|
Underligt problem med gfx kort |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-September-2012 kl. 10:25 |
Jeg har bygge et mediacenter på en AMD platform og har monteret et Nvidia Geforce 520 kort
Problemet er at jeg har forbundet DVI porten med adapter til mit tv's hdmi port og hdmi porten på gfx kortet til min forstærker, ældre forstærker som ikke understøtter hdmi 1.4, derfor dvi er forbundet til tv (til brug af 3D) men når jeg starter pc'en op går den default på dvi porten og sender intet signal til min forstærker, nogen der kender en løsning på dette problem ? |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror nok du skal udvide skrivebordet til begge skærme før det virker, eller dubliker skærmene.
Næste ting er, dit grafikkort understøtter garanteret lyd ud af dvi-porten. Det bliver anbefalet man skal køre dvi-hdmi til reciever og hdmi-hdmi til tv. Men hvis det virker på den måde du har sat det op er det fint. Du kan i en situation hvor det er sat korrekt op til at virke, lave et edid override og bruge som skærm driver. Så virker det altid. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
mit problem er at lige så snart jeg starter pc op og post screen kommer sender den kun signal gemmen dvi porten hvis mit tv er tændt, lige meget hvilken kanal den står på
og nej den understøtter ikke lyd lyd gemmen dvi |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Du finder programmet edid override her.
http://www.avsforum.com/t/1091403/edid-override-thread# Du skal først bruge programmet når du har sat det op så det virker med lyd gennem hdmi til reciever og billede via dvi. Den laver en inf. fil som du kan bruge som skærm driver. Så tvinger du dit grafikkort til altid vælge det korrekte. Læs lige op i tråden hvordan programmet helt præcist skal bruges. |
|
|
![]() |
|
ok, jeg prøver lige om jeg kan forklare det tydligre
mit problem er at når jeg tænder for mit mediacenter (altså når jeg trykker på power knappen) og mit tv er tændt på en hvilken som helst kanal og min reciver er tændt på den hdmi indgang som er forbundet med mediacenteren så sender mediacenteren kun signal gemmen dvi porten og ingen signal til reciveren dvs at selvom jeg tænder tv på hdmi 2 (som er forbunder med reciver) og sætter reciver på DVD (som er forbunder med hdmi udgangen på mit geforce 520 og booter feks openelec, xbmcbuntu eller sågan windows for jeg ingen signal gemmen hdmi så længe dvi udgangen er forbindet til hdmi 1 på mit tv |
|
![]() |
|
Ja men jeg prøver lige igen
![]() Om du så zapper væk, eller tænder på anden kanal, vil stadig virke med lyd ud igennem hdmi. Så måden du kan få det til at virke på før brug af edid override er. Hiv dvi kablet ud, så den starter op på hdmi = billede og lyd. Sæt dvi kablet i = billede Brug edid override. Installer inf. filen, og den fremover er tvunget. (hvis du opdaterer din grafikdriver senere, skal du køre edid override igen). |
|
|
![]() |
|
det er jo en god løsning til windows, hjælper mig bare ikke med xbm,cbuntu
jeg vil bare gerne vide hvorfor den vælger at sende signalet gemmen dvi frem for hdmi mit readon 6450 kan nemt finde ud af det på den anden måde, desvære er driverne til xbmc skod dårlig til dette kort så her er jeg så tvunget til nvidia |
|
![]() |
|
Tænkte nok du fiskede efter et eller andet uden windows. Ubuntu er ikke min stærke side, har kun haft kørt test med det et par gange og fik det aldrig til at køre ordenligt pga AMD kort.
Edid Override findes også til Ubuntu. Du kan læse mere om det her og ellers søge på google eller ubuntuforums.org hvor flere har skrevet om det. http://analogbit.com/node/23 Hvad du præcis skal gøre, rækker min hjælp desværre ikke til når det er Ubuntu. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |