recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ultra-fladt TYVERISIKRET beslag til PS50C7705
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUltra-fladt TYVERISIKRET beslag til PS50C7705

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
brisen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: Ultra-fladt TYVERISIKRET beslag til PS50C7705
    Sendt: 08-December-2010 kl. 10:39
Hejsa!

Jeg leder efter et meget fladt (<3 cm, helst omkring de 2 cm) vægbeslag til mit kommende Samsung PS50C7705, men beslaget skal også gerne være tyverisikret med en lille hængelås ell. lign.

Har fundet:

Beslaget skal ikke have nogen drejefunktion, og nødvendigvis heller ikke nogen tilt-funktion. Er der nogen der er bekendt med andre beslag der opfylder mine kriterier?

Pft!
Til top
brisen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 12:03
Har lige været i den lokale Expert, hvor jeg talte med en ekspedient omkring tyverisikring af fladskærme. Hans vurdering er nok, at det ikke rigtig kan betale sig, da indbrudstyven nok skal få det ned, uanset hvor meget han så skal splitte ad Dead

Det er også det jeg læser ved søgeresultat på FlatPanels.dk.

Så kan det overhovedet betale sig? Risikerer man at de ødelægger resten af huset, hvis tyven "ikke lige kan få lov" til at løbe med skærmen?

Redigeret af brisen - 09-December-2010 kl. 12:34
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 13:06
Det er der mange forskellig holdninger til, men jeg er nu nok af den opfattelse, at sådan en elendig tyveknægt skal ikke have min fladskærm, så må den hellere gå i stykker.

Hvis han er typen der ødelægger det hele, så gør han nok det under alle omstændigheder. Man kunne jo også være heldig at komme hjem, mens han stod og bøvlede med det, og så fange ham i akten.

Det beslag der hører med til min pio 5090H kan låses med nogle skruer i siden, hvor man ved den ene skrue skal have en special meget lang skruetrækker for at nå skruen.
Til top
brisen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 14:59
Jeg har talt med mit forsikringsselskab omkring dette. De vurderede også at det ikke vil kunne svare sig at bruge et tyverisikret beslag, da tyven nok skal få det ned, og han måske lader frustrationerne gå ud over andre ting i huset. Det kan godt være, at et tyverisikret beslag kan "købe tid", men om det tager 5 eller 15 min i en weekend, hvor man ikke er hjemme kan være lige gyldigt Cry

Jeg vil nok hellere mærke skærmen med den mærkningsanordning man kan låne hos politiet, så man i det mindste kan genkende den skærm der er stjålet. Hvis den mærkning er tydelig på skærmen (dog ikke på forsiden), er den måske heller ikke så attraktiv at købe for den hæler/køber tyven nu går til.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 15:29

Uden er meget lang skruetrækker kan en tyv ikke få mit ned uden at rive bagsiden af skærmen af og dermed ødelægge den, og det har jeg det bare bedre med end at der er forretning for tyven i at rende med det.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Man kunne jo også være heldig at komme hjem, mens han stod og bøvlede med det, og så fange ham i akten.

Nej tak, det ville koste mig 16 år i spjældet (hvis nogen fandt liget).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej tak, det ville koste mig 16 år i spjældet (hvis nogen fandt liget).

Klaus

He-he.... Clap
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af brisen brisen skrev:

Det kan godt være, at et tyverisikret beslag kan "købe tid", men om det tager 5 eller 15 min i en weekend, hvor man ikke er hjemme kan være lige gyldigt Cry.

3 mænd, 3 skærme, 20 sek. Længere tid tog det ikke for dem.

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/gadgets/article1456749.ece

Så at have et beslag der gør det lidt sværere, vil nok være en meget god idé. Ellers mærkning som du nævner, eller den noget dyrere løsning at få sig et alarm system.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 18:35
Sådan en lille hængelås som der sidder på det fra VM acustics er da vist snart mest for syns skyld, det kan ikke tage lang tid at få den klippet/brækket op. Har set på arbejdet hvordan en diskuslås, der var blå skafor godkendt, utroligt nok var brækket op.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu