|
Undertekst placering - YouSee |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Øhhh - det er da noget nyt...
TV2 kørte en overgang med DVB Subs på YouSee - faktisk ret dejligt, så længe det varede... Og de kører med DVB Subs på f.eks. Animal Planet og TCM mener jeg... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1843 |
Ja, jeg er også ved at opgive. Har prøvet at skrive både til TV2, DR og YouSee i en pæn tone for at høre om dette kan ændres, men syntes ikke rigtigt at der er nogen af dem som rigtigt forstår problemet, samt at de bare spiller bolden over på de andre.
Jeg er ved at undersøge om EnergiMidt som jeg kan få her i mit område med Waoo ( de får nemlig Viasat i næste måned ) om de også har disse undertekst hardcode. Eller er der nogen her inde der ved det ? |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
Skriv da tilbage til DR og fortæl dem, at YouSee altså godt kan finde ud af at køre med DVB-Subs (check det lige på de nævnte kanaler før du skriver
![]() Og da TV2 Film HD kørte på YouSee kørte de også med DVB Subs. Det er 100%, for jeg har optaget en del film derfra, hvor jeg kan vælge om jeg vil have undertekster eller ej... Redigeret af HeartWare - 03-April-2012 kl. 14:27 |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1843 |
Nyeste svar fra YouSee, man må da takke dem for at arbejde på sagen:
Hej XXXXX
Jeg har fået et svar fra vores ingieniør afdeling. hvis der er flere spørgsmål så send venligst dit tlf. nummer så kan de ringe dig op. De
sorte barrer i top og bund af billedet fremkommer når programudbyderen ønsker at
sende en udsendelse/film som ikke er optaget i det format programmet benytter
som standard. Ønsker man til eksempel at sende en film i biografformat på en
16:9 kanal, vil 16:9 billedet indeholde sort barre i top og bund. Udbyders
undertekstsystem (og vores) indsætter i reglen altid tekstlinierne samme sted i
16:9 billedet, hvilket gør at nederste linie vil stå i den sorte barre når
kildematerialet er biograformat. Samme
problematik når man ønsker at sende 16:9(eller bredere) på 4:3
kanaler.
Vi
indbrænder i reglen undertekster i billedet når vi re-enkoder programmer. Dette
er tilfældet for en del HD-kanaler og udvalgte SD-programmer. I de fleste
tilfælde (næsten alle danske kanaler) er underteksterne dog allerede indbrændt i
billedet fra udbyder. Det
gælder - i vores tilfælde - også alle DR's og TV2's programmer. På DTT-signalet
har man valgfri undertekstning, på nogle kanaler i alle fald. Vi er pt i gang
med at undersøge mulighederne for at skifte til valgfri undertekstning på disse
programmer. Vil bestemt tro at valgfri undertekstning vil være gavnligt for
kunder som ønsker at zoome billedet under nogle udsendelser. Setop bokse og
TV'er kan i reglen finde ud af at bibeholde underteksternes placering på skærmen
under zoom.
Det
er endnu ikke afklaret om det vil være muligt for os at udsende valgfri
undertekstning på DR's og TV2's programmer . Ej heller på hvilke kanaler det i
så fald vil blive implementeret. _______________________________________
Håber
det kan hjælpe lidt. Du må meget gerne læse korrektur :o)
Skal
gerne prøve at huske update->dig når der er nyt vedr. valgfri
subs??
mvh Lars
Bo |
|
![]() |
|
Som sagt - spørg dem, hvorfor det er (var) muligt at sende DVB-Subs på TV2 Film HD, da den var der, men ikke på DR HD, og hvorfor de er begyndt at indbrænde teksterne på TV2 - da den startede som digital kanal på YouSee var det også med DVB-Subs.
Så teknisk set kan det (har det kunnet) lade sig gøre at sende DVB-Subs på YouSee kabel-TV. Hvad har ændret sig? Lad dem ikke spise dig af med, at det ikke kan lade sig gøre. Det KAN lade sig gøre - lige præcis NU sender både NGC HD og NGC Wild HD med DVB-Subs på YouSee kabel-TV. Du er også velkommen til at få mit mobil-nummer, som du så kan give til YouSee, så skal jeg nok give dem tørt på ![]() Hvis de så vender tilbage og siger, at det er fordi de modtager dem med indbrændte tekster fra DR, så bed dem tage kontakt med DR og informere dem om, at YouSee - stik imod, hvad DR går og tror - faktisk KAN håndtere DVB-Subs, og at DR derfor godt må sende underteksterne i en seperat stream, så YouSee kan sende dem ud som DVB-Subs i stedet for indbrændte undertekster. Redigeret af HeartWare - 04-April-2012 kl. 21:06 |
|
Keld R. Hansen
|
![]() |
|
tk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Status: Offline Point: 74 |
Sjovt nok havde jeg samme problemer for ca. 2 år siden, pludselig kom der undertekster
på svensk,tysk og norsk tv som var brændt fast, da var det også meget svært at finde ud af hvor tekster kom fra, først sagde Yousee at det havde De ikke noget med at gøre, senere viste det sig at Yousee havde været med i beslutningen om undertekster gennem Verdens tv (copydan) som jeg så skrev sammen med nogle gange, til sidst blev tekster lavet om til dvb-c sub som de er nu på svensk,tysk og norsk SD kanaler (ved yousee). Efter yousee begynde at sende nogle af disse i HD er de også begyndt at brænde tekster fast, så jeg ser kun SD kanaler da jeg ikke ønsker undertekster og jeg orker ikke at klage mere ! tk
|
|
![]() |
|
Jeg skal nok skrive til dem igen, vil ikke give op før jeg får nogle ordenlige svar.
Hvis der er nogen som syntes at det også er er stort problem, så kan i hjælpe mig ved at skrive til YouSee på denne mail adresse: Med sagsnummer: 00730774 På forhånd tak NB. men husk nu at skrive i en ordenlig, saglig og prober tone
|
|
![]() |
|
Hvis du læser tråden her, så kan du se at jeg har en lille ting med undertekster i billedet. Jeg har skrevet til alle parter for at høre om praksis i visning af film og undertekster. Men hele tiden blev bolden skubbet videre.
Men så i går blev Star Wars III sendt på DR HD, og stor var min overaskelse da jeg så dette: ![]() ( Billedet er sakset fra WebTV ) Undertekster i billedet, dette er jo fantastisk, for første gang nogensinde har jeg kunne udnytte billedet fuldt ud i min hjemmebio. ( se Min bio side 1 ) Jeg håber dette ikke er en enkelt gang men noget som bliver standart fremover, og især når YouBio kommer til November. Er der nogen som ved noget om dette eller har hørt noget ?
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Underteksterne placeres af DR, ikke YouSee (det signal YouSee modtager fra DR har hardmatted subs).
Redigeret af JesperLund - 22-Oktober-2012 kl. 18:26 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg har kæmpet i snart 1 år med YouSee og Discovery ID omkring tekster.
De begynte pludseligt at hardcode teksterne til 14/9 formatet, selvom Discovery ID sender i 16/9. Så man er tvunget til at miste halvdelen af den nederste linie eller se udsendelsen i forkert format. Sjovt nok havde de for 1 år siden valgtfri tekster på Discovery ID ligesom Dicovery Science stadig har det. YouSee sender aben videre til Discovery og Discovery svarer ikke på mine breve. Burde man ikke kunne lave et fælles søgsmål og gå til forbrugerombudsmanden. Sådan som jeg ser det, så betaler man for en vare med en defekt og har vel krav på at få leveret det man betaler for? Redigeret af Cyberguyen - 23-Oktober-2012 kl. 00:23 |
|
![]() |
|
Jeg sendte en mail til YouSee, hvor jeg skrev at det var fantastisk at undertekster endelig blev lagt i billedet ved 21:9 format. Spurgte samtidig om den nye boks fra Netgem til YouBio og undertekster der, her er et svar jeg fik.
Nu er spørgsmålet så hvordan de kommer til at ligge ! Hvad med Netflix - hvordan ligger undertekster der ? Nogen der ved det ?
|
|
![]() |
|
MilloDk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
Forstår intet af YouSee's argumenter. De påstår at de ikke har mulighed for at håndtere DVB subs, hvilket fx Stofa heller ikke har.
Jeg har Stofa herhjemme, og en del af mine kanaler har da ikke hardcodede undertekster, men derimod DVB undertekster. Dette er bestemt ikke noget nyt - sådan har det været al den tid jeg har haft tv med dvb-c tuner. Dette gælder desværre ikke DR1, DR HD, TV2 HD osv, men kanaler som TV2 Norge HD og tyske Das Erste, ZDF, RTL osv har DVB undertekster.
|
|
// MilloDk
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |