recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Understøtter MCE online optagelse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUnderstøtter MCE online optagelse.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Emne: Understøtter MCE online optagelse.
    Sendt: 28-November-2006 kl. 12:46

Hejsa

Jeg står og skal vælge mellem en std. HDD optager og et MCE men har lige et spg. ang. MCE.

Jeg så at Kiss DV-588 undestøtter optagelse via mobil eller internettet. Det kunne jo nogle gange være super handy at have. Men er det muligt med et standard MCE eller er det umuligt? Hvis der fx skal et 3. parts program til ville det også gøre det interessant.

Tak!

Mvh
Anders

Til top
Isted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 14:39
Prøv at tjekke Amitech (f.eks 416 hvis du er TDC kabel-kunde). Der kan man time optagelser fra en browser hvor som helst. Det ser ret smart ud, men jeg har ikke prøvet det på egen hånd.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 14:43

Ja ok. Nu vil jeg gerne være fri for Amitech hvis overhovdet muligt og tænkte om der eksisterede en løsning som kørte over sin egen internetforbindelse fx med krav om statisk IP addresse. Det burde ikke være teknisk svært at time MCE til at optage når den både har XP og netværk. Eller hvad? Det virke bare så oplagt.

Men altså en løsning som er general for alle MCE

Mvh
Anders

Redigeret af anderskj1 - 28-November-2006 kl. 14:43
Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2004
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af anderskj1 anderskj1 skrev:

Ja ok. Nu vil jeg gerne være fri for Amitech hvis overhovdet muligt og tænkte om der eksisterede en løsning som kørte over sin egen internetforbindelse fx med krav om statisk IP addresse. Det burde ikke være teknisk svært at time MCE til at optage når den både har XP og netværk. Eller hvad? Det virke bare så oplagt.

Men altså en løsning som er general for alle MCE

Mvh
Anders

Hej Anders

se her http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/using/guide/m snremote.mspx

Hvad har du imod Amitech???

Mvh. Jesper

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 15:19

Jeg har haft tidligere dårligere erfaringer med Amitech. Det link du sendte er jo intet mindre end 100% det jeg søgte .

Endnu en grund til at overveje et MCE frem for en billigere (og simplere) løsning med en std. recorder.

Hmmmm. Det er sgu svært.

Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2006
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 17:18

Jeg bruger selv Webguide4 som også virker til at høre musik og evt. se optagelser fra. Link http://asciiexpress.com/webguide/

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 18:04

Jamen det ser jo også ret lækkert ud. Når men det er i hvert fald ikke dette punkt der skal forhindre et MCE.

Hvordan er kanaldækningen egentlig mht. de danske kanaler som Dr,tv3, tv3/+. discovery, nat geo, osv på MCE EPG?

Til top
påfuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 14:07
takke for godt svar, det må jeg kigge nærmere på.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 08:08

#JesperWind

Tråden knækker allerede ved punkt 3: On the Online Spotlight page, select MSN Remote Record Service.

Sådan en findes ikke i den danske version af MCE2005 (ihvertfald ikke i min udgave)

Til top
mikto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2006
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 11:45
Det var netop det jeg lurede på... Findes MSN Remote Record Service i DK? Hvis nej, er den så på vej?
Til top
chag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 15:05

Det står ikke noget om, den ikke virker i Danmark. Men såvidt jeg kan se, virker det kun i US og Canada - jeg har i hvert tilfælde prøvet uden held.

En del af forklaring kan være, at MSN har en partnerløsning som man kan købe for 299 kr om året. Se her: http://msn.dk.client.tvontime.tv/ 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu