. Jeg har en Yamaha 3060, hvis jeg tænder for tvet med fjernbetjeningen til tvet så tændes tvet og receiver med lyd "ARC" alt ok.
Hvis jeg nu vil se tv fra min sat. modtager fra CD så trykker jeg scene 3 på min receivers remote, så starter min OPPO BD maskine op i stedet, som enlig er scene 1, nu trykker jeg scene 3 igen og så kommer billedet frem fra sat. modtageren, men uden lyd, jeg trykker nu på indgang 2 på receivers fjernbetjening som er indgangen for sat modtageren, og nu er der lyd. Jeg er ret sikker på det er et Handhake/ CEC problem, sikkert pga. sammensætningen af forskellige mærker, ved enlig ikke om der en løsning på problemet, men et kunne måske være at tage strømmen fra det hele, og starte forfra. Eller slå cec helt fra på alle enheder og benytte min 3.parts remote igen. Jeg har ikke haft så meget tid til at efterforske problemet endnu, da jeg har rejst en hel del siden jeg fik nyt tv - receiver og BD afspiller etc. men det pisser mig lidt af at enhederne ikke snakker ordenligt sammen.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
Hvad skal du så gøre for at få Stofalyden frem igen? Bruger du ARC?
|
||
![]() |
||
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
|
Tror du har ret desværre. Har fundet ud af at det skyldes mit tv's HDMI tilslutning til min receiver ikke køre i "ultra HD Deep colour mode" på tvet. Det gør tv kanalerne har fint billede og lyd. Problemet opstår når jeg tænder for min Bluray afspiller og slukker igen på et tidspunkt. Her siger mit tv at det vil aktivere "ultra HD deep colour" og jeg kan ikke sige nej til det. TV'et genstyarter så og vupti så er der kun billede men ingen lyd på mine tvkanaler. Mine Bluray film er stadig fine mht. lyd og billede Løsning: Skal jeg så have lyden tilbage skal jeg inaktivere "ultra HD deep colour" på mit tv, hvorefter lyden igen kommer fint via receiveren. Syntes det virker vild spøjs og besværlig men kan ikke finde en anden løsning.
Nogen som kan en lettere løsning? |
||
![]() |
||
|
Køre alt via et high speed HDMI kabel mellem receiveren og mit tv. Mens de andre enheder køre ind i receiveren. Bruger det nyeste HDMI kabel købt via Supra HDMI som understøtter 2.0 og audio return. købt via av-connection.dk for 1 måned siden. Går ud fra det så er et ok kabel?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Har du prøvet at sætte Stofa boxen direkte til TV, og et optisk kabel til lyd til din reciever. En opsætning jeg har kørt med i årevis. Fordel: man kan lige se nyhederne uden at skulle have det hele tændt. Tænker også det løser problemet med at TV sætter Ultra HD Deep Color Mode til ON.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6676 |
|
Kan du ikke få indgangen til at blive på HDMI ULTRA HD Deep Colour, ved at stille det i indstillinger under Generelt? Det dur jo ikke at det skifter frem og tilbage.
Ellers er du nødt til at sende billede fra Panasonic DMP-UB700 til TV, og lyd til receiver. Det har jeg selv gjort, men min receiver understøtter heller ikke 4K. Den indgang, hvor min 4K UHD afspiller sidder i er indstillet til HDMI ULTRA HD Deep Colour, og og den skifter ikke tilbage, når jeg ser alm. blu-ray eller DVD. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |