|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mikkel2048 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Status: Offline Point: 50 |
![]() Sendt: 11-Januar-2009 kl. 11:09 |
Jeg læste, at man godt kan bruge en normal analog-antenne til at se DVB-T, men kan man omvendt også bruge en DVB-T antenne til at se det analoge signal på ens gamle TV?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis du dermed mener de kompakte antenner, der nu generelt anvendes til modtagelse af Digitalt TV, så er de ikke så gode til Analog modtagelse, det varer jo heller ikke længe før der ikke er Analogt mere. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
Der er ikke noget, der hedder en DVB-T antenne - udover hvad upålidelige sælgere og marketingsfold kan finde på at sige. De nyere stueantenner med forstærker er halv-dårlige UHF* antenner = lidt bøjet ståltråd , med en billig 'masteforstærker' indbygget. Den forstærker de svage signal plus støjen. Ofte vil forstærkeren selv bidrage til støjen. De er ikke så gode til analog-tv da selve antennen giver et svagt signal med støj og analogt kræver et ret godt signal uden støj (sne). De digitale signaler udsendes med fejlrettekoder så en vis mængde støj kan rettes 100% og du vil således se et fejlfrit billede alligevel. Desuden vil forstærkeren i mange stueantenner - men langfra alle - få 5V støm via antennekablet. Dette kan mange DVB-T bokse levere, men det har INTET med DVB-T at gøre - strømforsyningen er bare indygget i samme boks. Lars * Nogle af disse antenner kan monteres udendørs og flere kan også modtage VHF. |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
mikkel2048 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Tak for svarene. Så køber jeg en analogantenne (problemet er, at min gamle er gået i stykker, og DVB-T-antennerne virker så dejligt kompakte og billige i Bilka). |
|
![]() |
|
broeman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
Jeg har købt en såkaldt "DVB-T antenne" og bruger den også til at se Kanal 6 analogt. Men som tidligere skrevet, så er det jo bare en UHF-antenne (jeg har bare købt den, da den ikke ser alt for voldsom ud og er nem at justere direkte).
|
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109 Sony Playstation 3/40, 250GB Triax HD409VA (m/Boxer) XMBCUbuntu HTPC |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis man i øvrigt skal købe en DVB-T antenne, men til de digitale signaler, så stødte jeg lige ind det her dækningskort, i forhold til om en stueantenne er nok. http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/Daekningskort.asp (NB Der er både et detaljeret regionalt kort og et landskort) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |