recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Underligt LG 55UF695V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Underligt LG 55UF695V

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Underligt LG 55UF695V
    Sendt: 16-Januar-2016 kl. 13:12
Jeg købte et LG 55UF695V  4K ......på tilbud i Bilka for 4999,- i August måned sidste år. 

Fra start havde jeg end svag hvid skygge nederst i venstre side som spredte sig lidt op. Form for clouding tror jeg. 

Sidste uge opdager jeg så at den er helt væk. Mit spørgsmål som Omar Marzouk siger "Hvorfor".....hvordan kan sådan noget pludselig gå helt væk ?? Havde ellers tænkt på at sende det til reparation. 


En anden lille ting er følgende.......når jeg ser Bluray film så kan underteksterne som er normalt kridt hvide blive lidt mørkere ved mørke scener.....dette sker selvom jeg har slået alt billedeforbedring fra samt Local LED Dimming fra....(Cinema Profil). 

Men når jeg evt bruger ISF Expert profil med samme indstillinger så er der intet galt.......underteksterne er altid hvide. 

Ellers fungere tv'et rimelig godt......til de 4999,- kr så får man sgu meget tv for pengene. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 13:07
Ang underteksterne som ændre sig i mørke/lyse scener, så lyder det som om, at din profil kører med dynamisk kontrast. Det skal/bør efter min mening altid slås fra.

Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 15:49
Jeg har slået Dynamisk Kontrast TIL i begge profiler. Kun ved ISF (Expert) profilen opfører den sig ikke sådan. 

Hvorfor ville du slå det fra ......jeg mener ellers at man læser andre steder at den skal slåes til  :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 16:01

Jeg ville absolut ikke bruge Dynamisk kontrast, det fucker billedet op.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Jeg har slået Dynamisk Kontrast TIL i begge profiler. Kun ved ISF (Expert) profilen opfører den sig ikke sådan. 

Hvorfor ville du slå det fra ......jeg mener ellers at man læser andre steder at den skal slåes til  :-)

Læs igen så - Du har forstået det helt modsat Wink

Som radiomanden er inde på, det "fucker" billedet op, fordi det køre op/ned i kontrasten alt afhængig af, hvad der vises på skærmen, (mørke/lyse scener).. Og endnu værre er det, hvis der er en lysføler på TVét, for så kan det skrue op/ned for lyset og kontrasten, alt efter hvordan lyset i rummet ændre sig.. fx kommer solen lige pludselig frem, så skruer TVét automatisk op for lys/kontrast. Den ændring, er ligesom Dynamisk kontrast ikke helt proportionel med lyset, og derfor kan man ikke undgå at se, at ændringen sket. Og det irriterer virkelig øjet.
Men det er en smagssag. Jeg har dog aldrig set nogen ligefrem anbefale det, tværtimod.
 


Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 00:46
Hold da op.....jeg troede ellers at den skyldige var Local LED Dimming.....den har jeg slået FRA....måske er det også derfor jeg ikke oplever helt sorte bjælker for oven og ned ....ved ikke om det har noget med IPS panel at gøre. 

Jamen så må jeg forsøge igen med at indstille tv'et korrekt UDEN brug af Dynamisk Kontrast.
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 01:46
Har prøvet at slå Dynamisk Kontrast fra men det hjælper ikke på det. Den kører ikke op/ned i lyset. Jeg har heller ikke lysføleren slået til eller kører med ECO profil eller Strømbesparer.

Har fundet ud af at det er Local LED Dimming der laver tricket. 

Når jeg slår den til så virker det sorte mere sort osv. Når der dukker mørke scener op så skruer den åbenbart ned for baggrundslyset...men desværre går det også ud over underteksterne. De kan pludselig blive lidt mørke grå i det. 
Og når jeg slår Dynamisk Kontrast TIL....så kan teksterne virke lidt mere hvide men ikke optimalt. 

Så nu har jeg slået D/K TIL og Local LED Dimming fra......har prøvet at vænne mig til UDEN D/K.....men synes nu at det er OK....

Local LED Dimming er fedt nok til Gyser film osv.....


Redigeret af xalodogan - 19-Januar-2016 kl. 01:49
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu