recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Underlige ovale lys-skygger på min plasma skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUnderlige ovale lys-skygger på min plasma skærm

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 14:51
Sidstnævnte vil jeg ikke mene kan lade sig gøre.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 15:28
Kan du se om det er selve skærmpanelet eller om det er overfladebehandlingen på panelet der fremprovokerer dette?
Som B66129 er inde på, kunne det godt ligne en form for påvirkning pga. varme. Bliver skærmen meget varm? Er blæserne gået i stykker?
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 16:30
Tak for jeres input, gutter. Thumbs Up

Nope, der har aldrig stået noget foran skærmen. Ville nu heller aldrig sætte stearinlys foran en plasma skærm (genskin). Wink
Der står et sæt Sennheiser Trådløse hovedtelefoner og en Wii konsol på hver sin side - i en pæn afstand - og de er for det meste slukket.
Men deres placering er ret ny, da jeg har lige fået ny lejlighed, nye møbler og ny opstilling. :cool: 
Og problemet opstod i den gamle lejlighed/gamle opstilling og har stået på i et pænt stykke tid efterhånden.

Omkring flytning af skærmen. Så har det kun været flyttet en gang (flytning for nylig) siden jeg pakkede det ud for 3 år siden. Så det ka' heller ikke være det.

Mvh. Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
B66129 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 16:37
Der kunne jo godt have stået starinlys foran skærmen, hvis skærmen er slukket og man hygger med venner :D

Det var også abre skud fra hoften egentligt, for keglerne ligner det som lys fëks gør ved en væg hvis de står for tæt på og "ryger/oser" en smule :)
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Kan du se om det er selve skærmpanelet eller om det er overfladebehandlingen på panelet der fremprovokerer dette?
Som B66129 er inde på, kunne det godt ligne en form for påvirkning pga. varme. Bliver skærmen meget varm? Er blæserne gået i stykker?
Forstår ikke helt lige det første om at se på selve skærmpanelet ? Selve frontglaspladen er der intet at se på.
Omkring varme - så jo - skærmen stråler da noget varme ud, men det gør min "24" pc skærm også. Og det gør skærme vel, vil jeg mene. Omkring blæser i mit PX70 ? Er der én ? 
Har aldrig lagt mærke til den eller spekuleret om der var én. Ej heller hørt og læst om én sådan.
Men så'n er det jo med os "bønder og agurkesalat". LOL

Mvh. Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af B66129 B66129 skrev:

Der kunne jo godt have stået stearinlys foran skærmen, hvis skærmen er slukket og man hygger med venner :D

Det var også abre skud fra hoften egentligt, for keglerne ligner det som lys fëks gør ved en væg hvis de står for tæt på og "ryger/oser" en smule :)
Selvfølgelig - det ku' der jo godt ha' gjort. My bad. Embarrassed 
Men i den gamle opstilling, var tv-pladsen et pænt stort "hul" inde i et reolsystem. Hvilket du jo ik' ku' vide.

/Roland
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 17:28
det ligner der er nogle varme stråle kilder fra indersiden af tv´et som skaber dette, måske nogle dele der ikke har været kølet korrekt.

har set issues på visse LCD paneler, hvor man ikke har kølet enheder godt nok, og det under driftsforhold, skaber noget ala samme forhold med baggrundsbelysningen, det skaber faktisk clouding som dog forsvinder igen når tvet bliver kølet.. (ren produkt designfejl)

godt være tv´et er 2½ år gammelt, men hvis der ikke er synlige mærker, eller transport skader, så ville jeg da prøve panasonic, det kan være en produktions fejl, og fejl der kan henvises til produktionen, kan godt erstattes uden udgifter for ejeren, selvom det er opstået efter garanti perioden, hvis det er grove fejl.

Jeg er ikke expert på området, og som sagt er de oplevelser jeg har haft på LCD siden, med dårligt produkt design..

det kan bare godt være.

desværre kan jeg ikke se hvad der sidder indeni af komponenter.

det virker nemlig som tidligere sagt, at en har haft sterin lys stående og varmet op af panelet, men samme effekt opstår som sagt med varme komponenter, de stråler også varmen på den måde..

Bedste gæt.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 21:35

De to "pløkker" som sidder på foden, er lavet af aluminium.

Hvordan er det - ryger du? Hvad rengør du frontglasset med?

M.v.h.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 01:39
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De to "pløkker" som sidder på foden, er lavet af aluminium.

Hvordan er det - ryger du? Hvad rengør du frontglasset med?

M.v.h.
Okidoki - jeg har bare intet kunne finde om hvilket materiale de var lavet af.
Som nævnt tidligere, så er der intet i vejen med frontglasset.
Jeg tørrer det af med en hårdt vredet blød microfiber klud. Og jo jeg ryger ind i mellem og lufter altid ud samtidig.
Men har dog noget svært ved at se, at det sku' ha' indvirkning og give disse mærkværdige ovale skygger.
Tak for deltagelsen, alle sammen. Thumbs Up
Jeg vil forsøge, at sende en zober skrivelse med billedeksempler til Panasonic og høre om hvad det skyldes - og om det ka' være rigtigt, at deres ellers så gode Plasma TV - ter sig sådan efter 2½ år's lidt over normalt brug.
Jeg synes det er lige lovligt tidligt, hvis man ska' skifte TV, efter så forholdsvis kort tids brug.
Så må jeg se, hvad de svarer.

Mvh. Roland
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu