|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
|
|||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||
Læs dette
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=94104 |
|||
![]() |
|||
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
||
Lidt sjovt, for (ifølge mit begrænsede svenske) er der en som roser løsningen med en flise, og en som syntes at det var godt i starten og så blev træt af det igen. Men ellers også nogle gode bud iblandt dem. Måske man skulle prøve et par af løsningerne. De ser jo ikke ud til at koste alt for meget. |
|||
![]() |
|||
JannickB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
||
Bruger også selv tablets/spike feets (VTFeet købt fra HFK). Er absolut et par hundrede sedler værd i forhold til mønter. Spiksne sidder meget bedre fast i foden, så man slipper for bøvlet med at mønterne forskubber sig når man lige skal justere lidt på højtalerens position
![]() |
|||
Pioneer LX5090H | Emotiva RPA-2 | Emotiva XDA-1 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four | Sony PS3
|
|||
![]() |
|||
Henr1k ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2007 Sted: Viborg Status: Offline Point: 142 |
![]() |
||
Hvordan isolerer en mønt under spikes'ene højttalerne fra
gulvet? Troede at der skulle noget skum, kork eller lign. imellem? Har personligt bare pillet spikes af og skåret et liggeunderlagen i stykker og sat under, da jeg ikke gad betale 100.000 i kvadratmeterpris for et stykke neopren med et fint navn :-) |
|||
![]() |
|||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
||
mønten forhindre spikesne i at gå igennem, standeren er afkoblet i den ende hvor højttaleren står.
|
|||
Crown - there is no substitute.
|
|||
![]() |
|||
Exxtreme ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
||
Spikes gør jo netop det modsatte af at isolere højttalerne fra gulvet, og det er også meningen med netop spikes... Du må ikke sammenligne spikes (hård tilkobling) med f.eks. kork eller vt feet som jo er blød afkobling... Spikes bruges ofte hvis højttaleren resonnerer meget og er svær at justere ordentligt, og måske får væggene til at spille med... Så benytter man en hård tilkobling får at sende noget af resonansen ud i gulvet... Har man derimod meget bulderbas som tit skyldes at gulvet spiller med, eller at man har placeret højttalerne for meget ind i hjørnerne, så vil det ofte hjælpe med en blød afkobling... Håber det hjalp til at forstå forskellene på afkobling og tilkobling... Men det handler om at prøve sig frem, for der er ikke nogen facitliste der siger hvad der er bedst at bruge i det ene setup fremfor det andet... Det kommer an på rigtig mange ting som kan påvirke højttalernes og rummets akustik... Redigeret af Exxtreme - 19-August-2009 kl. 14:02 |
|||
![]() |
|||
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
||
Så har jeg været en tur i Tape Connection og købe mig et par tabletter. Til Kr. 149 var det den umiddelbart billigste løsning som kunne godkendes af fruen i huset Rent lydmæssigt syntes jeg at jeg slipper lidt for at gulvet spiller med i forhold til før hvor jeg havde spikes stående direkte på trægulvet (jeg boede i en lejlighed hvor udlejer havde sagt at han alligevel ville slibe alle gulvene ned når vi flyttede Nu vil jeg lytte lidt til det, og hvis ikke jeg er tilfreds må jeg ud og se hvad der ellers findes af løsninger. Sådan her ser det ud. |
|||
![]() |
|||
Henr1k ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2007 Sted: Viborg Status: Offline Point: 142 |
![]() |
||
Jeg antog bare at det ikke kunne betale sig at tilkoble hvis man har andet end beton- eller flisegulv. Med spikes i mit trægulv vil man i hvert fald ikke opnå andet end at gulvet spiller endnu mere med. |
|||
![]() |
|||
Exxtreme ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
||
Nej det er nemlig derfor det ikke altid er spikes som er den rigtige løsning... Jeg havde samme problem da jeg boede i lejlighed på 1. sal... Jeg syntes mine Helicon 800 som jeg havde dengang gik for meget i gulvet, og satte dem derfor op på de medfølgende spikes, men det gav den modsatte effekt af hvad jeg havde påtænkt... Så der røg et sæt VT Feet under, og straks blev det meget bedre... Men fik dem aldrig til at spille rigtig godt, og det skyldtes bl.a. at jeg havde en ret lille stue, og havde ikke lyst til at stille dem ude midt på gulvet (de skal helst stå ca. 1 meter ude fra bagvæggen). Så derfor blev de byttet ud med lillebror Helicon 400 som er noget lettere at placere... |
|||
![]() |
|||
Zola25 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
![]() |
||
Så når man nu bor i en lejlighed med en underbo som ikke er HiFi interesseret
![]() |
|||
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000 Denon AVR 1911 Oppo BDP-103 B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1) Playstation 4 Zaptor |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, det vil jeg mene. Om ikke andet kan du da prøve at snitte et liggeunderlagen til 30 kr i stykker og ligge under højttalerne. Det hjalp også på lyden hos mig, men jeg har også noget ældre trægulv, som ikke er parket. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |