|
|
Unblock US driller appletV |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Unblock US driller appletVSendt: 06-November-2012 kl. 06:29 |
|
Nogen af jer, der har prøvet følgende:
Benytter Unblock US på min ATV. Alt virker fint - Netflix og i XBMC kører dansk LiveTV og BBC's iPlayer. Så pludselig søndag aften, da jeg lukker XBMC ned, er der kun 4 ikoner tilbage på Apple TV'ens hovedskærm (Computers, Settings, nitoTV og XBMC). Jeg går lidt i panik og laver en restore (har fundet ud af, at jeg ikke behøver det mere , da ovenstående åbenbart skyldes manglende internetforbindelse). Alt er tilbage til normalt, lige indtil jeg indstiller min ATV til at benytte Unblock US - så forsvinder alle ikoner igen! MEN jeg kan sagtens gå på nettet fra alle mine forskellige computere og enheder herhjemme, og jeg kan benytte Unblock US fra både computere, WD TV Live Plus OG XBMC på min ATV! I går formiddags var alt så tilbage til normalt. Alle ikoner er der (med Unblock US) og Netflix kører fint. Præcis kl. 19.30 forsvinder alle ikoner igen, men Unblock US virker fortsat fint i XBMC og på andre enheder. Slår jeg Unblock US fra, ja så er alle ikoner tilbage. Jeg prøver at sætte min router til at router op til at benytte Unblock US, men stadig ingen ikoner (men det kører fra min computer osv). Jeg giver efterhånden op og får et 8 dages prøvemedlemskab hos UnoTelly. Jeg sætter min computer og min ATV op til at benytte UnoTelly og bum, alt er tilbage til normal! Har lige checket her til morgen og det virker fint. Andre der har haft samme problem med Unblock US på ATV? Eller nogen der ved, hvad der lige foregår? |
|
|
Anders
|
|
![]() |
|
Jever
Guld medlem
Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-November-2012 kl. 12:46 |
|
Lyder godt nok sært.
Har brugt Unblock i lang tid, og har aldrig oplevet noget der ligner. Jeg har sat DNS´erne i routeren, så alt bag er under Unblock, og det spiller max.
|
|
![]() |
|
akawa
Bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006 Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-November-2012 kl. 16:02 |
|
Hey hvordan får du XBMC til at køre dansk LiveTV på AppleTV? Jeg kan kun få lyd og igen billed.
Tak :-) |
|
![]() |
|
andefeldt
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-November-2012 kl. 17:31 |
|
Ja, det er sært. Har virkelig ingen ide om, hvorfor det driller. Men indtil videre har UnoTelly fungeret.
Dansk LiveTV på XBMC: Du skal slå hardware acceleration fra under settings i XBMC, så virker det :) |
|
|
Anders
|
|
![]() |
|
andefeldt
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-November-2012 kl. 11:44 |
|
Nå, så begyndte UnoTelly også at drille. Min netforbindelse (på computer med udbyderens DNS) kører dog fortsat fint. Problemet kommer hovedsageligt om aftenen. I løbet af dagen er der ingen problemer (jeg har ikke opdaget nogen endnu).
Det virker noget underligt. Jeg kom til at se, at min netforbindelse blev opgraderet i hastighed fredag eftermiddag (problemet opstod søndag aften - det oprindelige problem). Jeg ringede til udbyderen (Telenor), som ikke umiddelbart kunne finde noget, men sagde, at de kunne se, at min egen trådløse router var årsag til problemet (hvordan de lige kunne se det, forstår jeg så ikke lige). Min bredbåndsrouter var af ældre dato, så de sender mig en ny, hvori der er indbygget trådløs router. Så skulle det hele virke. Nu må vi se. Som jeg umiddelbart ellers kan se det, så er der to andre muligheder (ud over at min egen router ikke er helt i top mere) - Telenor "blokerer" DNS opslag, der ikke kommer fra deres egen DNS server i aftentimerne (virker mystisk) - Min DSL linje kan ikke klare de 18Mbit, den er sat til. Den er for ustabil. Det, der taler imod den sidste ide, er, at jeg har siddet med min computer (på Telenors DNS) og kørt hastighedstest på speedtest.net. Her er der ingen problemer, og den viser hver gang mellem 14 og 16 Mbit. Jeg har dog prøvet, på speedtest.net, at flytte testserveren til et sted i USA (har prøvet flere steder). Her er forbindelsen noget ringere, men aldrig under 4 Mbit. Så det burde jo være nok til Netflix USA. Min WD TV Live Plus box er også begyndt at drille på Netflix delen. Her skal videoen reloade efter et par min. Dette er også kun gældende om aftenen. Så der er altså noget lusk et eller andet sted. Nogen, der har ideer, kommentarer eller løsninger? |
|
|
Anders
|
|
![]() |
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-November-2012 kl. 23:02 |
Kunne du ikke teste det? Fra et CMD vindue i Windows skriver du disse tre kommandoer 1) nslookup netflix.com 2) nslookup netflix.com 208.122.23.22 3) nslookup netflix.com ns1.censurfridns.dk #2 er et opslag hos Unblock, der gerne skulle give dig de amerikanske servere (virker selv om man ikke betaler til Unblock). Jeg får 5 IP adresser, så de laver noget round-robin load balancing. #3 er et opslag på en dansk DNS server, som giver dig den danske Netflix (jeg får en enkelt IP 69.53.236.17). #1 er dit standard opslag, der afhænger af hvordan din DNS opsætning er, men den skulle gerne svare til #2 (hvis du har sat DNS op med Unblock). Hvis alle tre opslag svarer det samme, er det sandsynligt at Telenor spoofer dine DNS opslag. Skriv venligst et follow-up svar her hvis Telenor gør det. |
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
andefeldt
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-November-2012 kl. 06:37 |
|
Selvfølgelig! Hvorfor glemmer jeg sådan noget?
Nå, men hvis problemet opstår igen, så tester jeg og skriver resultatet. Tak for ideen. Jeg fik mn nye bredbåndsrouter i går, og jeg må indrømme, at det ser bedre ud! Speedtest.net giver en lavere ping og forbindelsen er hurtigere og mere stabil. Håber virkelig det var løsningen. |
|
|
Anders
|
|
![]() |
|
andefeldt
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-November-2012 kl. 19:40 |
|
Ok, præcis(!) kl. 19.30 forsvandt alle ikoner igen fra min Apple TV. Jeg checker med de forskellige nslookups, men alt er i den skønneste orden her.
Det "sjove" er så, at jeg så bagefter prøvede at erstatte unblock us' DNS med unotellys DNS. Og her får jeg samme ip på netflix.com, som hvis jeg bruger min udbyders DNS! Men Netflix virkede tidligere i dag med UnoTelly! Jeg fatter intet af det her! |
|
|
Anders
|
|
![]() |
|
andefeldt
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-November-2012 kl. 19:42 |
|
Og nu virker det så igen på min Apple TV!
|
|
|
Anders
|
|
![]() |
|
andefeldt
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-November-2012 kl. 20:06 |
|
Og så alligevel ikke. Netflix starter fint, men når jeg starter en video, så går der lang tid inden den starter. Og når den starter så stopper den for at loade et par gange.
Argh!!!! |
|
|
Anders
|
|
![]() |
|
Jever
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-November-2012 kl. 22:47 |
|
Måske er det en fejl i din ATV.
Prøv at gendan og se om det løser problemerne, men husk at få backup´et din firmware version, så du kan jailbreake den igen.
|
|
![]() |
|
Jever
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-November-2012 kl. 22:48 |
|
Hvis du køre kablet, så prøv at skifte dit kabel.
Hvis du køre Wifi så prøv at skift kanal, eller ihvertfald tjek om der ligger andre netværk og driller dit netværk.
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |