Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mr. Hartmann
Ny bruger
Oprettet: 21-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
|
Emne: Underligt problem med Samsung boks og TV Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 12:07 |
Hey.
Så er jeg stødt på et underligt problem i forbindelse med at opsætte min nye Samsung SMT-H3106 Yousee DVB-C modtager til mit Samsung LE-40A656 TV.
I det øjeblik at modtageren begynder at søge efter kanaler, begynder TV'et pludseligt at skifte mellem sort skærm og kanalsøgningen. Altså således at det er som om at TV'et skifter til en blank AV-tilslutning eller sådan noget. Når den skifter mellem kanalsøgning og sort skærm, er den sorte skærm synlig i cirka 4 sekunder, hvorefter at kanalsøgningen kan ses i cirka 1-2 sekunder inden den skifter til sort skærm igen osv i det uendelige. Og sådan forsætter den bare indtil man slukker for boksen. Selv efter at den har søgt efter kanaler, bliver den ved med at skifte mellem sort skærm og menu. Jeg bruger HDMI kabel fra boks til TV.
Jeg har desuden testet boksen på et Sony TV hos en kammerat, og da er der ingen problemer. Og forresten så åbner vores digitale signal først den 1. november, så jeg har ikke haft mulighed for at teste hvad der sker hvis den finder nogle kanaler, men jeg går ud fra at den ikke vil opføre sig anderledes end nu.
Jeg er virkelig helt lost med hensyn til at løse det her problem. Så jeg håber at nogle af Jer, som har mere forstand på sådan noget end jeg, kan løse det
På forhånd tak
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 14:32 |
- Måske har du ikke betalt din regning
?
- Prøv at tilslutte via scart og se om det gør en forskel, ellers prøv at vente til 1. nov
- Prøv en anden HDMI-indgang på dit TV
Det må næsten være TV'et der brokker sig.
|
mvh Christian
|
 |
Mr. Hartmann
Ny bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 14:54 |
Hehe. For det første så har jeg betalt - endda for resten af året
Jeps, jeg vil prøve med et scart stick senere idag/iaften. Så vil jeg lige komme med en melding, når jeg har prøvet det.
Jeg har prøvet en anden HDMI indgang og alle 4 reagerer ens
Ja, jeg mistænker også mit TV for at være synderen. Men det undrer mig bare at den reagerer sådan, når der aldrig har været noget galt med alle de andre tilslutninger(DVD, Blu-ray osv).
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 14:57 |
Mr. Hartmann skrev:
Hehe. For det første så har jeg betalt - endda for resten af året
Jeps, jeg vil prøve med et scart stick senere idag/iaften. Så vil jeg lige komme med en melding, når jeg har prøvet det.
Jeg har prøvet en anden HDMI indgang og alle 4 reagerer ens
Ja, jeg mistænker også mit TV for at være synderen. Men det undrer mig bare at den reagerer sådan, når der aldrig har været noget galt med alle de andre tilslutninger(DVD, Blu-ray osv).
|
Er du sikker på, at det ikke bare er dit TV, der reagerer på fjernbetjeningen til boksen? Samsung begge dele.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
Mr. Hartmann
Ny bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 17:47 |
Så har jeg testet det ved at tilslutte den med scart kabel istedet, og da virkede det helt fint. Men hver gang jeg sætter HDMI kablet i igen, så sker den samme fejl. Det er virkelig frustrerende. Jeg har desuden prøvet med 2 forskellige HDMI kabler, men det hjælper heller ikke. Øv øv!
Det er heller fjernbetjeningerne. Jeg har prøvet kun at have batterier i en af dem af gangen, så det kan desværre ikke være det
Andre forslag? Jeg kan eventuelt uploade en video af hvad der sker, hvis det er ønsket?
|
 |
frankieboy
Ny bruger
Oprettet: 07-Maj-2009
Point: 8
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 20:06 |
Hvilken opløsning kører du?
Mit Sony blinker nogen gange hvis jeg kører 1080i i stedet for 720p.
Det er nok også værd at prøve component.
|
 |
Mr. Hartmann
Ny bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 20:23 |
Jamen, jeg kører faktisk 1080i.
Men det har jeg sådan set altid gjort når jeg har set Blu-ray osv. Men jeg går ud fra at jeg godt lige kan prøve at sætte den ned til 720p, hvis jeg kan finde ud af det
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 20:31 |
Du skal jo bare ind i menu/indstillinger og ændre det, det er bedre med 720p end med 1080i, det meste HD er 720p.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 21:02 |
Mr. Hartmann skrev:
Så har jeg testet det ved at tilslutte den med scart kabel istedet, og da virkede det helt fint. Men hver gang jeg sætter HDMI kablet i igen, så sker den samme fejl. Det er virkelig frustrerende. Jeg har desuden prøvet med 2 forskellige HDMI kabler, men det hjælper heller ikke. Øv øv!
Det er heller fjernbetjeningerne. Jeg har prøvet kun at have batterier i en af dem af gangen, så det kan desværre ikke være det
Andre forslag? Jeg kan eventuelt uploade en video af hvad der sker, hvis det er ønsket?
|
Boksen skal tilsluttes til HDMI 2. For at være sikker på, at din fjernbetjening til boksen ikke påvirker dit TV, skal du trykke på fjernbetjeningens tast, der står STB på. Det er en af de helt små sorte taster helt øverst på fjernbetjeningen.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
Mr. Hartmann
Ny bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 21:15 |
Nå, for søren. Jeg kørte sgu alligevel kun med 720p - så det kan desværre ikke være problemet. Fandens!
Hmm, andre forslag?
|
 |
Mr. Hartmann
Ny bruger
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 09:47 |
Jeg har nu haft fat i Samsung og de foreslag at jeg slog anynet fra, hvilket jeg så prøvede. Men desværre uden held. Det hjalp ikke en skid:/ Andre forslag? Al slags er mere end værdsat :)
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 09:53 |
Mr. Hartmann skrev:
Jeg har nu haft fat i Samsung og de foreslag at jeg slog anynet fra, hvilket jeg så prøvede. Men desværre uden held. Det hjalp ikke en skid:/ Andre forslag? Al slags er mere end værdsat :) |
Har du prøvet det, jeg skrev tidligere?: "Boksen skal tilsluttes til HDMI 2. For at være sikker på, at din fjernbetjening til boksen ikke påvirker dit TV, skal du trykke på fjernbetjeningens tast, der står STB på. Det er en af de helt små sorte taster helt øverst på fjernbetjeningen.
|
|
 |