recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Underligt problem med LG C4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Underligt problem med LG C4

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2025 kl. 08:40
Tog ud i Elgiganten i går og blev henvist til den rigtige afdeling
Kalibreringen er gemt under Biograf
Det stod ingen steder og ingen sagde det til mig
Indstillingerne står ikke i rapporten, så jeg må lige skrive det ned

Redigeret af jake51 - 27-Juli-2025 kl. 08:41
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
660S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2025
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 660S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2025 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Pilgaard Pilgaard skrev:

Hvis du læser i kalibreringsrapporten, så skal der stå hvilke(n) profiler der er kalibreret. Jeg ved ikke om indstillingerne skal fremgå af rapporten, men det vil jeg mene de skal, for skulle tv’et blive nulstillet skulle du jo gerne kunne finde tilbage til billedjusteringerne.
Har du mulighed for det så kunne det måske hjælpe hvis du kunne smide rapporten op i tråden. 

En kalibrering har megrt lidt med billedindstillingerne at gøre, da den udføres "bagved" brugerfladen, direkte i TV'ets "billedmotor".

Redigeret af 660S - 27-Juli-2025 kl. 12:45
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2025 kl. 22:35
Det ser ud til, at jeg fik slået LG Channels fra
Slå det fra, der kan slås fra her
Generelt - System - Yderligere indstillinger - Indstillinger for Hjem

Redigeret af jake51 - 27-Juli-2025 kl. 22:35
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2025 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af 660S 660S skrev:

En kalibrering har megrt lidt med billedindstillingerne at gøre, da den udføres "bagved" brugerfladen, direkte i TV'ets "billedmotor".
Det kommer helt an på hvilket TV og hvilket kalibreringsprogram, der er blevet anvendt!

Hvis der er tale om AutoCAL på et LG OLED af nyere dato, er det korrekt, men dette er jo ikke altid tilfældet, hvor der så i stedet foretages manuelle justeringer under de forskellige indstillinger...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2025 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Pilgaard Pilgaard skrev:

Hvis du læser i kalibreringsrapporten, så skal der stå hvilke(n) profiler der er kalibreret. Jeg ved ikke om indstillingerne skal fremgå af rapporten, men det vil jeg mene de skal, for skulle tv’et blive nulstillet skulle du jo gerne kunne finde tilbage til billedjusteringerne.
Har du mulighed for det så kunne det måske hjælpe hvis du kunne smide rapporten op i tråden. 
Hvis der er tale om AutoCAL, skrives der direkte i firmwaren, når der er tale om et LG OLED af nyere dato.
Nulstiller man det til fabriksindstillingen mister man kalibreringen, hvilket man ikke gør, hvis der er tale om en firmwareopgradering.

På grund af dette, er det altså ikke muligt at finde tilbage til billedjusteringerne, hvis man nulstiller TVet!

Det, der er vigtigt at vide, er naturligvis hvilken profil, de har benyttet under kalibreringen...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
660S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2025
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 660S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2025 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af 660S 660S skrev:

Det kommer helt an på hvilket TV og hvilket kalibreringsprogram, der er blevet anvendt!

Hvis der er tale om AutoCAL på et LG OLED af nyere dato, er det korrekt, men dette er jo ikke altid tilfældet, hvor der så i stedet foretages manuelle justeringer under de forskellige indstillinger...

Der justeres også på parametre, som ikke kan justeres i den almindelige brugermenu.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu