|
Underligt problem med LG C4 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tog ud i Elgiganten i går og blev henvist til den rigtige afdeling
Kalibreringen er gemt under Biograf Det stod ingen steder og ingen sagde det til mig Indstillingerne står ikke i rapporten, så jeg må lige skrive det ned
Redigeret af jake51 - 27-Juli-2025 kl. 08:41 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
660S ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2025 Status: Offline Point: 72 |
|
En kalibrering har megrt lidt med billedindstillingerne at gøre, da den udføres "bagved" brugerfladen, direkte i TV'ets "billedmotor".
Redigeret af 660S - 27-Juli-2025 kl. 12:45 |
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6378 |
|
Det ser ud til, at jeg fik slået LG Channels fra
Slå det fra, der kan slås fra her
Redigeret af jake51 - 27-Juli-2025 kl. 22:35 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
|
Det kommer helt an på hvilket TV og hvilket kalibreringsprogram, der er blevet anvendt! Hvis der er tale om AutoCAL på et LG OLED af nyere dato, er det korrekt, men dette er jo ikke altid tilfældet, hvor der så i stedet foretages manuelle justeringer under de forskellige indstillinger...
|
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
|
Hvis der er tale om AutoCAL, skrives der direkte i firmwaren, når der er tale om et LG OLED af nyere dato. Nulstiller man det til fabriksindstillingen mister man kalibreringen, hvilket man ikke gør, hvis der er tale om en firmwareopgradering. På grund af dette, er det altså ikke muligt at finde tilbage til billedjusteringerne, hvis man nulstiller TVet! Det, der er vigtigt at vide, er naturligvis hvilken profil, de har benyttet under kalibreringen...
|
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
![]() |
||
660S ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2025 Status: Offline Point: 72 |
|
Der justeres også på parametre, som ikke kan justeres i den almindelige brugermenu.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |